Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، فضاسازی رسانه‌ای برای تغییر در ادراک جامعه یکی از روشهای محور شیطانی عبری- غربی است که بصورت شبانه روزی در جهان و بخصوص علیه کشورمان صورت می گیرد. تعداد رسانه هایی که در راستای تغییر در ادراک تحلیلی کشور صورت می گیرد، قابل مقایسه به فعالیت رسانه ای سایر کشورها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  یکی از موضوعاتی که در این چند سال گذشته در جامعه از طریق رسانه های وابسته به محور عبری- غربی- عربی  در سطح جامعه پمپاژ شد، در راستای تضعیف روحیه ایستادگی در مقابل استبکار بوده است. شبهه ای که مطرح می شود این است" کشورهایی که با آمریکا رابطه دارند به توسعه رسیدند و مردم آن کشورها از لحاظ معیشتی در وضعیت مطلوبی قرار دارند." در واقع دوگانه سازی "معیشت- مذاکره" هدف نهایی سیاست رسانه ای دشمن به منظور ایجاد شکاف و فاصله مردم با نظام است. از این رو بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از کشورهایی که با آمریکا رابطه داشتند و اعتماد مطلق به سیاست ها و رفتارهای واشنگتن اعتماد راسخ داشتند نه تنهابه توسعه نرسیدند بلکه در بسیاری از جاها باعث نابودی حکومت و اقتصاد آنها کشورها شده است.

از طرفی یکی از کشورهایی که در شرایط فعلی بدون کوچکترین تحریم و تهدیدی از سوی آمریکا مورد حمایت قرار دارد، برخور دار است کشور ترکیه است که اصولا در تصمیم گیری های خود نیم نگاهی به منافع و رضایت آمریکا نیز دارد. با گزاره ای که رسانه های عبری- غربی مطرح می کنند این کشور باید در شرایط بهتری از لحاظ اقتصادی قرار می گرفت. این در حالی است که نه تنها اقتصاد ترکیه بهتر نشده است بلکه شرایط این کشور، یادآور ونزو ئلایی شدن اقتصاد خود است.  آمارهای تازه تورم ترکیه حاکی از آن است که سطح تورم این کشور در ماه ژوئن با ۱/ ۵درصد افزایش به سطح ۶/ ۷۸درصدی رسیده است. این عدد که از ژانویه۱۹۹۸ بی‌سابقه بوده است، رکورد ۲۴ساله سطح تورم در ترکیه به شمار می‌رود. از طرفی بر اساس گزارش موسسه آمار ترکیه (TurkStat)، شاخص قیمت مصرف‌کننده به صورت ماهانه ۴.۹۵ درصد افزایش یافته و این رقم بالاترین میزان از سپتامبر ۱۹۹۸ است که تورم سالانه ۸۰.۴ درصد بود. نظرسنجی خبرگزاری آنادولو (AA) پیش‌بینی کرد که شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه ژوئن ۴.۴۴ درصد افزایش می‌یابد، در حالی که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که تورم سالانه به ۷۷.۷۴ درصد برسد.

 


طبق برآورد متوسط ‌در نظرسنجی بلومبرگ از ۱۷ اقتصاددان، انتظار می‌رفت این رقم به ۸۰ درصد برسد. میانگین تخمین ۱۲ اقتصاددانی که در نظرسنجی رویترز برای تورم سالانه در ماه ژوئن شرکت کردند، ۷۸.۳۵ درصد با پیش‌بینی بین ۷۲.۳۰ و ۸۱.۸۰ درصد بود. کمترین افزایش سالانه مربوط به بخش ارتباطات با ۲۳.۷۴ درصد بوده است پس از آن بخش پوشاک و کفش با ۲۶.۹۹ درصد، آموزش با ۲۷.۷۶ درصد و بهداشت با ۳۹.۳۴ درصد قرار دارند.
 


عبرتی که از اقتصاد بهم ریخته ترکیه با تورم بسیار بالا می تواند گرفت، توجه به این نکته است که صرفا ایجاد رابطه با آمریکا نه تنها تاثیر مثبتی برا اقتصاد و معیشت مردم نخواهد داشت، بلکه در بسیاری از موارد نیز ممکن است باعث فروپاشی اقتصادی نیز شود.

متاسفانه علی رغم هشدارهای مقام معظم رهبری تک محصولی نگه داشتن اقتصاد ایران در طول دولتهای مختلف بخصوص دولت یازدهم و دوازدهم و وجود سو مدیریت در اقتصاد باعث شد، طرفداران لیبرالی آمریکا، به جای ادرس دقیق چرایی ایجاد تورم در اقتصاد، در یگ گزاره غیر صحیح، عدم رابطه با آمریکا دلیل اصلی معرفی کردند.  در حالی که ترکیه نمونه ای از یک کشور هم راستا با سیاست های آمریکا نیز دچار تورم شدیدی شده است. یا در کشور ما که در سال ۹۴ برجام امضا و اجرا شد و جامعه را به شمت شرطی شدن هدایت کرد، آغاز ایجاد بحران تورمی در کشور بود.در چنین شرایطی رسانه های معاند تغییر در ادراک تحلیلی کشور را شروع کردند و تا به امروز نیز دنبال می کنند.

امید است اقدامات مثبت اقتصادی که دولت سیزدهم آغاز کرده است و اقتصاد را بدون برجام به سمت ثبات سازی هدایت می کند؛ دوباره ادارک جامعه تحلیل دقیقی همچون گذشته از دشمنی ماهوی آمریکا با جمهوری اسلامی داشته باشند.

منبع: پایگاه بصیرت

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تورم رابطه با آمریکا اقتصاد پایگاه بصیرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری گفت که هنوز برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهور ترکیه به واشنگتن وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش‌ رسانه‌های ترکیه درباره احتمال سفر رئیس‌جمهور «رجب طیب اردوغان» به واشنگتن و دیدار با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تکذیب کرد.

کربی در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره احتمال سفر اردوغان به واشنگتن طی دو هفته آینده وجود دارد در حالی که او به تازگی با میزبان یکی از سران حماس بود گفت: «هیچ چیز در برنامه در خصوص سفر رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد. بنابراین، نظری درباره این مسئله ندارم.»

پیش از این برخی منابع رسانه‌ای از جمله رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند اردوغان روز 9 ماه می برای دیدار با جو بایدن به واشنگتن سفر خواهد کرد. پیش از این روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست‌های بین‌المللی با یکدیگر دیدار کرده بودند اما دو طرف در کاخ سفید دیداری با یکدیگر نکرده‌اند.

روزنامه حریت ترکیه هم امروز جمعه (7 اردیبهشت) گزارش داده که پس از سفر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس به ترکیه، برخی از لابی‌های مرتبط با اسرائیل در تلاش بوده‌اند سفر رجب طیب اردوغان به واشنگتن را لغو کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه ژانویه فروش 40 فروند جنگنده اف‌16 به ترکیه و نوسازی جنگنده‌های موجود اف‌16 آن کشور را تأیید کرده بود.  تأیید این مجوز پس از آن صورت گرفت که آنکارا برای عضویت سوئد در ائتلاف ناتو چراغ سبز نشان داد.

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریماردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه داردکدهای سفر اردوغان به عراقرئیس‌جمهور عراق به اردوغان: تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • راه‌حل نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز برای تورم ایران
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد