Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، تارنمای خبری سازمان ملل متحد (news.un.org) باانتشار این خبر  نوشت: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تایید کرد که در چهار منطقه از شش منطقه زیر نظر این سازمان، موارد ابتلا به  کووید-۱۹ طی دو هفته گذشته ۳۰ درصد جهش یافته است.

قبریسوس در جریان نشست هفتگی خود با خبرنگاران در ژنو دراین باره گفت: چهار منطقه از شش منطقه تحت نظر سازمان جهانی بهداشت طی هفته گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا به این بیماری بوده که اکنون با کاهش آزمایش (ابتلا به کرونا) در بسیاری از کشورهای جهان مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابراین گزارش دبیرکل سازمان جهانی بهداشت  هشدار داد که هر موج از ابتلا به  ویروس کرونا، حتی اگر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس کاهش یابد با این وجود  افراد بیشتری را با شرایط و دوران دراز مدت کووید یا پس از کووید مواجه می سازد.

افزایش دسترسی به واکسن فایزر

این گزارش حاکی است، قبریسوس  از شرکت داروسازی  فایزر خواست تا  واکسن خوراکی کووید را به طور گسترده‌تری در دسترس کشورهای جهان قرار دهد.

تارنمای خبری سازمان ملل دراین باره نوشت: دبیر کل سازمان بهداشت جهانی از شرکت داروی سازی  فایزر خواسته است تا برای اطمینان از اینکه واکسن  خوراکی جدید کووید-۱۹ خود را بتواند به سرعت در دسترس همگان بخصوص کشورهای کم درآمد و آسیب پذیر،   قرار دهد؛ اقدامات بیشتری انجام داده  تا بتوان موارد درمانی موثری را برای کشورهایی که ممکن است در پرداخت هزینه چنین واکسنی مشکل داشته باشند را ارائه کرد.

به گزارش ایرنا و بنابر داده های تارنمای اطلاع رسانی «وردمترز دات اینفو»   (worldometers.info) شمار مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از ۵۵۷میلیون و ۷۰۰هزار نفر رسیده که ازاین تعداد بالغ بر ۶ میلیون و ۳۶۷هزار نفر جان باخته اند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: هشدار سازمان جهانی بهداشت کرونا سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت

  به گزارش تابناک به نقل از وبدا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آن‌ها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد