Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@06:00:10 GMT

بیمه باروری در استان کردستان 60 درصد پرداخت شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۱۳۶۷

بیمه باروری در استان کردستان 60 درصد پرداخت شده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: متاسفانه بیمه باروری در استان کردستان 60 درصد به جای 90 درصد پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور در سنندج، برگزار شد اظهار داشت: یکی از مماموریت های اصی حوزه ی زنان و خانواده بحث زنان سرپرست خانوار است که به جد در دستور کار قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مسئله ازدواج و طلاق در این استان بالاتر از متوسط کشوری است و طلاق نوعی نگرانی را در بین خانواده ها بوجود آورده است.

وی به بحث ناباروری در استان اشاره کرد که پایین تر از میانگین کشوری است  و گفت: یکی از مشکلات اساسی طی بازدیدی که از ایم محل بعمل آمد بحث بیمه ناباروری است که 60 درصد به جای 90 درصد پرداخت می شود لذا  از مکان های خصوصی کمتر استقبال می شود.

به گفته ی دکتر خزعلی؛ مشارکمت اقتصادی زنان 1.5 واحد کمتر از میانگین کشوری و نرخ بیکاری دو واحد بیشتر است  و خوشبختانه کولبری زنان کاهش یافته و به سمت کارآفرینی رفته است.

وی اضافه کرد: تجهیز هنرستان های دختران ، ایجاد بازاچه صنایع دستی و تکمیل پارک بانوان از جمله مصوبات این جلسات بود اما همچنان این حوزه با مشکلاتی مواجه هستند .

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد اظهار کرد: تلاش دولت این است که حق و حقوق کارگران ادا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انجام سریع کار‌های رفاهی و پرداخت تسهیلات مربوط به قشر کارگر تاکید کرد و افزود: مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول به فعالیت هستند، سریعتر و با کیفیت‌تر، برطرف شود.

وی با بیان اینکه کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست، گفت: مسئولان مشکلات قشر کارگری را احصا و به دنبال رفع آن باشند.

فعالیت ۱۴۳ هزار کارگر بیمه شده در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان مخاطب این اداره کل بوده و از خدمات وزارت کار، بهره‌مند هستند.

فرزاد پیشکاری  از بررسی  سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها توسط هیات‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها