Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@01:37:12 GMT

روش مصرف کره بادام زمینی برای بدنسازان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۸۲۰۱

روش مصرف کره بادام زمینی برای بدنسازان

 

کره بادام زمینی میان وعده محبوب بدن‌سازان است. بدن‌سازان به یک رژیم سالم و دقیق برای حفاظت از قدرت ماهیچه ها و سلامت بدن نیاز دارند. کره ی بادام زمینی حاوی عناصری است که نیاز بدن سازان را تامین می‌کند. اگر این ماده غذایی به اندازه و روش صحیح مصرف شود، کمک زیادی به ورزشکاران خواهد کرد. پس برای هر بدنسازی خرید کره بادام زمینی خالص باید در فهرست خرید ماهانه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا می‌دانید کاربرد این محصول و روش استفاده صحیح از آن به چه شکل است؟

 

کاربرد کره بادام زمینی در برنامه غذایی بدنسازان

این محصول را می‌توان یک ماده پرفایده و میان وعده مقوی برای ورزشکاران دانست. کاربرد و فواید این محصول برای بدنسازان به شرح زیر است:

تامین مواد غذایی مورد نیاز بدنسازان:

هر ۲ قاشق غذا خوری کره بادام زمینی حاوی بیش از ۸ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر، ۲۰ گرم پتاسیم، بیش از نیم گرم آهن، ۲۴ میکرومیلی‌گرم فولات ، ۱۸۸ کالری و ۳ گرم شکر است. حقیقت جالب این است که از هر ۱۶ گرم چربی موجود در این محصول تنها ۳ گرم از آن چربی اشباع شده است. باقی چربی موجود در این محصول از نوع چربی غیر  اشباع یگانه و چندگانه است. این نوع چربی برای قلب و سلامت ماهیچه‌ ها فواید زیادی دارد .

یک میان وعده مقرون به صرفه:

بدن سازان معمولاً به بیش از ۳۰۰۰ کالری در روز نیاز دارند. اگر قرار باشد این ۳۰۰۰ کالری از گوشت، محصولات لبنی، مکمل‌های پروتئین و آجیل‌ها به دست آید، هر ماه هزینه ی زیادی نیاز خواهد بود. اما کره بادام‌زمینی یکی از مقرون به صرفه ترین منابع پروتئین برای ورزشکاران است. ۱۰۰ کالری کره ی بادام زمینی قیمت مناسبی دارد و بخش مهمی از پروتئین روزانه مورد نیاز ورزشکاران را تامین می‌کند.

کمک به کاهش وزن:

کره بادام زمینی پروتئین و فیبر بالایی دارد. همچنین چربی های اشباع نشده در این محصول زیاد است. همین موضوع باعث شده است که کره بادام زمینی به ورزشکاران احساس سیری داده و باعث کاهش وزن اضافه و بافت چربی در بدن آنها شود.

تامین سلامت قلب ورزشکاران:

همانطور که می‌دانید بدن‌سازان و ورزشکاران در معرض خطر فشار بر ماهیچه های قلب قرار دارند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد پنج وعده کره بادام زمینی در هفته می‌تواند خطر فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و سکته را در بدنسازان کاهش دهد.

ایجاد تنوع در میان وعده های ورزشکاران:

اگر بخواهید یک قاشق کره بادام زمینی را به همان شکل مصرف کنید بعد از مدتی خسته خواهید شد در حالی که شما می‌توانید این ماده را با مواد دیگر ترکیب کرده و وعده متنوعی تهیه‌ کنید. برای مثال وجود کره بادام زمینی در اسموتی پروتئین، اوتمیل، سبزیجات‌، میوه ها، مرغ و مواردی از این دست بسیار دلچسب و جذاب است. این ماده همچنین بر روی یک تکه نان تست عالی است. کره بادام زمینی فقط به اندازه ای شکر دارد که نیاز شما را به قند برطرف کند. این محصول گزینه ی بسیار سالم تری نسبت به هر ماده غذایی شیرین است.

میان وعده فوری و در دسترس ورزشکاران:

چالشی که همواره بدن سازان با آن سروکله می‌زنند، کمبود وقت برای دریافت کالری مورد نیازشان است. کره ی بادام زمینی این چالش را به راحتی حل می‌کند . همراه داشتن یک شیشه کره بادام زمینی در ساک ورزشی بدنسازان، کمک می‌کند در مدت زمان کوتاه یک میان وعده سالم و خوش‌طعم تهیه کنید.

 

بهترین روش مصرف کره بادام زمینی برای بدنسازان

مقدار کره بادام زمینی که باید هر بدن‌سازی مصرف کند به اهداف ورزشی، عملکرد و تمرین‌های ورزشی آن شخص بستگی دارد. متخصصان ۲ قاشق غذاخوری در روز را بهترین میزان مصرف کره بادام زمینی برای بدنسازان می‌دانند. به علاوه بهترین روش مصرف کره بادام زمینی برای بدنسازان به شرح زیر است:

اوتمیل با کره بادام زمینی:

این بهترین انتخاب برای میان وعده ی بدنسازان است. برای تهیه این میان وعده یک فنجان دو سر پرک، یک چهارم پیمانه بادام خرد شده، دو قاشق غذاخوری دانه چیا، مقداری نمک، یک هشتم قاشق چایخوری پودر دارچین، دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و یک و نیم قاشق غذاخوری عسل را باهم مخلوط کنید. اجازه دهید مواد چند ساعت در کنار هم در یخچال باقی بماند. مثلا می‌توانید این میان وعده را از شب قبل تهیه کرده و در یخچال قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید صبح روز بعد قبل از تمرین یا بعد از تمرین خود آن را میل کنید. 

میان وعده کره بادام زمینی با میوه و سبزیجات:

سیب، خیار، کرفس و هویج بهترین انتخاب‌ها برای آغشته شدن به کره بادام زمینی و مصرف هستند. به این ترتیب منبع قابل‌توجهی از ویتامین‌ها و پروتئین تهیه می‌شود که در عین حال بسیار جذاب است. در ضمن این میان وعده اجازه نمی‌دهد آب بدن ورزشکاران در زمان تمرین که عرق می‌کنند کم شود.

ساندویچ کره بادام زمینی:

یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را بر روی نان جو قرار داده و با قطعه های موز، مقداری عسل، گردو، بادام و یا هر ماده دیگری که مایلید مزه دار کنید. شما می‌توانید دانه آفتاب گردان، دانه کدو و یا دانه چیا را نیز بر روی ساندویچ کره بادام زمینی قرار داده و آن را تزیین کنید. ساندویچ کره بادام زمینی با شیر یا قهوه ترکیب بی‌نظیری است.

پنکیک کره بادام زمینی:

یک دوم پیمانه آرد، یک تخم مرغ، 4/3 پیمانه شیر و دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را مخلوط کنید. مواد را به خوبی ترکیب کرده و با یک ابزار مناسب مقداری از آن را در تابه داغ شده بریزید. وقتی یک طرف آن آماده شد پنکیک را به طرف دیگر برگردانید. شما می‌توانید این پنکیک را با میوه‌هایی مانند موز، کیوی، توت فرنگی، بلوبری، عسل و یا شیره انگور میل کنید. البته به عنوان یک بدنساز بهتر است در این ترکیب از آرد سفید استفاده نکنید. بهترین انتخاب برای شما آرد جو، جو دوسر پرک آسیاب شده و یا آرد بادام است.

اسموتی پروتئین با کره بادام زمینی:

همانطور که می‌دانید اسموتی ترکیبی از میوه ها و سبزیجات مفید و فیبردار است که در مخلوط کن با هم ترکیب شده و کاملاً پوره می‌شوند. شما می‌توانید این اسموتی را با ترکیبی از سبزیجات و میوه های مورد علاقه خود تهیه کنید. در انتها یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به این ترکیب اضافه کرده و میل کنید.

 

نکته مهم

محصولی که در فروشگاه ها عرضه می‌شود ممکن است حاوی مواد افزودنی چرب و شیرین باشد. بهتر است این محصول را از نوع طبیعی و بدون افزودنی خریداری کنید. پیشنهاد ما کره بادام زمینی زیما به عنوان یک محصول طبیعی و خالص است.

منبع: زیمالب

 

منبع: فردا

کلیدواژه: کره بادام زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش

سعید عباسی در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ارائه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ازمهمترین اهداف نمایشگاه اکسپو ایران است، اظهار داشت: تعریف زنجیره ارزش با هدف شناخت ظرفیت‌های ملی و معرفی قابلیت‌های استانی براساس مطالعه اسناد بالادستی از مهمترین راهبرد‌های تعریف شده برای زنجیره ارزش به شمار می‌رود.

وی افزود: براساس قابلیت‌های چهارمحال و بختیاری بادام و آبزیان از زنجیره‌های ارزش اولویت‌داری است که به وزارت کشور و دبیرخانه مرکزی معرفی و پس از بحث و بررسی در شورای ملی مهر تاییدی به پیشنهاد استان گذاشته شده است.

عباسی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص زنجیره ارزش راهبردی در یک سال و نیم گذشته، اضافه کرد: امروز اتفاق‌های خوبی در خصوص معرفی محصولات مختلف استان‌ها در قالب زنجیره ارزش رخ داده و اسناد توسعه این بخش‌ها با هدف گذاری‌های سالانه تا حدودی آماده، اما نهایی نشد.

بیشتر بخوانید

نمایش توانمندی‌های صادراتی بام ایران در تهران

وی تاکید کرد: استانداری‌ها و وزارتخانه‌های تخصصی در قالب یک برنامه مشخص و راهبردی بحث زنجیره ارزش را دنبال می‌کنند.

عباسی با تاکید بر اهمیت صنایع تبدیلی در زنجیره ارزش محصولات گفت: در چهارمحال و بختیاری زمینی برای صنایع تبدیلی و فرآوری محصول بادام تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به ارقام مختلف بادام و همچنین مرکز تحقیقات قوی در چهارمحال و بختیاری، گفت: با توجه به تأمین زمین انتظار می‌رود در آینده نزدیک این طرح‌ها که موجب ایجاد اشتغال، توسعه منطقه و ایجاد ارزش افزوده می‌شود به نتیجه برسد.

عباسی آبزی‌پروری را از جمله ۱۰ محصول مشخص شده برای تشکیل زنجیره ارزش عنوان کرد و افزود: با وجود مطالعات انجام شده هنوز استانی در کشور به عنوان محور در بخش آبزی‌پروری انتخاب نشده است.

وی با بیان اینکه برای هرکدام از زنجیره‌های ارزش یک سند توسعه تعریف شده است، ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های نقش آفرین در حوزه آبزی پروری به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود