Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان، رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان در آیین افتتاح دفتر مشاوره حقوقی و کانون صلح و سازش بسیج حقوقدانان در مجتمع خانواده کرمان گفت: خداوند عنایت خاصی به بندگان خود دارد و به یقین هر فردی که به بندگان خدا کمک کند، مورد عنایت ویژه خداوند قرار می گیرد و از این رو می توان گفت قضات و کارکنان دستگاه قضایی که مرجع مهم مراجعات مردم هستند، در صورت توجه به کرامت مراجعان و تلاش برای رفع مشکلات آنها مشمول توجه و عنایت خاص خداوند خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام محمد امیرابراهیمی با اشاره به اینکه دشمن تلاش مضاعفی برای فروپاشی خانواده دارد، تاکید کرد: همانگونه که قانون، دادگاه خانواده، قضات و کارکنان این حوزه را به صورت ویژه مد نظر قرار داده باید به جایگاه این دادگاه ها توجه و زمینه ای فراهم شود که با ارائه مشاوره ها و راهنمایی های تخصصی از جدایی زوجین جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه در دادگاه خانواده، صدور حکم هنر نیست زیرا به فروپاشی کانون خانواده می انجامد، اظهار داشت: قضات دادگاه های خانواده افرادی ماهر و مجرب هستند اما به دلیل ازدیاد پرونده ها نمی توانند در راستای صلح و سازش بین زوجین اقدام کنند از این رو ضمن تلاش در راستای کاهش ورودی پرونده ها باید از ظرفیت های موجود از جمله کانون صلح و سازش در راستای رفع مشکلات زوجین و پیشگیری از طلاق اقدام کرد.
رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان، ضمن تاکید بر اینکه کانون های صلح و سازش با ارائه مشاوره های تخصصی روانشناسی، حقوقی و مذهبی می توانند مشکلات ریشه ای اختلافات خانوادگی را شناسایی کرده و با رفع آنها، از فروپاشی کانون خانواده جلوگیری کنند، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات موجود در بین زوجین اگر به موقع و به درستی تشخیص داده شود، به آسانی قابل رفع است. 
حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به راه اندازی شعبه هشتم دادگاه خانواده اظهارداشت: با راه اندازی این شعبه ورودی پرونده ها به شعب دادگاه خانواده کاهش می یابد و زمینه ای فراهم می شود که قضات با وقت بیشتری نسبت به رسیدگی به پرونده ها اقدام کنند.
رییس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: یکی از اهداف اصلی دشمن، فروپاشی خانواده است از این رو، ضربه زدن به بنیان های خانواده را در برنامه های خود قرار داده است.
سرهنگ مسعود رفیعی افزود: در مجموعه دادگستری روزانه حجم گسترده ای از پرونده های حقوقی به کانون های صلح و سازش بسیج حقوقدانان ارجاع می شود و این کانون ها تلاش گسترده ای را در راستای ایجاد صلح و سازش انجام می دهند.
وی با اشاره به این مطلب که در سال جاری بیش از ۹۰ درصد پرونده های ارجاع شده به صلح و سازش انجامیده است، اظهار داشت: صلح و سازش، جایگاه والایی در مبانی دینی ما دارد لذا تلاش می شود پرونده ها قبل از طرح در محاکم به صلح و سازش بیانجامد.
رییس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به راه اندازی دفتر مشاوره حقوقی و کانون صلح و سازش بسیج حقوقدانان در مجتمع خانواده کرمان، عنوان کرد: در این دفتر روزانه یک وکیل مستقر شده و مشاوره حقوقی به مراجعه کنندگان ارائه می شود و در کنار وی، اعضای کمیته صلح و سازش در راستای اصلاح ذات البین و ایجاد سازش اقدام می کنند.
سرهنگ رفیعی یادآور شد: در گذشته بلافاصله پس از وقوع اختلاف بین زوجین، بزرگترها برای رفع اختلاف ورود می کردند اما این موضوع در حال حاضر کاهش یافته و از این رو بسیج حقوقدانان تلاش می کند که این نقش را ایفا کند.
رییس شعبه اول دادگاه خانواده کرمان نیز در سخنانی گفت: راه اندازی دفتر مشاوره حقوقی و کانون صلح و سازش، تاثیر بسزایی در آرامش بخشیدن به خانواده ها و جلوگیری از فروپاشی کانون خانواده دارد.
حجت الاسلام محمد شفیعی افزود: لازم است عملکرد مراکز مشاوره در حوزه صلح و سازش در پرونده های طلاق مورد بازنگری قرار گیرد.

برچسب‌ها کرمان مشاوره دادگستری کل استان کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان مشاوره دادگستری کل استان کرمان کرمان مشاوره دادگستری کل استان کرمان صلح و سازش بسیج حقوقدانان کانون صلح و سازش دادگاه خانواده مشاوره حقوقی استان کرمان راه اندازی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت با بیش از ۳۰ اجرا در استان کرمان حضور دارد.

اکبر خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان اظهار کرد: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت در استان کرمان حضور دارد و بیش از ۳۰ اجرا در مناطق مختلف استان خواهد داشت.

وی افزود: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش عروسکی «استخوان ماهی جادویی» یکی از نمایش‌های پرمخاطب کانون در سال جاری، امروز جمعه هفتم اردیبهشت مهمان مردم رفسنجان است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان با قدردانی از همکاری شهرداری و روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در اجرای این نمایش تصریح کرد: این نمایش امروز ساعت ۱۷:۳۰ در پارک مادر واقع در بلوار آیت‌الله طالقانی برای مردم شهر رفسنجان اجرا خواهد داشت.

وی ادامه داد: در خلاصه این نمایش عروسکی، سارا فرزند بزرگ پادشاه و ملکه است و ۱۸ خواهر و برادر دارد؛ حقوق پادشاه کفاف مخارج زندگی را نمی‌دهد و ملکه نیز بیمار است‌. فرشته از سارا می‌خواهد تا با استخوان ماهی‌ای که در اختیارش هست آرزویی کند تا برآورده شود. اما ترجیح سارا چیز دیگری است.

کد خبر 748043

دیگر خبرها

  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد