Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب با اعلام خبر برپایی چهارمین جشن دختران انقلاب گفت: جشن بزرگ دختران انقلاب همزمان با ۲۱ تیر در تهران، ۲۲ تیر رشت و ۲۳ تیر در اصفهان برگزار خواهد شد. در این جشن دخترانی که در عرف عمومی حجاب مناسبی ندارند به این مراسم ‌دعوت می‌شوند و قرار است ‌این عزیزان توسط مادران و خواهران شهدا حجاب برتر بر سر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بهاره جنگروی مسئول مردمی دختران انقلاب پیش از ظهر امروز شنبه(۱۱تیرماه) در نشست خبری چهارمین جشن دختران انقلاب که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد با اشاره به هدف از تشکیل مجموعه مردمی دختران انقلاب اظهار کرد: باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد شبیخون فرهنگی تعدادی از دختران حوزوی و انقلابی به کار تحقیقاتی در مورد هنجارهای فرهنگی پرداختیم.

وی در مورد نامگذاری دختران انقلاب ادامه داد: باتوجه به اتفاقاتی که چند سال پیش در خیابان انقلاب رخ داد و برخی از دختران باعنوان چهارشنبه‌های سفید شروع به کشف حجاب کردند باعث شد که ما بیشتر به موضوعات فرهنگی بپردازیم. به هرحال حجاب در طول تاریخ در فرهنگ ملی ما هم وجود داشته و این منحصر به فرهنگی دینی ما نیست و از این رو سعی کردیم نام دختران انقلاب را بروی این مجموعه بگذاریم تا تصورات از دختران ما محصور به همان چندنفر در خیابان انقلاب نشود.

جنگروی تاکید کرد: یکی از اقدامات این مجموعه مردمی تشکیل موکب‌های حجاب در مسیر اربعین به نام شهید سلیمانی بود که در این موکب‌ها بسیاری از کارشناسان ما کار امر به معرف و نهی از منکر را انجام می‌دادند. گفتار کارشناسان ما با افراد باحجاب و کم‌حجاب متنوع و با اقتضا هر فرد بود. 

جنگروی با بیان اینکه این مجموعه چهارشنبه هر هفته هیاتی در حسینه مجموعه سرچشمه برگزار می‌کند، خاطرنشان کرد: هیات‌های هفتگی که پاتوق دختران انقلاب است، نیمی از این جمعیت را دختران کم حجاب تشکیل می‌دهند. در این‌ جلسات مشکلات تمام دختران ما شنیده شده و به صورت کارشناسی پاسخ داده می‌شود. سعی ما بر این است که دختران را با آگاهی به سمت حجاب سوق دهیم.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات ما در این مجموعه در حوزه اقناعی با برگزاری مناظرات متعدد در حوزه عفاف و حجاب است، برخی‌ معتقدند که حجاب اختیاری است، به همین منظور  جلسات نقد و مناظره در همین راستا داریم، به همین‌ منظور آموزش‌های تئوری و عملیاتی را هم در این راستا داریم. بسیاری از دختران ما موضوع حجاب را از زبان قرآن و اهل‌بیت(ع) و حتی وصیت‌نامه شهدا نمی‌دانند. متاسفانه فضای شهر به سمت بی‌حجابی رفته و امید است بتوان این فضا را اصلاح کرد.

مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب ، تصریح کرد: یکی از اقدامات ما کارهای جهادی در دختران انقلاب است، در همین ایام کرونا بسیاری از دختران این مجموعه تلاش‌شان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی داشتند و بسته‌های معیشتی و فرهنگی زیادی به وسیله خانواده شهدا بین‌ نیازمندان توزیع شد.

جنگروی با اشاره به آخرین اجتماع این مجموعه در قالب دسته عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: دشمن می‌داند اقبال زنان و جامعه ما به سمت دین زیاد است و تلاش ما این است که بگوییم در این مجموعه دوقطبی نداریم و به همین منظور ابتدا کار اقناع و سپس جذب دختران کم‌حجاب را داریم.

وی با اشاره به چهارمین جشن دختران انقلاب گفت: جشن بزرگ دختران انقلاب همزمان با ۲۱ تیر در تهران، ۲۲ تیر رشت و ۲۳ تیر در اصفهان برگزار خواهد شد. متاسفانه شرایط برای برگزاری در شهرهای دیگر را نداشتیم چون کار مجموعه ما مردمی است و توانایی برگزاری در شهرهای دیگر را نداریم و نهایتا می‌توانیم سالی یک شهر را به این جشن اضافه کنیم.

مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب در مورد جزئیات این جشن افزود: ما در این جشن دخترانی که در عرف عمومی حجاب مناسبی ندارند به این مراسم ‌دعوت می‌کنیم و قرار است ‌این عزیزان حجاب برتر بر سر کنند و این توسط مادران و خواهران شهدا انجام می‌شود، اما بخش برجسته برنامه ما حضور دختران دهه ۸۰ و ۹۰ در این مراسم با عنوان‌ جشن عبادت است.

جنگروی ابراز کرد: مطالبه‌گری از مسئولین هم در زمره کارهای اصلی ما خواهد بود. در این جشن هم بخشی را با عنوان درد دل‌ با مسئولین را داریم، رهبر انقلاب مطالبه حجاب را همانند موضوعات موشکی و هسته‌ای قلمداد کردند زیرا دشمن به دنبال این است که ما جامعه بی‌حجاب باشیم.

وی گفت: جلسات اقناعی متناسب با دانش‌آموزان و کرسی آزاداندیشی با دانشگاهیان را در نظر داریم. 

مسئول مردمی دختران انقلاب از انتشار کتاب دختران انقلاب خبر داد و گفت: این کتاب توسط خواهر شهید پاشاپور بیسیم‌چی شهید سلیمانی در حال نگارش است که در آن درددل‌های دختران انقلاب بیان شده است.

جنگروی در پایان با اشاره به فعالیت۴۰۰خانم در امر تبلیغ چهارمین جشن دختران انقلاب گفت: مجموعه ما کاملا مردمی است و با دست خالی و خون دل بسیاری از دختران این کشور به ویژه خانواده‌های شهدا اداره می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دختران انقلاب مجموعه مردمی دختران انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند

ایسنا/تهران معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: دستگاه‌های مردمی و فرهنگی در حوزه مشارکت در انتخابات همکاری داشتند و این باعث شد تا انتخاباتی باشکوه در استان برگزار شود.

سید عباس جوهری در آیین تجلیل از عوامل برگزاری انتخابات شهرستان ملارد اظهار کرد: افزایش میزان مشارکت مردم و همکاری ائمه جمعه ارزشمند است و این موفقیت‌ها ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی است. در استان تهران بیش از ۱۴۰ برنامه برای رای اولی‌ها برگزار شد و اقشار مختلف مردم مانند هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و اصناف پای کار انتخابات بودند. 

وی در ادامه افزود: انتخابات بدون حاشیه برگزار شد و این نتیجه برنامه‌ریزی‌ و اصلاح قانون انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به‌صورت کاملا الکترونیک و در حوزه ورامین، قرچک و پیشوا نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: سطح تعامل بین دستگاه‌های مختلف به‌ خصوص در شورای نگهبان و هیات نظارت در سطح استان و شهرستان قابل تقدیر بود. چرا که هر کسی در خطوط وظایف خود حرکت کرد و وظیفه خود را انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • برگزاری دوره عفاف و حجاب برای فعالان مردمی در بندرعباس