Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@00:14:48 GMT

افزایش ۲۶ درصدی قیمت گاز سی.ان.جی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۷۸۸۱

افزایش ۲۶ درصدی قیمت گاز سی.ان.جی

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رضوی‌راد در خصوص مصوبه دولت در تعیین حق‌العمل خدمات جایگاه‌های سوخت در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: قیمت فروش هر متر مکعب از گاز سی.ان.جی از ۴۵۳ تومان در حاضر به ۵۷۰ تومان رسیده است. حق‌العمل جایگاه‌های گاز طبیعی فشرده ۲۲۰ تومان بود که باید به آن ۴۰ درصد اضافه شود.  وی با بیان اینکه «نکته مهم این است که قیمت فروش نیز افزایش پیدا کرده است»، ادامه داد: ما کاملا مخالف این قضیه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلی که از ابتدای سال با آن مواجه بوده‌ایم این است که جایگاه‌های گاز طبیعی فشرده یا سی‌ان‌جی بسیار خلوت بود، زیرا بنزین ۳۰۰۰ تومانی باوجود گرانی‌های دیگر رقم بالایی نیست. مسئولین همیشه تنها کارمزد ما را افزایش می‌دادند و قیمت گاز در این چند ساله ثابت بوده است. متاسفانه امسال شاهد افزایش قیمت سی.ان.جی نیز بوده‌ایم.  رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سی.ان.جی خراسان رضوی بیان کرد: در رابطه با جایگاه‌های سی.ان.جی نصف مبلغ فروش حق‌العمل جایگاه داران و باقی آن پول قبض گاز و سهم هدفمندی یارانه‌ها در قالب قبض گاز است که به حساب دولت واریز می‌شود. بنابراین نصف آن مبلغ کارمزد جایگاه‌دار است. رضوی‌راد تایید کرد: در حال حاضر با این افزایش قیمت حاشیه امنیت سود ما کاهش پیدا کرده است. افزایش قیمت  گاز سی.ان.جی نیز شغل ما را به خطر می‌اندازد. در سال گذشته قیمت هر متر مکعب گاز سی.ان.جی ۴۵۳ تومان بود و از این مقدار ۲۲۲ تومان حق‌العمل جایگاه‌دار و ۲۰۰ تومان سهم دولت بود. درخواست ما این بود که حق‌العمل ما اضافه شود؛ اما نه به قیمت افزایش نرخ سی.ان.جی. در حال حاضر نرخ سی.ان.جی افزایش پیدا کرده است و این باعث کاهش استقبال مردم از گاز سی.ان.جی خواهد شد.  کاهش ۳۰ درصدی فروش سی.ان.جی در خراسان رضوی  وی ادامه داد: زمانی که قیمت بنزین افزایش پیدا کرد، فروش سی.ان.جی به جایگاه مطلوب رسید. اگر بخواهیم پایه فروش را آن‌موقع در نظر بگیریم که چندماهی وضعیت فروش به حالت مطلوب رسیده بود، در حال حاضر فروش سی.ان.جی ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. ۵۰ درصد ظرفیت جایگاه‌های سی.ان.جی در مشهد کاملا مغفول است رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سی.ان.جی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۵۰ درصد ظرفیت جایگاه‌های سی.ان.جی در مشهد کاملا مغفول است. اگر شب‌ها به جایگاه‌های سی.ان.جی سر بزنید، کاملا خلوت است.  رضوی‌راد عنوان کرد: هنوز قیمت هر متر مکعب گاز سی ان جی تغییر نکرده و تا قیمت جدید اجرایی شود و تمام تنظیمات دستگاه‌ها تغییر کند، تابع پروسه زمانی است و به سرعت انجام نخواهد شد، اما به طور کلی ۱۱۷ تومان به قیمت سی.ان.جی افزوده شده است. وی اضافه کرد: قیمت گاز سی.ان.جی ۲۶ درصدافزایش پیدا کرده است و بیم آن می‌رود که فروش جایگاه‌های سی.ان.جی در خراسان رضوی کمتر شود. عدد کارشناسی که انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان با احتساب ریزهزینه‌ها برای افزایش حق‌العمل جایگاه‌دارها داده بود، بالغ بر ۷۰ درصد افزایش بوده است، اما نمی‌دانیم بر چه اساسی این مبلغ را به ۴۵ درصد رسانده‌اند. ما با این قضیه هم کنار آمده‌ایم؛ اما با افزایش قیمت سی.ان.جی فروش آن کم خواهد شد. رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سی.ان.جی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با این افزایش قیمت  ما در حال حاضر گرانترین سی.ان.جی دنیا را داریم. افزایش قیمت و به تبع آن کاهش فروش تاثیر بسزایی بر کاهش درآمد جایگاه‌دار خواهد گذاشت.  وی با اشاره به افزایش مالیات جایگاه‌داران سی.ان.جی از دی ماه سال گذشته که از ۹ درصد به ۱۵ درصد رسیده است، اضافه کرد: ما به عنوان اتحادیه جایگاه‌داران سی.ان.جی به هیچ عنوان موافق افزایش قیمت سی.ان.جی نبوده‌ایم. انتهای پیام منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حمایت از مصرف کنندگان جایگاه های سی ان جی حق العمل جایگاه افزایش پیدا پیدا کرده قیمت سی ان جی افزایش قیمت گاز سی ان جی خراسان رضوی حال حاضر سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی

در حالی که ما طی سال گذشته میلادی برای فروش نفت و گاز خود با تحریم مواجه بودیم، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارشش از سلسله گزارش های چشم انداز اقتصادی جهان که هر سه ماه یکبار منتشر می کند، از رشد ۵.۴ درصدی اقتصاد کشورمان خبر داد. ما در حالی این رشد اقتصادی را رقم زدیم که بسیاری از کشورهای دنیا سال خوبی را پشت سر نگذاشتند و رشد اقتصادی بالایی نداشتند. در این سال، اقتصادهای منطقه خاورمیانه به طور متوسط رشد ۲ درصدی داشتند و عربستان با رشد منفی ۱.۱ درصدی مواجه شد.

دولت سیزدهم برای تولید و فروش نفت و گاز کشور به سیاست های خاصی روی آورد. استفاده از تمام ظرفیت ها برای فروش منابع، افزایش تعاملات با کشورهای خریدار و استفاده از توان دانش بنیانی کشور از جمله سیاست هایی بود که به اجرا گذاشته شد. به زعم کارشناسان، این سیاست ها بود که در نهایت نتیجه داد و زمینه ساز رشد اقتصادی کشور شد.  به زعم بسیاری، رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشورمان بر اثر سیاست گذاری های صحیح و اتکا به خود به دست آمد.

نظرات ایمان زنگنه، عضو انجمن اقتصاددانان ایران و استاد دانشگاه را در ادامه در خصوص فروش نفت و گاز کشورمان در شرایط تحریمی در ادامه می خوانید. زنگنه در خصوص رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشور طی سال گذشته میلادی که صندوق بین المللی پول در آخرین گزارشش به آن اشاره داشت، تصریح کرد: بخش نفت همواره یکی از حوزه های پیشران در اقتصاد کشور ما بوده است. به تبع این بخش رشد اقتصادی را شاهد هستیم. تولید ثروت از حوزه نفت باعث شده است که بخش های دیگر نیز رشد را تجربه کنند.

وی ادامه داد: این که در شرایط تحریم توانسته ایم میزان فروش نفت و گاز خود را به دوران غیرتحریمی نزدیک کنیم، اهمیت بالایی دارد. دیپلماسی فعالی که دولت به اجرا گذاشت، در موفقیت ما برای فروش نفت موثر بود. این دیپلماسی در نهایت طرف مقابل را به این نتیجه رساند که تا حدی از سخت گیری هایش در تحریم ها بکاهد. تمام این مسائل، به افزایش فروش نفت و گاز کشور منجر شد.

این عضو انجمن اقتصاددانان ایران خاطرنشان کرد: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که فروش نفت و دسترسی به منابع مالی آن دو موضوع متفاوت هستند. ما در بخش فروش نفت موفقیت داشته ایم و توانسته ایم به طرق مختلف در شرایط تحریم نفت خود را به فروش برسانیم.

زنگنه در خصوص سیاست گذاری های دولت سیزدهم مبنی بر فروش نفت به مینی ریفاینری ها در شرق آسیا و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی خاطرنشان کرد: من این طور همکاری ها را مثبت ارزیابی می کنم. واقعیت این است که ما در گذشته تجربه موفقی در زمینه فروش نفت از طریق دستگاه ها و افراد نداشتیم. حالا با اعمال روش هایی مانند سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی موفقیت بیشتری در فروش نفت کسب کرده ایم.

این استاد اقتصاد در دانشگاه خاطرنشان کرد: اقداماتی که در زمینه فروش نفت و گاز انجام داده ایم و موفقیت هایی که کسب کرده ایم، شرط لازم برای رشد اقتصادی کشور هستند. باید در بخش های دیگر نیز به همین ترتیب با دیپلماسی موفق به توسعه و رشد اقتصادی بریم. عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی به نحوی بازارسازی برای فروش نفت ماست و باعث می شود به عنوان شریک تجاری برای کشور هدف مطرح شویم که این موضوع رشد اقتصادی و همچنین توسعه تجارت نفت خام را به همراه داشته است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر