Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:37:49 GMT

۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۷۶۷۷

۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی امیر طالبی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون ۳۳ هزار میلیارد تومان یعنی بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد مبلغ آن به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده در چند روز آینده با تامین اعتبار لازم، بقیه این مبلغ نیز پرداخت خواهد شد، بیان کرد: شرایط سخت موجود را باید با منطقی کردن مصرف، پشت سر بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و در بحث آرد و نان نظارت‌های جدی توسط جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها در حال انجام است و ما هم آماده همکاری هستیم تا در چند ماه آینده از شرایط موجود به خوبی عبور کنیم.

طالبی تصریح کرد: برای برگزاری مراسم اربعین سهمیه آرد در نظر گرفته شده که سهمیه هر کدام از استان‌ها در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۲ هزار میلیارد تومان و امسال تاکنون ۳۳ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم از کشاورزان پرداخت شده است، گفت: شرمنده کشاورزان هستیم و همه تلاش ما بر این است که از هر منبعی که مقدور باشد مبلغ باقیمانده را به کشاورزان گندم کار کشور پرداخت کنیم.

طالبی با بیان اینکه در زمینه شکر کمبودی در کشور نداریم، ادامه داد: تلاش می‌کنیم نیاز صنفی صنعتی استان به شکر را برطرف کنیم.

استاندار خراسان جنوبی هم گفت: کسب موفقیت، تنها در اثر حرکت براساس اولویت‌ها و خط مشی‌های کشوری حاصل می‌شود و در این زمینه هرچه تعاملات بیشتر باشد، توفیقات بیشتری رقم خواهد خورد.

جواد قناعت به شرایط خاص کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، گندم و آرد از موضوعات بسیار مهم اجرایی کشور است.

وی با ذکر این نکته که با استفاده بهینه از گندم و آرد باید از هدر رفت آن جلوگیری شود، تصریح کرد: با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در کشور، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: مسایلی همچون پرداخت مطالبات گندم کاران، اقدام برای تامین شکر و برنج مورد نیاز استان و اختصاص سهمیه گندم به کارخانه آرد زرین فردوس، باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد.

قناعت ادامه داد: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با حضور در تهران اقدامات لازم را برای پیگیری این موارد شنبه آینده انجام خواهد داد.

وی به تشریح ویژگی‌ها و ظرفیت‌های استان پرداخت و تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای مردمی متدین است که با وجود نبود بسیاری از زیرساخت‌ها، در بحث کمک به عتبات، رتبه یک کشور را دارند.

قناعت افزود: در مراسم پیاده‌روی اربعین مردم خراسان جنوبی در کاظمین میزبان زائران ایرانی و خارجی هستند و برای پخت نان مورد نیاز زائران به ۸۰ تن آرد نیاز است که باید هر چه زودتر تامین شود.

وی در ادامه با تشکر از مجید اسدالهی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی، برای میثم پیشدادیان، مدیرکل جدید غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی آرزوی موفقیت کرد.

برچسب‌ها گندم جواد قناعت خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم جواد قناعت خراسان جنوبی گندم جواد قناعت خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی گفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

  معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد. وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

گفتنی است، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان