Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:28:40 GMT

مالیات‌های سنگین برای باغشهرها اعمال شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۱۹۱۲

مالیات‌های سنگین برای باغشهرها اعمال شود

ایسنا/فارس مدیر امور اراضی فارس با بیان اینکه برای باغشهری‌ها پیشنهاد اخذ مالیات‌های سنگین داده‌ایم، گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از توسعه باغشهرها مقرون به صرفه نبودن آنهاست، لذا پیشنهاد داده‌ایم مالیات‌های سنگینی در این بخش وضع شود.

نبی‌الله یزدی شنبه ٢٥ تیر در یک کنفرانس خبری که در راستای سلسله مراتب مدیران پاسخگو به میزبانی استانداری فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه فارس ٧.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٤ درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ١٠ درصد اراضی فارس مربوط به بخش کشاورزی، ١٨ درصد جنگل، ٦٠ درصد مرتع و مابقی مربوط به سایر بخش‌هاست.

او عوارض مجوزهای تغییر کاربری در سال گذشته را ٦٨ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تعداد مجوزهای صادر شده ٤٩٧ مورد بر اساس تبصره یک و ٤ که شامل طرح‌های مرتبط و غیرمرتبط با بخش کشاورزی است، بوده است.

مدیر امور اراضی فارس ادامه داد: در بحث نظارت بر تبصره‌ها که شامل طرح‌های مرتبط و غیرمرتبط با بخش کشاورزی است نیز ۴ هزار مورد در دستور کار بوده که ٢ هزار و ٧٠٠ مورد آن محقق شده است.

یزدی در بحث پایش اراضی کشاورزی فارس با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای هم گفت: در استان ٢٩٨  مورد مجموعه باغشهری شناسایی شده که شامل ٢١ هزار و ٢٤٠ هکتار از اراضی استان است و از این تعداد ١٦٧ مورد معادل ١٣ هزار و ٦٧٣ هکتار است، در شهر شیراز واقع شده است.

او با بیان اینکه سازمان امور اراضی در بحث برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی دستور قضایی تبصره ٢ را در دستور کار قرار داده است، عنوان کرد: براساس این تبصره قانونی، تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز به رای دادگاه نداشته و با هماهنگی دادستان هر شهرستان انجام می‌شود.

مدیر امور اراضی فارس تصریح کرد: در حال حاضر در حریم بسیاری از روستاها و مناطق شهری ساخت و سازهای غیرمجازی انجام شده که معمولا ٤ تا ٥ برابر مساحت روستا است.

یزدی صدور پروانه ساخت توسط شهرداری‌ها بدون اخذ مجوز تغییر کاربری را از مشکلات و چالش‌های سازمان امور اراضی عنوان کرد و گفت: عدم تعیین تکلیف روند واگذاری در حریم شهرها به دلیل عدم همکاری مسکن و شهرسازی موجب رشد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرها شده است.

او به عدم تمایل کشاورزان به صدور سند با توجه به تصرفات و تخلفات گسترده در این بخش اشاره و عنوان کرد: از طریق سامانه ١٣١ می‌توان تمام تغییر کاربری‌های مناطق مختلف را اطلاع داد تا مورد بررسی و در صورت لزوم برخورد قانونی قرار گیرد.

به گفته مدیر امور اراضی فارس، در سال گذشته ٢ هزار و ٤٩٤ مورد اراضی استان تغییر کاربری داشته که ٢ هزار و ٢١٧ مورد آن اخطار دریافت کرده‌اند.

یزدی همچنین تلاش همگانی در سطح دستگاههای مختلف را یک الزام مهم در راستای یکپارچگی ازتضی همراه با وحدت رویه دانست و گفت: اراضی کشاورزی نباید خرد شود، چرا که موجب زیر سوال رفتن امنیت غذایی می‌شود.

او هجمه اراضی را موجب اقتصادی شدن کشاورزی و جلوگیری از روند مهاجرت دانست و گفت: از زمان شروع به کار در این سازمان بحث پیشگیری در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار داده و مبارزه با زمین خواری به شدت دنبال می‌شود.

مدیر امور اراضی فارس تصریح کرد: با اجرای طری پیشگیری و تبصره‌های هماهنگ مرتبط و بالادستی به دنبال برگردندان اراضی ملی هستیم و اجازه نمی‌دهیم عرضه کشاورزی خرد و کوچک شود.

یزدی از مردم خواست در بحث حفظ اراضی ملی و روند تغییر کاربری‌ها در کنار این سازمان باشند و تاکید کرد: امروز معضل بسیار بزرگ ما نبود قانون جلوگیری از اراضی ملی و باغی است.

او تصریح کرد: در حال حاضر در اراضی زیر ٢ تا ٣ هکتار امکان صدور سند کشاورزی وجود ندارد.

مدیر امور اراضی فارس همچنین با بیان اینکه قانون حفظ کاربری‌ها باید اصلاح شود، گفت: به منظور جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و تغییر کاربری‌های گسترده باید به دنبال توسعه شهرک‌های صنعتی و کشاورزی بوده و بستر توسعه شهرک‌های گردشگری را فراهم کنیم تا به صورت قارچ گونه در اراضی کشاورزی ساخت و ساز انجام نشود.

یزدی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه برای باغشهری‌ها پیشنهاد اخذ مالیات‌های سنگین داده‌ایم، گفت: یکی از راههای پیشگیری از توسعه باغشهرها مقرون به صرفه نبودن انهاست، لذا پیشنهاد داده‌ایم مالیات‌های سنگینی در این بخش وضع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان امور اراضی فارس باغ شهر ماليات اراضی کشاورزی ساخت و سازهای تغییر کاربری اراضی ملی کاربری ها داده ایم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید