Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان دامپزشکی کشور از مردم و دامداران کشور خواست به توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو به ویژه در آستانه عید قربان و اجرای آیین ذبح، عمل و آن را جدی بگیرند.

به گزارش ایران اکونومیست، سازمان دامپزشکی کشور از مردم و دامداران کشور خواست به توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو به ویژه در آستانه عید قربان و اجرای آیین ذبح، عمل و آن را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو شناسایی شده‌اند که ۳ نفر از آنان فوت شدند.

مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو از استان‌های جنوبی، جنوب شرق و استان گیلان بوده‌اند.

تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور مهیا است و در هر نقطه‌ای از کشور امکان انتقال نمونه و تشخیص نهایی بیماری وجود دارد.

با توجه به اینکه بیماری تب کریمه کنگو میان انسان و دام مشترک است، در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، انسان مبتلا به این بیماری خواهد شد در حالی که این بیماری با رعایت چند اصول ساده بهداشتی قابل کنترل است.

این سازمان اقداماتی از جمله حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی نمودن اماکن دامی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن با ترشحات و خون دام، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیر مجاز و تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی را برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو ضروری خواند.

این سازمان در همین حال توصیه کرد؛ لاشه تازه دام قبل از مصرف به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود.

همچنین بر انجام روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان همچون پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک و همچنین اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخت نیز تاکید کرد.

ویروس تب کریمه کنگو در برابر حرارت حساس است و از این رو پختن گوشت موجب از بین رفتن آن می‌شود.

دام در صورت ابتلا به این ویروس، ناقل می‌شود و بیشتر انسان درگیر بیماری خواهد شد.

مهر سازمان دامپزشکی بر روی هر محصولی که باشد، متقاضیان با خیال راحت از آن محصول می‌توانند استفاده کنند.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: تب کریمه کنگو ، سازمان دامپزشکی کشور ، توصیه های بهداشتی ، ضد عفونی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تب کریمه کنگو سازمان دامپزشکی کشور توصیه های بهداشتی ضد عفونی بیماری تب کریمه کنگو توصیه های بهداشتی سازمان دامپزشکی برای پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه برای پیشگیری از وجود باقیمانده‌های دارویی بخصوص آنتی بیوتیک‌ها در گوشت و آلایش استحصالی کشتارگاه‌ها الزامی می‌باشد.

محمود زین الدینی گفت: کلیه گله‌های طیور پرورشی آماده کشتار باید ظرف ۴۸ ساعت قبل بارگیری توسط دکتر دامپزشک بهداشتی فارم مورد معاینه درمانگاهی قرار گرفته و به منظور رصد و پایش باقیمانده آنتی بیوتیک‌های مصرفی قبل از کشتار مورد بررسی قرار بگیرند.

وی افزود: مرغداران  با توجه به رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در همه مراحل پرورش اعم از خرید جوجه، حمل و نقل، بهداشت سالن‌های پرورش، واکسیناسیون، درمان و اعمال محدودیت‌های زمانی قرنطینه‌ای در جلوگیری از اشاعه بیماری‌های طیور و تامین گوشت مرغ سالم برای جامعه سهم بزرگی دارند.

زین الدینی بیان کرد: نتایج آزمایشگاهی به نحو مطلوبی حاکی از عدم وجود باقیمانده‌های آنتی بیوتیک در اکثر طیور کشتاری شهرستان کرمان بدست آمده است.

وی تصریح کرد: دارو یا آنتی بیوتیکی که به دام و طیور تزریق یا خورانده می‌شود اگر مقداری از این دارو در بدن آنها باقی بماند این باقی مانده می‌تواند به عنوان یک عامل مضر سلامت انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره بر تداوم طرح پایش آنتی بیوتیکی مرغ‌های آماده کشتار از مرغداران عزیز درخواست کرد: توصیه‌های دامپزشکی را جدی‌تر بگیرند تا مخاطرات ناشی از عدم رعایت دوره پرهیز دارویی از جمله افزایش مقاومت‌های دارویی و انتی بیوتیکی و سایر اثرات نامطلوب به حداقل ممکن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا