Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:19:50 GMT

مسابقات بین‌المللی شطرنج «جام آلامتو» آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۸۴۰۷

ایسنا/ایلام مسابقات جام آلامتو با حضور ۲۲۰ شطرنج باز از ۸ کشور جهان از امروز به میزبانی ایلام آغاز شد. 

دکتر «حسن بهرام‌نیا»، استاندار ایلام ، روز جمعه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ در آئین افتتاحیه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج «جام آلامتو» گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران قهرمان در هتل زاگرس شهر ایلام ، اظهار کرد: استان ایلام امروز افتخار دارد در سالروز آزادسازی مهران قهرمان میزبان این دوره از مسابقات بین‌المللی از هفت کشور جهان در حوزه ورزش شطرنج باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام خطاب به شرکت‌کنندگان خارجی با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری صلح دوست و برگرفته از آموزه‌های دین اسلام است، اظهار کرد: ایران دوستدار آن است شادی را در بین همه دنیا تقسیم کند و همه مردم دنیا از رفاه و آرامش برخوردار شوند. 

وی با عنوان این مطلب که در آموزه های دینی بر تن و فکر سالم تاکید شده است، اضافه کرد: حسن و فکر یالم می‌تواند یک خانواده سالم را ایجاد کند و عقل سالم است که می‌تواند یک کشور را سالم اداره کند.

وی افزود: امروز ما ورزش را به صرف ورزش نمی‌شناسیم، امروز ورزش در مقیاس جهانی به یک صنعت تبدیل شده، به‌طوریکه تعیین کننده سیاست و اقتصاد است.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه بودجه برای ورزش هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است، افزود: رویکرد ما فراهم کردن محیطی شاد و هم‌زیستی مناسب با کشورهای همسایه است و اجرای این مسابقه یک ره‌آورد خوب برای استان ایلام است.

وی در پایان با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران استان در عرصه‌های مختلف گفت: ایلام در رشته‌های انفرادی پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم شاهد درخشش رشته‌های تیمی و گروهی نیز باشیم.

گفتنی است، مسابقات بین‌المللی شطرنج جام آلامتو به‌صورت نمادین از امروز با حضور استاندار ایلام و داور گرجستانی آغاز شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی منطقه ایلام مسابقات بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش «سلامت دهان و دندان» در کردستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزام بیدارپور عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی و ارزیابی آغاز اجرای پویش «سلامت دهان و دندان»، با اشاره به اهداف برگزاری این پویش اظهار کرد: ارتقای میزان آگاهی‌ها و سواد سلامت مردم استان در رابطه با سلامت دهان و دندان و تأثیر آن بر سایر ابعاد سلامتی از اهداف اجرای این پویش است.

وی با بیان اینکه، شعار جامعه جهانی دندانپزشکی دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم، است، ابراز نمود: این پویش که از ۱۷ لغایت ۱۹ اردیبهشت اجرا می‌گردد، فرصتی برای هم افزایی فعالیت‌های مرتبط با سلامت دهان و دندان در دانشگاه و نیز ارتقای سواد سلامت است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرای این پویش گفت: درج شعار پویش در سربرگ نامه‌های اداری، اجرای برنامه‌های آموزشی در رسانه‌های استانی، اجرای معاینه و فیشورسیلنت با همکاری دانشکده دندان پزشکی و آموزش و پرورش و پخش مسواک رایگان در مناطق کم‌تر برخوردار از جمله این برنامه‌ها است.

بیدارپور با بیان این که مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، افزود: بیماری‌های شدید لثه و دیابت رابطه دو طرفه دارند و هر کدام از آنها می‌تواند باعث تشدید دیگری شود، بنابراین توجه به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است.

وی گفت: شعار روز اول (۱۷ اردیبهشت)، «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» و روز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» عنوان شده است.

در این جلسه پس از بیان نظرات و پیشنهادات توسط هر یک از حاضرین، تصمیمات متناسب با اجرای بهینه پویش سلامت دهان و دندان در سطح استان و همزمان با سراسر کشور اتخاذ شد.

کد خبر 6098519

دیگر خبرها

  • رقابت اسکواش بازان درمسابقات بین المللی گرگان جونیور
  • اجرای پویش «سلامت دهان و دندان» در کردستان آغاز شد
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • شطرنج‬ مربیان در سیدبندی المپیک/ تنور تکواندو داغ‌تر از همیشه
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود