Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

مساله ازدواج آسان،باید مورد توجه خانواده‌ها باشد

حجت الاسلام و‌المسلمین سید مهدی قریشی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: ازدواج موجب تکمیل دین و افزایش نسل جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مساله ازدواج آسان، موضوعی است که باید مورد توجه خانواده‌ها باشد و جوانان برای ازدواج آسان ترغیب شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، عنوان کرد: مسئولان قوا و به ویژه مدیران مرتبط با مساله جوانان و ازدواج، باید نسبت به تسهیل شرایط زندگی و جوانان تلاش کنند. ازدواج و ازدیاد نسل در گرو همت مسئولان است و بر همین اساس باید در این مسیر اهتمام جدی داشته باشند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان قضائی مبنی بر هشیاری و ایستادگی در برابر دشمنان، گفت: اگر مردم و مسئولان هم‌پای هم، مقابل جنگ اقتصادی مقابله کنند، شاهد بهبود وضعیت و موفقیت در این شرایط خواهیم بود.

حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: الگوگیری از شرایط سخت دهه ۶۰ و همت مسئولان و مردم برای گذر از شرایط موجود کشور، لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی است.

وی ابراز داشت: مردم ایران اسلامی در تمام برهه‌های تاریخی همواره پشتیبان نظام وهمراه مسئولان بوده‌اند و با این همت و عزم ملی قطعا موفقیت را شاهد خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: افزایش صادرات غیرنفتی در طول چند ماه گذشته نشان داد که با عزم مدیران می‌توان اقدامات درخشانیرا رقم زد. امروز دیپلماسی منطقه‌ای و تقویت روابط با همسایگان را شاهدیم که این رویه باید ادامه یافته و تقویت شود.

وی گفت: تلاش دشمن در برجسته سازی برخی نقاط ضعف است که باید با بصیرت و هشیاری در برابر این سیاهنمایی‌ها استوار بود.

حجت‌الاسلام قریشی، در مورد وضعیت اجاره‌بها در کشور، بیان داشت: طبق فتوای رهبر انقلاب، رعایت درصد مشخص شده افزایش برای همه الزامی است و رعایت نکردن درصد افزایش شرعا هم مشکل دارد.

ازدواج آسان باید به دغدغه عمومی تبدیل شود

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با تاکید بر ترویج ازدواج آسان در جامعه، اظهار کرد: ازدواج آسان باید به دغدغه عمومی تبدیل شود چرا که برخی بدعت ها که در مورد ازدواج امروز نهادینه شده و مانعی برای ازدواج جوانان نیز شده است، جای نگرانی دارد.

امام جمعه میاندوآب افزود: مانور تجملاتی که در امر ازدواج در جامعه راه افتاده، جای نگرانی دارد و لازم است در راستای مقابله با این تجملات همه احساس وظیفه کرده و با آن مبارزه کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهریه زیاد شرط خوشبختی نیست، گفت: معیارها در امر ازدواج باید دستورات دین باشد که اسلام نیز تاکید بر ازدواج آسان و ساده زیستی دارد نه تجمل گرایی و مهریه ها و جهازیه آنچنانی.

حسن زاده تصریح کرد: علما نیز باید در مجالس و منبرهای مختلف، امر ازدواج آسان را تبیین کرده و نسبت به آسیب های تاخیر در ازدواج و تجمل گرایی در امر ازدواج آگاه‌سازی کنند.

امام جمعه میاندوآب در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اتحاد در امت اسلام، اظهار کرد: تفرقه افکنی و اختلاف افکنی کار شیطان و لشکرشیطان است.

وی تصریح کرد:همه باید حول محور ولایت اتحاد داشته باشیم و این را بدانیم که ولایتمداری و ولایت محوری رمز سعادت بوده و پرچم ولایت قطعا نجات بخش است.

حسن زاده با اشاره به ضرب سکه اسلامی در زمان امام محمد باقر(ع)، افزود: حذف دلار از معاملات که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیان کرده اند در واقع برگرفته از این دستور امام محمدباقر(ع) است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه متاسفانه عده ای همه چیز را در مسائل مالی به دلار ربط می دهند، تصریح کرد: قطعا اگر در معادلات داخل کشور این بحث را حذف کنیم و دلار را کنار بگذاریم و در واقع سیاست امام محمدباقر(ع) را اجرا کنیم در آن صورت نتیجه مثبت آن را می بینیم.

وی با اشاره به اینکه شیعه نباید افراط و تفریط داشته باشد، گفت: شیعه باید محور اتحاد باشد نه محور تفرقه و این است که امام خمینی(ره) فرمود ما اسلام ناب محمدی(ص) را ترویج می دهیم و لذا ما امروز محور رجوع مسلمانان عالم بوده و در مقابل دشمنان و اسلام آمریکایی و بی خاصیت ایستاده و محور رجوع مسلمان هستیم.

حسن زاده با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی و با بیان اینکه پشتیبان ظالم، مدعی حقوق بشر در دنیا شده است، افزود: امروز آمریکا و امثالهم که دم از حقوق بشر می زنند خودشان ضد بشریت، ضد انسانیت و ضد معنویت هستند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امروز دشمنان با امپراطوری رسانه ای به دنبال عوض کردن جای جلاد و شهید هستند، اظهار کرد: باید در مقابل این توطئه های دشمنان هوشیار بود و با دشمنی که در مقابل کشتار مسلمانان در آفریقا و به خاک و خون کشیده شدن مسلمانان سکوت کرده و دم از حقوق بشر می زند، مبارزه کرد.

آمریکا ناقض حقوق بشری است که خود دم از آن می زند

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به اینکه آمریکا ناقض حقوق بشری است که خود دم از آن می زند، اظهار کرد: آمریکا کشوری است که در بسیاری از نقاط جهان نیروی نظامی و کارنامه‌ سیاهی از جرائم جنگی دارد، حکایت ۶۰سال جنایات ضدحقوق بشری آمریکا برعلیه ایران از کودتای ۲۸مرداد ۱۳۳۲ تاکنون، کشوری که عامل بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی و کشتار سه میلیون ویتنامی است و هیچ‌گاه در هیچ‌ یک از نهادهای بین‌المللی برای جرائم جنگی خود محاکمه نشده است.

امام جمعه چهاربرج به نقض حقوق بشر توسط آمریکا در سطح داخلی این کشور نیز اشاره کرد و افزود: آزادی حمل سلاح و نقض حق حیات شهروندان، نژادپرستی، خشونت قضائی، نقض حقوق مسلمانان و نقض حقوق زنان از جمله نمونه های نقض حقوق بشر توسط آمریکا در سطح داخلی هستند.

وی به نقض حقوق بشر توسط آمریکا در سطح بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: مداخله در امور داخلی کشورها، حمایت از تروریسم، بی‌اعتنایی در برابر نقض حقوق بشر از جمله مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکا در سطح بین‌المللی هستند.

جلالی تصریح کرد: ایالات‌متحده آمریکا دارای پرونده قطور و سیاهی در قبال موارد نقض حقوق‌بشر در مواجهه با ملت بزرگ ایران در طول تاریخ است که می‌توان شاهد مثال‌های زیادی همچون کودتای ۲۸مرداد ۱۳۳۲ و سرنگونی دولت ملی دکتر مصدق تا فاجعه‌یِ حمله به پرواز هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی و شهادت ۲۹۰ نفر از مسافران و خدمه پرواز نام برد.

امام جمعه چهاربرج افزود: شاید یکی از بزرگ‌ترین موارد نقض فاحش حقوق بشر در قبال ایران توسط دولت ایالات‌متحده، وضع تحریم‌های گسترده اقتصادی و مالی از اوایل شکل‌گیری انقلاب تا به کنون باشد که تقریباً تمامی اقشار کشور را تحت تأثیر نتایج منفی خود قرار داده است و همچنین ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی توسط پهپاد آمریکایی در سال ۲۰۲۰ نمونه‌ای از تروریسم دولتی و جنایتی آشکار در نقض اصول بنیادین حقوق بین‌الملل محسوب می‌گردد.

وی گفت: آمریکا حقوق بشر را به‌عنوان دستاویز و ابزاری در مسیر اهداف خود به کار گرفته تا از این طریق بر سرنوشت ملت‌ها سلطه یافته و انواع فشارها را بر کشورهای مخالف خود تحمیل کند.

جلالی به روز ازدواج اشاره و تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی، خانواده نخستین کانونی است که شخصیت افراد در آن شکل می‌گیرد و خانواده شکل کوچکی از اجتماع و جامعه است و هر انسانی قبل از هر جا، ابتدا در خانواده تربیت می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده یک کشور کوچکی است که مدیریت و اداره آن خیلی مهم است، اظهار کرد: یک خانواده برای این‌که محکم بماند باید حواسش به دشمن باشد، امروز دشمن روی سُست‌کردن بنیان خانواده خیلی کار می‌کند؛ دشمنی که باعث شده است که کانون خانواده در غرب از هم پاشیده شود.

امام جمعه چهاربرج افزود: ابراز محبت، معاشرت نیکو (احترام و تشکر متقابل)، همکاری متقابل، صبر بر ناملایمات،  کسب رضایت، تغافل و رازداری و  رعایت حقوق از جمله وظایف برای تحکیم بنیان خانواده هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه میاندوآب خطبه های نماز جمعه ازدواج آسان آذربایجان غربی حجت الاسلام امر ازدواج حقوق بشری حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار داشت: با هدف تحقق عدالت پتروشیمی‌های مستقر در این استان باید به نابرابری‌ها در قبال بوشهری‌ها پایان دهند.

وی افزود: باوجود اینکه مطالبه دیرینه مردم، مسئولان و اصحاب رسانه استان بوشهر از صنعت پتروشیمی توجه به محیط زیست، بهداشت و درمان، فرهنگ، هنر و ورزش است، اما این کار انجام نمی‌شود یا حداقلی است این درحالی است که این خدمات برای برخی خاص در حوزه سرمایه گذاری و خرید انجام می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: اگر این حمایت‌ها برای دیگران می‌شود برای استان بوشهر نیز می‌شود چرا که اکنون ورزش استان در شرایط سختی به سر می‌برد و حتی در حوزه مهمی مانند آموزش و پرورش یکهزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی وجود دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت:متولیان صنایع مستقر باید حریم استان و مردم بوشهر را حفظ و محترم شمرند و امور این استان را به طور جدی پیگیری کنند.

وی با اعلام این که پرداخت اعتبارات آلایندگی حق مردم استان بوشهر است، افزود: در عرصه حق آلایندگی و جغرافیای آلاینده خبر می‌رسد برخی شهرستان‌های این استان حذف و سهم آن سلب و به شهرستان‌هایی خارج از استان اختصاص داده شده است.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: این چنین تصمیمی باید دارای یک روش صحیح، منطقی و قانونی باشد بر همین اساس از دولت انتظار می‌رود اقدامی قانونی کند تا از تضییع حق مردم استان جلوگیری و حق آنها رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه  بوشهر با گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس عنوان کرد: هیچکس نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر دهد در این حوزه همچنین باید کشف ظرفیت‌های متنوع و شکوفایی آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید توسعه اقتصاد دریاپایه و ایجاد پیمان‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی در حوزه علم و فرهنگی جدی گرفته شود و مسئولان از ظرفیت دریا و ثروت جامع آن برای توسعه پایدار این استان نهایت استفاده را ببرند.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت روز معلم و کارگر اظهار داشت: ارائه خدمات گوناگون و مورد نیاز به کارگران و معلمان باید در اولویت باشد و حفظ مقام و جایگاه آنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: نخستین معلم انسان خدا است و باید به معلمان و همچنین حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

امام جمعه بوشهر با محکوم کردن حمله پلیس آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین عنوان کرد: کشوری که ادعای حمایت از حقوق بشر دارد از رژیم سفاک صهیونیستی حمایت کرده و دانشگاهیان را این چنین مورد ضرب و شتم و روانه زندان می‌کند.

وی افزود: این نشان می‌دهد آمریکا نهادی پوشالی در حقوق بشر بوده و ناقض جدی این حقوق در کشور خود و حتی فضای بین الملل است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: هر جا که شرارت است ریشه در آمریکا دارد تا جایی که حرکت مردم خودش برای محکومیت شرارت‌ها را مورد سرکوب قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد