Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@03:03:43 GMT

ورود یک نفتکش ایرانی جدید به بندر «بانیاس» سوریه

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۶۲۱۲

ورود یک نفتکش ایرانی جدید به بندر «بانیاس» سوریه

منابع رسانه ای از ورود یک نفتکش ایرانی جدید به بندر بانیاس سوریه همزمان با سفر وزیر حارجه جمهوری اسلامی ایران به این کشور خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منابع رسانه‌ای از ورود یک نفتکش جدید جمهوری اسلامی ایران به بندر «بانیاس» سوریه همزمان با سفر وزیر خارجه ایران به دمشق خبر دادند.

  خبرگزاری یونیوز به نقل از منابع آگاه نوشت که مواد نفتی که از طریق این نفتکش در عصر دیروز (شنبه) وارد بندر بانیاس شد، حاصل فعال سازی خط اعتباری جدید میان دمشق و تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این سومین نفتکشی است که در چند هفته اخیر وارد آبهای سوریه می شود و ورود آن همزمان با سفر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران به دمشق است.   پیشتر روزنامه سوری الوطن به نقل از منابع آگاه از پهلو گرفتن دو نفتکش ایرانی در سواحل سوریه  در روز ۱۲ ژوئن گذشته خبر داده بود و این اقدام را اولین نشانه‌های فعال شدن خط اعتباری جدید بین ایران و سوریه اعلام کرده بود.   این روزنامه به نقل از منابع آگاه در تهران نوشت که وصول نفتکشها به صورت طبیعی، طبق جدول‌های زمانبدی‌شده مشخص و بدون تاخیر ادامه خواهد یافت.   به گفته این منابع، دلیل تاخیر در ورود نفتکشهای ایرانی به آبهای سوریه طی ماه‌های گذشته، ناشی از اصلاحاتی است که در سازوکار خط اعتباری بین دو کشور پس از تشکیل دولت جدید در ایران رخ داده است. تسریع در فعال‌سازی توافقات یکی از موضوعات مورد بحث بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سفر اخیرش به تهران بود که این سفر به حل و فصل قرارداد فنی و تسریع در ارسال نفت کمک کرد و دو نفتکشی که دیروز وارد شدند؛ نخستین ثمره این سفر است که شاهد همکاری‌های اقتصادی بیشتر دو کشور خواهد بود.   حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته وارد فرودگاه دمشق شد تا با مقامات سوریه درباره جدیدترین تحولات منطقه ای و جهانی رایزنی کند. فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز در استقبال از امیرعبداللهیان در فرودگاه، گفت: این سفر بسیار مهم است و پس از تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی زیادی صورت می‌گیرد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امروز یکشنبه در سفری بی‌سابقه از آغاز جنگ سوریه پس از ۱۳ سال به دمشق رفت و با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

بنا بر گزارش سانا در این دیدار روابط دو کشور، راه‌های توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع سوریه و بحرین و تلاش‌های بحرین برای موفقیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در منامه طی ماه آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اسد و الزیانی مهم‌ترین موضوعاتی را که در فهرست برنامه‌های نشست آتی سران اتحادیه عرب در راستای منافع مشترک کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های مشترک کنونی وجود دارد، مورد رایزنی قرار دادند.

در این دیدار بشار اسد بر تقویت هم‌بستگی کشورهای عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات در منطقه در سایه رخ‌دادها و تحولات جهانی تاکید کرد.

علاوه بر این «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز در محل ساختمان وزارت امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اواخر ماه مارس گذشته به صورت رسمی از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پایتخت این کشور دعوت شد. قرار است این نشست در تاریخ ۱۶ مه در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

اسد سال گذشته پس از ۱۱ سال تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب، برای نخستین بار در نشست سران این اتحادیه در جده پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

کد خبر 6091370

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار