Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۷ اقدام ضروری برای تسهیل درخواست فرصت مطالعاتی خارج از کشور موافقت کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، نشست نود و چهارم دانشگاه علوم پزشکی تهران با طرح دو درخواست فرصت مطالعاتی خارج از کشور، دو درخواست مأموریت آموزشی خارج از کشور و تمدید آن، یک درخواست مأموریت آموزشی داخل کشور و سه درخواست سفرهای برنامه‌ریزی‌شده برگزار شد و اعضای شورای بورس دانشگاه پس از انجام بررسی‌های لازم با هفت درخواست موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نشست، دکتر نکوفر مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، به طرح پشنهاداتی به منظور تصویب و یا ارائه راهکارهای عملیاتی پرداخت.

دکتر نکوفر پیشنهاد نخست را تسهیل صدور مجوز برای سفرهای خارج از کشور عنوان کرد و گفت: براساس ماده ۱۲ دستورالعمل سفرهای برنامه‌ریزی‌شده، معاونت بین‌الملل دانشگاه این مجوز را دارد که در راستای بین‌المللی سازی از چارچوب این فرآیند خارج و در محدوده اعتبارات مربوطه اقدام کند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دوم نیز شامل محول کردن تمامی فرآیندهای داخل کشور و مغایر با فرآیندهای بین‌المللی معاونت بین‌الملل از جمله مأموریت‌های آموزشی به معاونت آموزشی و یا معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه است.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین به طرح پیشنهاد سوم پرداخت و گفت: بازنگری و افزایش کمک‌ هزینه پرداختی به اعضای هیأت‌علمی متقاضی شرکت در دوره فرصت مطالعاتی و کنگره‌های خارج از کشور و دانشجویان تحصیلات تکمیلی متقاضی فرصت مطالعاتی شش ماهه نیز مدنظر قرار دارد.

دکتر نکوفر با بیان اینکه در پیشنهاد پایانی، اضافه شدن تبصره‌هایی به برنامه دکترای مشترک ترددی (کوتوتل) مورد توجه است، افزود: کوتوتل توافق‌نامه‌ای برای همکاری مشترک دو استاد راهنما و یک دانشجو در مقطع دکترا است و در این توافقنامه قوانین مربوط به ثبت‌نام، نظارت و ارزشیابی پایان‌نامه دانشجو مشخص شده است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه مذکور دانشجو در هر دانشگاه مطابق با قوانین آموزشی آن مجموعه عمل می‌کند و با ارائه یک پایان‌نامه به هر دو دانشگاه، دو مدرک جداگانه دریافت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در بخش پایانی این نشست، حاضران پیشنهادات مطرح شده را بررسی کردند و تسهیل صدور مجوز سفرهای خارج از کشور را مورد تأکید قرار دادند.

همچنین مقرر شد، معاونت آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی تهران  کارشناسی را با رویکرد تسهیل فرآیندهای داخل کشور به معاونت بین‌الملل دانشگاه معرفی کند.

اعضای شورای بورس دانشگاه علوم پزشکی تهران  موافقت خود را با بازنگری و افزایش کمک‌هزینه دوره فرصت مطالعاتی و کنگره خارج از کشور برای اساتید و دانشجویان اعلام کردند و قرار شد معاونت بین‌الملل در این باره طرحی را آماده و در هیأت‌رئیسه دانشگاه ارائه کند.

در خصوص اضافه شدن تبصره‌هایی به برنامه دکترای مشترک ترددی نیز حاضران با صدور مجوز مکاتبات مربوط به این برنامه پیش از آزمون جامع دانشجویان دکترا موافقت کردند ضمن اینکه مقرر شد دانشجویان قبل از خروج از کشور، در آزمون مذکور شرکت کنند.

همچنین با موافقت اعضا، زمان حضور دانشجو در دانشگاه دوم از ۱۸ ماه به ۶ تا ۱۸ ماه تغییر کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی تهران ، فرصت مطالعاتی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران فرصت مطالعاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران بین الملل دانشگاه معاونت بین الملل فرصت مطالعاتی خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴

معاونت آموزشی وزارت علوم تاکید کرد دانشگاه‌های دولتی برای برگزاری تجمع حمایتی از اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲ تا ۱۴ امروز تعطیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نامه معاونت آموزشی وزارت علوم خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری آمده است:

«همانگونه که استحضار دارید دانشگاهیان در سراسر دنیا به ویژه کشورهای آمریکایی و غربی بر اساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش‌های بشر دوستانه را رقم زدند و موجی مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند.

در همین راستا با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی دفاع غزه روز یکشنبه نهم اردیبهشت جاری از ساعت ۱۲ تا ۱۴ کلیه کلاس‌ها را تعطیل اعلام می‌دارد تا به همین مناسبت دانشگاهیان کشورمان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد و میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام دارند».

کد خبر 748622

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز