Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، پیرو فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در دیدار با کارگزاران حج تمتع ۱۴۰۱ در زمینه مباحث بین‌الملی و تأکیدات نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری برگزاری سلسله نشست‌ها و وبینارهای تخصصی در موسم حج ۱۴۰۱ را برنامه‌ریزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وبینار مجازی با عنوان «وحدت اسلامی در پرتو قرآن و عزت» با هدف تبیین و تأکید بر هماهنگی قرآن و عترت بر وحدت مسلمانان و پرهیز از تفرقه و جدایی روز یکشنبه (۲۶ تیرماه) ساعت ۱۳ به وقت مکه مکرمه برگزار شد.

اهداف و محورهای این وبینار شامل بیان ابعاد و اهمیت وحدت از منظر قرآن کریم، اهمیت وحدت از منظر امیرمؤمنان(ع)، فاطمه زهرا(س) و سایر ائمه معصومان(ع)، همصدایی بین مذاهب و گروه‌های اسلامی و راهکارهای جلوگیری از جنگ‌های مذهبی با بهره‌برداری از محبت اهل بیت(ع) بود.

تأکیدات هماهنگ قرآن و اهل بیت(ع)، حدیث ثقلین محور وحدت بر پایه دو میراث گرانبهای پیامبر(ص)، نمونه‌هایی از سیره وحدت‌آفرین اهل بیت(ع) و پاسخ منفی به تفرقه‌افکنان و تحلیل سیره امیرمؤمنان(ع) در حفظ وحدت با تأکید بر خلافت ایشان از دیگر محورها و اهداف این وبینار بود.

در این همایش نخبگانی از ایران، عراق، پاکستان، نیجریه، اندونزی و سایر کشورها به سخنرانی پرداختند که از جمله آنها می‌توان به آیت‌الله رمضانی، آیت‌الله یوسفی غروی، حجت‌الاسلام محمدعلی میرزایی، پرفسور ادریس هانی و سیدعامل حسین اشاره کرد.

 انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وبینار وحدت اسلامی مکه مکرمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم

۲ هنرمند شناخته‌شده عرصه موسیقی روز بیستم اردیبهشت سال جاری پس از مدت‌ها دوری از اجرا‌های مشترک، کنسرتی را در تالار وحدت تهران برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پیمان یزدانیان و حسام اینانلو ۲ هنرمند برگزیده و شناخته‌شده موسیقی روز بیستم اردیبهشت بعد از مدت‌ها دوری از اجرا‌های مشترک، کنسرتی را در تالار وحدت تهران برگزار می‌کنند.


دراین کنسرت که با مدیریت هنری مسعود برزی و سعید برزی برگزار می‌شود، پیمان یزدانیان نوازنده پیانو و حسام اینانلو نوازنده کمانچه به اجرای قطعاتی می‌پردازند.


پیمان یزدانیان و حسام اینانلو چندین سال است که به صورت مستمر تجربیات موسیقایی خود را در قالب همنشینی‌های بداهه با یکدیگر تقسیم می‌کنند. حاصل استمرار این همکاری، رسیدن به بیانی مشترک از ۲ دنیای موسیقایی متفاوت بوده و تاکنون با چند اجرای رسمی در تالار وحدت و مجموعه‌های دیگر همراه شده است.


پیمان یزدانیان بیش از ۲۰ سال است که به آهنگسازی در حوزه موسیقی کلاسیک و همچنین نوازندگی پیانو مشغول و آثارش توسط نوازندگان و ارکستر‌های مختلف در فرانسه، چین، ایتالیا و ایران روی صحنه رفته و در کنار آن رسیتال‌های متعدد پیانو نیز اجرا کرده است. او تا کنون شش آلبوم با عنوان‌های «برداشت»، «برداشت دوم»، «گذر»، «همراه با باد»، «سوئیت‌ها» و «از انعکاس شهر‌های دور» را منتشر کرده است.


حسام اینانلو نیز که سابقه همکاری با گروه «شیدا» (به سرپرستی شادروان محمدرضا لطفی) و گروه «ماهریز» و «نهفت» را دارد تا کنون چهار اثر به نام «رهگذار»، «صبح امید»، «در آئینه اوهام» و «چارراه» منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد