Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: تبیین فلسفه و چرایی عفاف و حجاب برای انتخاب آگاهانه، علاقه‌مندانه و عاشقانه آن در راستای جلوگیری از ورود شبهات دشمن بر نوع پوشش ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آران و بیدگل، علی اکبر رضایی در نشست اعضای قرارگاه عفاف و حجاب آران و بیدگل و آیین تجلیل از بانوان محجبه در دستگاه‌های اداری و بانوان محجبه فعال فرهنگی اجتماعی در فرمانداری شهرستان گفت: دشمن تاکنون  برنامه‌های متعددی برای شکست نظام جمهوری اسلامی ایران داشته که مهم ترین و اصلی ترین آن در حوزه فرهنگ به ویژه عرصه عفاف و حجاب و‌ غیرت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: وقتی در مورد عفاف و حجاب سخن گفته می‌شود الزامی ویژه بانوان و در باب پوشش نیست بلکه رعایت عفاف و حجاب در کنار گفتار و رفتار و کردار پسندیده و محجوب است.

 به گفته او، ما متأسفانه باید بپذیریم که بحث عفاف و حجاب را خوب تبیین نکردیم هر چند عفاف و حجاب در شهرستان وضعیت نامطلوبی ندارد اما واقعیت اینست که آنچه که از وضعیت حجاب و عفاف وجود دارد با سطح ایده‌آل ما بسیار فاصله دارد.

فرماندار آران و بیدگل گفت:  منشأ گرایش به عفاف و حجاب خیلی مطلوب نیست و حتی در برخی موارد مبانی اعتقادی در انتخاب نوع پوشش مورد توجه بانوان خیلی به فلسفه، چرایی و مبانی آن  توجه نکرده است و و این‌همان نقطه و موضوع مورد هدف دشمن است که با ایجاد چند شبهه برای نوع پوشش در فضای مجازی روی آن کار می‌کند و با هجمه به مبانی اعتقادی، آنرا متزلزل می‌کند.

رضایی گفت: امروز انتظار ما از دستگاه متولی مقوله فرهنگی عفاف و حجاب، تبیین چرایی آن است تا خواهران و دختران آگاهانه و با عشق و علاقه تصمیم به انتخاب پوشش برتر بگیرند هر چند رعایت حجاب یک الزام شرعی و قانونی است.

او می‌گوید: بهتر است که این الزام قانونی و شرعی با رعایت مسایل تبیینی آگاهانه، با عشق و علاقه انجام شود.

به گفته او، متاسفانه امروز عده‌ای با روکش زیبای آزادی تمدن و نگاه بسیار زشت  ابزاری به زن سعی می‌کنند شان عفاف و حجاب را پایین بیاورند.

فرماندار آران و بیدگل گفت:

نگاه ابزاری به زن بزرگترین توهین از سوی مدعیان آزادی تمدن و مطرح کننده این مباحث است که بدترین استفاده را به نام آزادی از زنان می‌کنند.

رضایی گفت: تبیین ماهیت واقعی نگاه غرب به زن با نگاه ابزاری و زشت آن باید برای جامعه توسط دستگاه فرهنگی تبیین شود تا ارزش عفاف و حجاب بیشتر و بهتر مشخص و انتخاب آن علاقه‌مندانه‌تر و آگاهانه تر شود.

او می‌گوید: بسیاری از بسترهایی که امروز باعث بروز برخی نابهنجاری‌های دستگاه فرهنگی می‌شود ناشی از برخی تصمیمات دستگاه‌های اجرایی است.

به گفته او، ارزش گران سنگ عفاف و حجاب و تاثیر فراوان آن بر جامعه را می‌توان از وصیتنامه شهیدی فهمید که  خطاب به مادرش می‌گوید" اگر خبر شهادت مرا شنیدی گریه نکن، در تشییع و تدفین من گریه نکن اما اگر شنیدی زنان، عفت و مردان، غیرت را از دست دادند آن موقع گریه کن."

فرماندار آران و بیدگل گفت: جامعه با از دست دادن عفت زنان و غیرت مردان به سوی فساد و فحشا و تباهی می‌رود و دیگر برای متلاشی شدن نیاز به بمب ندارد.

رضایی گفت: نیازسنجی و تبیین برای دستگاه‌های متولی امر فرهنگ باید به گونه‌ای انجام شود که برای از بین رفتن غیرت و عفت پیشگیری و جلوگیری شود.

به گفته او، به طور یقین هنرمندترین و توانمندترین زنان و دختران محجبه ما می‌توانند در کنار هنر، علم، کارآفرینی و توانمندی خود در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف به مراتب نسبت به دیگر زنان تاثیرگذارتر و الگو شوند.

او می‌گوید: همواره جمع محاسن و ارزش‌ها و توانایی‌ها در کنار یکدیگر زیباتر و اثرگذارتر است آنگونه که معرفی یک بانوی ورزشکار یا هنرمند محجبه به جامعه اثربخشی بیشتری دارد.

فرماندار آران و بیدگل گفت: امروز نیاز جامعه ما برای موفقیت در عرصه عفاف و حجاب تبیین ماهیت آن در کنار موارد شکلی و تبلیغی است چرا که اگر غیر از این باشد دشمنان با روکش زیبا، باطن پنهان کار خود و نگاه ابزاری به زن اهداف خود را در جامعه عملیاتی می‌کنند و دختران و خواهران ما را در مقابل ما قرار می‌دهند.

رضایی گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی چرایی حجاب و چرایی رفتار آنهایی که عفاف و حجاب و دستورات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، تبیین جایگاه زن در دنیای غرب به معنای واقعی کلمه و تبیین نگاه دین اسلام به زن در موضوعات مختلف می‌تواند راهکار فعالیت در این عرصه باشد.

او می‌گوید: نباید با دست روی دست گذاشتن و وقوع اتفاق همه بدنبال راهکار باشند بلکه هر نهاد و دستگاهی در هر منطقه‌ای به عنوان جزیی از کشور و کشور جزیی از دنیا  تدابیر پیشگیرانه را در برابر طرح‌های دشمن چاره اندیشی و برنامه ریزی کند.

به گفته او، باید دانست مد و رفتاری که امروز در کلان شهرها رایج است به سرعت  در شهرهای دیگر نیز رواج خواهد یافت بنابراین الزامات  پیشگیرانه می‌تواند بخشی از راهکار باشد.

رضایی گفت: باید بستری از آگاهی و عشق و علاقه را فراهم کرد تا حجاب برای کسانیکه می‌خواهند وارد این مسیر شوند یک ارزش تلقی شود.

او می‌گوید: قرارگاه عفاف و حجاب بر اساس ابلاغیه وزارت کشور و استانداری‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها بت تصویب برنامه‌هایی در سطح ملی و استانی، رصد مسایل مغفول مانده و سایر مسایل مرتبط تشکیل شده است.

فرماندار آران و بیدگل همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی و پیش بینی تمهیدات لازم با قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان را خواستار شد.

رضایی گفت: خط مشی همه در این مسیر مشی رهبر معظم انقلاب اسلامی، عمل به توصیه و رهنمودهای معظم له و پرهیز از افراط و تفریط با رعایت موازین شرعی باشد.

دبیر قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان آران بیدگل نیز گفت: ارسال گزارش  دستگاه‌های اداری منحصر به هفته عفاف و حجاب نشود و گزارش خود را هر ماه ارسال کنند.

معصومه سکوت گفت: حجاب ویژه زنان نیست بلکه مردان نیز باید حجاب را رعایت کنند.

او ضمن ارائه گزارشی از قرارگاه، تدوین منشور شیوه‌نامه عفاف و حجاب را نیز خواستار شد.

به گفته او، بانوان محجبه در دستگاه‌های اداری به عنوان کارگزار نظام جمهوری اسلامی هستند که حجاب زهرایی را با تاسی بر حضرت فاطمه(س) آیینه تمام نمای جلال و جبروت حضرت حق به منصه ظهور می گذارند.

تکریم ۲۰ نفر از بانوان محجبه در دستگاه‌های اداری شهرستان آران و بیدگل و تجلیل از ۲ بانوی محجبه فعال در عرصه فرهنگی اجتماعی معرفی شده از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از جمله حرمت سادات متولی از شهر نوش آباد خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در عرصه رسانه و نجمه دهقانی از روستای کاغذی بخش کویرات در عرصه فرهنگی پایان بخش برنامه‌های قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان آران و بیدگل بود.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان آران و بیدگل سرچ در گوگل قرارگاه عفاف و حجاب دستگاه های اداری بانوان محجبه شهرستان آران گفته او او می گوید رضایی گفت نوع پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها تعیین کننده است چه حفظ آن و چه از دست دادن آن.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در جمع اساتید و طلاب مدرسه عالی فقهی امام علی بن موسی الرضا (ع) و خانواده‌های معزز شهدای حریم و حرم، اظهار داشت: قصه پرغصه امروز‌های ما در آمیختگی شبهه، شک، تردید با یقینی حاصل از فقه و علم و عمل است؛ یعنی شبهه بین حجاب با دلایل و برهان قانون مسائل فقهی و عقلی با شبهاتی که حریف و دشمن و خودی نادان در برابرش قرار می‌دهند.

وی به اظهارات مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و افزود: این قصه‌ای که صورت گرفته، برنامه دشمن است دشمن با برنامه کامل با هدف‌گذاری کامل و دقیق و البته پا به کار و مصمم است، چون اگر به هدف برسد به همه چیز رسیده است و اگر از این مسیر عبور کند از همه جا می‌گذرد.

سردار رادان ادامه داد: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها تعیین کننده است چه حفظ آن و چه از دست دادنش وقتی به شهید "علم الهدی" گفتند خرمشهر سقوط کرد گفت دعا کنید دل را از دست ندهیم خرمشهر را می‌توان پس گرفت، اما اگر دل سقوط کند خرم شهر‌ها پس از خرمشهر سقوط می‌کند وآن وقت است که در شهر‌های سقوط کرده زندگی خواهیم کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: دشمن دست روی موضوع مهمی برای شکستن ما قرار داده است، اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: ۳۲ سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی‌کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می‌اندازند، دل کسانی که ایجاد شبهه و شک و تردید می‌کنند، تسخیر دشمن شده است.

سردار رادان با اشاره به داستان "اندلس" توصیه کرد که چگونه خانواده‌ها از هم پاشیدند این یعنی سقوط و شکست، مسئله حجاب یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است و ما به این مسئله معتقد هستیم، همچنین اعتقاد داریم خیلی از آسیب‌های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور اعلام داشت: بی حجابی دل‌ها را به سقوط می‌کشاند و بی غیرتی، بی حیایی و بی عفتی را به دنبال خواهد داشت در این صورت دیگر کسی برای ارزش‌های اسلامی سینه سپر نمی‌کند و به افرادی بی تفاوت بدل خواهند شد. الحمدالله خداوند مردم را پشت سر ما قرار داد و این را به دل مردم انداخت که به میدان آمده و حمایت و پشتیانی می‌کنند.

سردار رادان تصریح کرد: امروز ما افتخار داریم در محضر خانواده شهدا، اساتید علم و عمل سوگند یاد می‌کنیم، در مسیر اجرای طرح نور به لطف خدا و نظر ائمه اطهار (ع) و حمایت و پشتیبانی شما، هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد، تیر‌هایی که به سمت ما رها می‌شود مبارک می‌دانیم و اگر زخمی به ما برسد آن را ذخیره آخرت خود می‌دانیم.

وی تاکید کرد: ما پای همه کار هستیم البته طلاب، خانواده‌های شهدا و اساتید اگر ساکت باشند مطمئناً در دل شما هم تردید ایجاد می‌کنند و بعد خواهند گفت همه مخالف شما هستیم پس ما معتقدیم مسئله حجاب و عفاف نباید به سطح انتظامی برسد و باید با فرهنگی و اجتماعی حل شود که کار به جایی برسد تا نگویند چرا حل نکردید.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: هدف دشمن سنگ افکنی به پیشانی ماست از همه شما عزیزان و از مسئولان این مدرسه فقهی و از خانواده شهدا و از قلم و بیان شما قدردانی می‌کنم و از همکارانم نیز تشکر می‌کنم که زخم می‌بینند، ولی کم کاری نمی‌کنند و محکم پای کار ایستاده اند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل