Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

آزمایش مدل تونل باد هواپیمای جت ٧٢ نفره در آزمایشگاه تونل باد دانا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور رییس سازمان صنایع هوایی و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مراسم آغاز ‌آزمایش های مدل تونل باد هواپیمای جت ٧٢ نفره با حضور امیر سرتیپ دوم افشین خواجه‌فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سیدحسن قدسی‌پور رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم  گفت: فاز طراحی مفهومی هواپیمای جت ۷۲ نفره به اتمام رسیده و اکنون در مرحله انجام تست های اولیه مدل تونل باد هواپیما در این دانشگاه هستیم.  

قدسی پور افزود: با اتکا به تجربه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در طرح کلان توسعه فناوری های کلیدی هواپیمای مسافری ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره، این دانشگاه از چهار سال پیش فرآیند طراحی هواپیمای جت ٧٢ نفره را با مشارکت شرکتهای دانش بنیان آغاز کرد و اکنون در مرحله انجام تست های اولیه مدل تونل باد هواپیما قرار دارد.  

وی با بیان اینکه باید کشور را به فناوری های استراتزیک مجهز کرد، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر این اطمینان را می دهد که همه ظرفیت های دانشگاه را در خدمت این پروژه ملی قرار دهد.  

امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان فضایی هم در این مراسم گفت: سعی داریم در طرح ساخت ‌هواپیمای جت ۷۲ نفره یک شورای راهبری تشکیل داده و از دانشگاه ها انتظار داریم تا فاصله فناوری های صنعت هوایی را پر کرده و در این حوزه فعالیت جدی داشته باشند.  

در ادامه منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز خاطرنشان کرد : تجربیات منحصربفرد طرح کلان توسعه فناوری های کلیدی طراحی و ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره در پروژه ساخت هواپیمای ۷۲ نفره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  

وی گفت: رییس جمهور تاکید بسیار زیادی به اجرای پروژه طراحی و ساخت هواپیمای ۷۲ نفره دارد و تاکید دیگر آیت الله رئیسی به استفاده از ظرفیت نخبگان در این طرح و دیگر طرح های فناورانه است.  

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت : طرح های مربوط به حوزه هوایی از جذابیت های بسیاری برخوردار است و برای اینکه بخش خصوصی به این پروژه ها وارد شود باید در اجرای این پروژه ها برنامه ریزی صحیح صورت گیرد.  

منطقی افزود: درحال حاضر وزارتخانه های علوم، راه و شهرسازی، سازمان صنایع هوایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حامیان پروژه ساخت هواپیمای ۷۲ نفره بوده و پیش بینی می شود در ادامه حامیان دیگری به این طرح افزوده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تین ریاست جمهوری رییس جمهور نخبگان بخش خصوصی وزارتخانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانشگاه امیرکبیر تونل باد هواپیمای جت دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساخت هواپیمای مدل تونل باد هواپیمای جت ۷۲ نفره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد