Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@00:03:10 GMT

کشورهای غربی به زنان نگاه ابزاری و کالایی دارند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۲۹۷۰

کشورهای غربی به زنان نگاه ابزاری و کالایی دارند

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، میزگرد دانشجویی «حجاب، عفاف و معضلات فرهنگی دانشگاه ها» با حضور نمایندگان اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در این خبرگزاری برگزار شد.

ریحانه جابری جانشین خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به حضور فعال زنان محجه در عرصه های اجتماعی گفت: حجاب مانع حضور زنان در عرصه های اجتماعی نبوده و مسئله حجاب صرفا متعلق به زنان نیست و بحث فردی اجتماعی ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی مسائل صرفا مربوط به افراد جامعه هست ولی موضوع حجاب مربوط به کل اجتماع است.

جابری ادامه داد: شناخت و آسیب شناسی لازمه ورود فعالان این عرصه به مسئله حجاب است. حجاب سلسله مراحلی از عفاف و پوشش است و شاخصه سازی و تعیین پوشش رسمی در همه کشورهای دنیا وجود دارد.   

این فعال دانشجویی گفت: نمونه زن حقیقی زنی است که عزت،کرامت و عفاف داشته باشد و نمونه های غربی و تفکر آن ها مصداق بارز نگاه ابزاری و کالایی به زنان است.

جانشین خواهران دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: عدم کنش گری و برنامه ریزی مناسب توسط مسئولین ذی ربط باعث شده حجاب و  مسائل فرهنگی تبدیل به بلندگویی برای عده ای از افراد مخالف شود.

ریحانه جابری گفت:‌ قانون پوشش حرفه ای در بسیاری از کشورها وجود دارد و صرفا متعلق به کشورهای اسلامی نیست، عده ای با فضا سازی پوشش حرفه ای در کشورمان را در تضاد با آزادی بیان می کنند.

 نماینده بسیج دانشجویی در پایان گفت: کرسی های آزاد اندیشی و برنامه های مرتبط با حجاب و عفاف در بسیج دانشجویی علوم پزشکی با جدیت دنبال می شود.             

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: میزگرد دانشجویی حجاب عفاف معضلات فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی بانوان ساوجبلاغی در حمایت از مجریان طرح نور

بانوان ساوجبلاغی در حمایت از «طرح نور» از مسجد ولیعصر تا مسجد جامع هشتگرد راهپیمایی کردند.   بانوان شرکت کننده با سر دادن شعار‌هایی علیه بی حجابی و بدحجابی ضمن قدردانی ازنیروی انتظامی وپلیس، حمایت قاطع خود را از اجرای این طرح اعلام کردند.   شرکت کنندگان در ابن تجمع خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه شدند.   راهپیمایی کنندگان در پایان با قرائت بیانه ای از اقدامات پلیس در حوزه عفاف و حجاب حمایت کردند و با اهدا گل از آنان قدر دانی شد.

دیگر خبرها

  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • رادان: دشمن اصل مترقی حجاب را هدف قرار داده است
  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • اجتماع باشکوه مردم گرگان در حمایت از "طرح نور"
  • راهپیمایی بانوان ساوجبلاغی در حمایت از مجریان طرح نور
  • پایتخت معنوی ایران هم صدا در حمایت از طرح حجاب و عفاف
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!