Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:10:12 GMT

جهان همچنان در اضطراب همه‌گیری کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۷۰۹۹

جهان همچنان در اضطراب همه‌گیری کرونا

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روند افزایش ابتلا به کووید- ۱۹ در جهان ادامه دارد و شمار مبتلایان و جان‌باختگان آن به اخبار روز کشورها بازگشته و مسئولان حوزه سلامت کشورهایی که پیشتر دست از تدابیر پیشگیرانه اجباری و داوطبلانه کشیده بودند به استفاده مجدد از ماسک به‌ویژه در فضاهای بسته و شلوغ همچون وسایل نقلیه عمومی و نیز تزریق دز یادآور واکسن برای افراد مسن و در معرض خطر، توصیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدروس ادهانوم قبریسوس دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته در نشستی خبری در ژنو، پیش‌بینی کرد که جهان از مرحله پایانی همه گیری کرونا فاصله دارد و هشدار داد: ویروس (کرونا) در حال نفوذ است و باید آن را به عقب برانیم.

وی گفت: با افزایش موارد بستری و انتقال کووید۱۹ ، دولت‌ها باید اقدامات آزموده و اثبات شده مانند استفاده از ماسک، بهبود تهویه  و رعایت شیوه‌نامه‌های آزمایش و درمان را به کار گیرند.

مایکل رایان مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که شمار موارد ابتلا به کووید در دو هفته اخیر ۳۰ درصد افزایش یافته و بیشتر ابتلا به زیرسویه اُمیکرون بی.ای ۴ و ۵ مربوط است.

وی همچنین به لغو اقدامات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین کاهش غربالگری ها اشاره کرد که نظارت بر همه گیری را پیچیده می کند.

ادهانوم همچنین عنوان کرد: ویروس به گردش آزادانه ادامه می‌دهد و ایالت‌ها به طور موثر بار بیماری را بر اساس ظرفیت‌های خود توزیع نمی‌کنند، هم برای بستری شدن در بیمارستان برای موارد شدید و هم افزایش تعداد افراد در وضعیت پس از کووید، که اغلب به عنوان کووید طولانی شناخته می‌شود

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه (۱۱ ژوئیه / ۲۰تیر) شمار موارد تایید شده ابتلا به کووید۱۹ را بیش از ۵۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد از ابتدای همه‌گیری برآورد کرد که به مرگ بیش از شش میلیون و ۳۰۰ هزار نفر منجر شده است.

بنابر داده‌های آماری منتشر شده (Our World in Data)، ۶۱.۳ درصد جمعیت دنیا واکسیناسیون کامل داشته اند و ۶۶.۸ درصد مردم نیز دستکم یک دز واکسن دریافت کرده اند.

آژانس سازمان ملل متحد پس از تصمیم متفق القول کمیته اضطراری کووید-۱۹، همه‌گیری را در مرحله «اضطراری سلامت عمومی با ابعاد بین آلمللی» حفظ کرد که این مرحله بالاترین سطح هشدار سازمان محسوب می‌شود.

 آمریکا با بیش از ۹۰ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای گرفتار  این بیماری قرار دارد و هند در رتبه دوم و برزیل در رتبه سوم جهان قرار دارند. در هفته گذشته در آمریکا ۶۸ هزار کودک به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

شعبه اروپایی سازمان جهانی بهداشت، روز سه شنبه دوز تقویت‌کننده دوم واکسن علیه کووید-۱۹ را برای افراد آسیب پذیر توصیه کرد، در حالی که در ۷ روز گذشته نزدیک به ۷ میلیون مورد در این قاره ثبت شده است.

فرانسه که هفته گذشته با ثبت ابتلای بیش از ۲۰۰ هزار مورد ابتلا در روز رسما آغاز موج هفتم بیماری را در کشور اعلام کرد، روزهاست که آمار ابتلای روزانه بیش از یک هزار مورد را ثبت می کند. در تازه‌ترین آمار،  در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۵۸ مورد ابتلا و ۱۲۳ مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ اعلام شده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این بیماری به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا هند فرانسه سازمان ملل متحد طرح واکسیناسیون کرونا ژنو چین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت برزیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا هند کرونا ویروس کرونا هند فرانسه سازمان ملل متحد طرح واکسیناسیون کرونا ژنو چین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت برزیل سازمان جهانی بهداشت همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی برای ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند