Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:32:53 GMT

گشایش «تن‌زار» در نگارخانه نگر

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۹۷۴۳

گشایش «تن‌زار» در نگارخانه نگر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، نمایشگاه انفرادی طراحی و حجم پانته‌آ بیات مختاری با عنوان «تن‌زار» جمعه ۲۴ تیر در گالری نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول افتتاح می‌شود.

پانته‌آ بیات مختاری، نقاش، طراح و مجسمه ساز، رشته مهندسی کشاورزی را در دانشگاه تهران خوانده و به صورت حرفه‌ای و آزاد هنر را نزد احمد وکیلی آموخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیات تا کنون در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی چاپ دستی، طراحی و حجم و نقاشی شرکت کرده و برنده جایزه نخست جوانان بینال طراحی موزه هنرهای معاصر و گالری آنلاین آمریکا در میکس مدیا و برگزیده آرت فستیوال تهران است.

«تن‌زار» اولین نمایشگاه انفرادی او است که به کیوریتوری سجاد باغبان ماهر، استادیار دانشگاه هنر اصفهان در گالری نگر برگزار می‌شود. سجاد باغبان دکترای تاریخ هنر با گرایش نقاشی نوگرای ایران دارد و استادیار گروه موزه و گردشگری دانشگاه هنر اصفهان است و همچنین به پژوهش و تدریس درباره نقاشی معاصر ایران اشتغال دارد.

احمد وکیلی نقاش، طراح و مدرس هنر، در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: «آثار پانته‌آ تغزلی است؛ ایهام دارد و درد مشترکی را دنبال می‌کند، اما شعار نمی‌دهد و به روزمرگی نمی‌پردازد. عدم قطعیت در فرم، فضای آثارش را به نوعی رمانتیک می‌کند. موقعیت اشیا و امور در آثارش واجد زمان و مکان مشخصی نیست و فیگورهایش وجوب جغرافیا یا تیپ مشخصی ندارند. در نتیجه، این فیگورها و فرم‌ها روح سمبلیک گرفته و وارد دنیای مثالی می‌شوند و راه را برای اسطوره‌ای شدن باز می‌کنند. تعلیق دارند و جهانی را معرفی می‌کنند که ناآشناست. طراوت این نگاه، که از مشخصات هنر است، جهانی را در مقابل بیننده قرار می‌دهد که دال بر واکاوی درونی اوست. به تمامی مخاطبین این نمایشگاه پیشنهاد می‌کنم، اول دفترها را ببینند، بعد آثار حجمی و در آخر کارهایی که به نمایش در آمده است. شاید گفته‌های من راحت‌تر درک شود.»

پانته‌آ بیات، در مصاحبه‌ای که طی سالیان گذشته با روزنامه اطلاعات داشت، اشاره می‌کند که در ۱۹ سالگی در نخستین بینال طراحی در موزه هنرهای معاصر، جایزه اول طراحی جوانان رو، کسب کرده، ولیکن با این وجود ورود او به عرصه حرفه‌ای نقاشی تا امروز معمولاً در بستر نمایشگاه‌های گروهی بوده تا رسیدن به زمان مقتضی ارائه کارها به صورت انفرادی، که نهایتاً این اولین نمایشگاه انفرادی او در گالری نگر خواهد بود.

کد خبر 5535488

منبع: مهر

کلیدواژه: گالری نگر احمد وکیلی دانشگاه هنر اصفهان طراحی مجسمه سازی تئاتر ایران فیلم سینمایی هنرمندان تئاتر کنسرت موسیقی عکاسی درگذشت چهره ها بازیگر سینما فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر کارگردان تئاتر موسیقی ایرانی کارگردان سینما تالار وحدت نقاشی پانته آ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ

علی ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به سیاست افزایش جوجه ریزی ها و تولید مرغ، گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین‌المللی راهکار اصلی تنظیم و تثبیت بازار مرغ محسوب می شود.

به گفته او، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار های صادراتی است.

ابراهیمی با بیان اینکه پتانسیل صادرات حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ در سال وجود دارد، افزود: بنابر برنامه ای که وزارت جهاد دنبال می کند، صادرات مرغ موثرترین راهکار برای پایداری تولید و بالانگه داشتن جوجه ریزی محسوب می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: علی رغم آنکه قیمت تمام شده هرکیلو مرغ زنده بالای ۶۵ هزارتومان است، اما در شرایط کنونی مرغداران در فروش هرکیلو مرغ بیش از ۱۰ هزارتومان متضرر هستند.

او با بیان اینکه خرید حمایتی توسط پشتیبانی امور دام راهکار مقطعی تنظیم بازار است، گفت: بنده معتقدم که مرغ های جمع آوری شده توسط پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود که براین اساس بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری