Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@04:25:15 GMT

نور قرآن باعث مصون ماندن از ناهنجاری‌ها خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۶۸۹۸

نور قرآن باعث مصون ماندن از ناهنجاری‌ها خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، حجت‌الاسلام سید جانمراد موسوی رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در آیین اختتامیه بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه همسران، فرزندان و خواهران شاغل در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با بیان اینکه روایات معصومان(ع) مملو از بیان نتایج و برکات تلاوت قرآن کریم و عمل به دستورات این نسخه آسمانی است، اظهار داشت: زندگی همراه با سعادت و خوشبختی و مرگ همراه با سعادت و به طور خلاصه عاقبت به خیری در سایه رحمت الهی، همگی به مانوس بودن انسان به قرآن کریم وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه سعادت و خوشبختی واقعی چیزی فراتر از آن‌چیزی است که بشر امروزی آن را تعریف کرده است، گفت: نیاز است معنای واقعی خوشبختی را در کلام الهی و احادیث رسیده از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دنبال کنیم.

موسوی دومین برکت و نتیجه مانوس بودن با قرآن کریم را افزایش رزق و روزی بیان و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی فرمودند «خانه‌های خودتان را با تلاوت قرآن نورانی کنید» همچنین امام صادق(ع) نیز شیعیان را به تلاوت حداقل پنج آیه در روز سفارش کرده‌اند.  
 
رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه بسیاری از مشکلات گریبان‌گیر جامعه امروزی بشر را ناشی از غفلت از تعالیم بلند عرفانی و انسانی قرآن کریم عنوان کرد و یادآور شد: خانواده‌ای که نور قرآن کریم در اخلاق و رفتار اعضای آن متبلور است از بسیاری از مشکلات اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی مصون است. 

وی در پایان تلاوت قرآن کریم را مقدمه‌ای برای تدبر در معنای آن دانست و گفت: در نهایت این تدبر نیز باید به عمل قرآنی منجر شود تا بتوان از آثار و برکات دنیوی و اخروی آن بهره‌مند شد.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از نفرات برتر با اهدای جوایزی قدردانی شد و مقام آوران این دوره از مسابقات، راهی مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی پدافند هوایی شدند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: حفظ قرآن تاثیر قرآن در زندگی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی پدافند هوایی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی با اشاره به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر این موضوع، گفت: برنامه‌های متنوع قرآنی در مسجد جامع گوهرشاد و ایوان مقصوره از اذان صبح تا اذان مغرب برگزار می‌شود.   محمد مقومی بیان معارف قرآن، ترتیل سوره مبارکه یاسین بعد از نماز صبح و تلاوت اذان گاهی قبل از اوقات شرعی در طول روز و برگزاری محافل و جلسات قرآنی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و افزود: همچنین جلسات سنتی قرآن کریم در یکی از شبستان‌های مسجد گوهرشاد در عصر‌ها در قالب برنامه دارالحفاظ برگزار می‌شود.   وی با اشاره به نیت واقف مبنی بر برگزاری جلسه‌ای صبحگاهی برای قرائت قرآن توسط مردم پس از نماز صبح، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.   سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی یادآور شد: طبق برنامه‌ها، نخستین جلسه صبحگاهی قرائت قرآن ساعت ۴ صبح پنجشنبه در مسجد گوهرشاد برگزار و از استاد سید مرتضی سادات فاطمی، پیشکسوت و صدرالحفاظ آستان قدس رضوی، به عنوان استاد جلسه و پیشکسوت قرآنی در این جلسه دعوت شد.   مقومی همچنین اعلام کرد: از اساتید پیشکسوت دیگر و قاریان بین‌المللی و ممتاز در این جلسات هم استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی