Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، امیرکامران نیکوسخن در خصوص آمار دیابت نوع ۲، گفت: تقریبا ۱۴ درصد جمعیت ۲۵ تا ۷۵ سال کشور به دیابت مبتلا هستند که شامل حدود هفت میلیون نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یک یا دو سال گذشته آمار افراد دیابتی در دنیا افزایش داشته است، تصریح کرد: برابر آمار قبلی که مربوط به سال ۲۰۱۹ است، شمار این افراد در جهان ۴۶۳ میلیون نفر بود و پیش‌بینی شده بود که شمار این افراد در سال ۲۰۲۰ از مرز نیم میلیارد نفر بگذرد، اما متاسفانه بر اساس آمار سال گذشته، جمعیت دیابتی دنیا ۵۳۷ میلیون نفر شد و ظرف کمتر از ۹ سال از پیش‌بینی قبلی عبور کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکوسخن یکی از دلایل فزونی گرفتن آمار ابتلا به دیابت را کرونا دانست که منجر به رواج زندگی خانه‌نشینی شده و گفت: در این دوره تحرکات بدنی نیز کاهش یافت. در کشورمان آمار دیابت ۱۱ درصد بود که امروز به ۱۴ درصد رسیده است و بر اساس میانگین جهانی، از دنیا بالاتر هستیم.

وی افزود: در شرق دریای مدیترانه، شیوع دیابت بیشتر از سایر نقاط دنیا است و پاکستان، کویت و... در منطقه ما قرار دارند. در ایران نیز برخی شهرهای کشور شیوع بالایی از دیابت دارند مثل یزد که این امر به سبک عادت غذایی و زندگی افراد باز می‌گردد.

وی با تاکید بر اهمیت درمان و پیشگیری از بیماری، اظهارکرد: هر دوی این موارد مهم هستند از طرفی در زمینه پیشگیری اولیه و ثانویه باید کار شود و بحث خانوادگی نیز در این بیماری مهم است.

نیکوسخن در عین حال به بی‌علامت بودن دیابت اشاره کرد و افزود: حدود ۴۴.۷ موارد دیابت در دنیا شناخته شده نیست و نیمی از افراد از دیابت خود بی‌اطلاع هستند که به همین دلیل مسئله غربالگری بسیار اهمیت دارد. توصیه می‌شود افراد بالای ۳۵ سال به مراکز درمانی مراجعه کنند چون سن، خود به خود یکی از موارد تاثیر گذار در ابتلا به دیابت است.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد سابقه خانوادگی و شیوه زندگی افراد را با اهمیت دانست و افزود: افراد زیر ۳۵ سال هم اگر اضافه وزن یا سابقه اضافه وزن دارند، سریعا برای چکاپ مراجعه کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان