Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم به مناسبت روز عید سعید غدیر خم پیامی صادر کرد.   متن پیام تولیت آستان مقدس بانوی کرامت به شرح ذیل است؛   بسم الله الرحمن الرحیم   «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا»   روز هیجدهم ذی الحجه در بیان ائمه هدی علیهم السلام و معارف اسلامی عید الله الاکبر، یوم العهد المعهود، یوم المیثاق المأخوذ و اشرف الاعیاد معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  باعنایت به آیات الهی غدیر نشانه عظمت، بزرگی، جامعیت مکتب حیات بخش و عزت آفرین اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله وسلم، نقطه قدرت و وحدت اسلام است. روزعید غدیر روز یأس دشمنان، کفار، منافقان و شیاطین است که خداوند بزرگ فرمودند: الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُمْ ” غدیر یک مفهوم مترقی و نجات بخش، روز اخوت و برادری، روز تمسک به حبل متین و عروه الوثقی الهی، جلوه‌ای دیگر از بعثت و چون آن روز درخشان و ماندگار است.   غدیر در واقع اقیانوس فضائل، مناقب وکمالات امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام است. غدیر یکی از روزهای بزرگ خداست که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم پرچم دار امت اسلام را برای پس از خود معرفی کرد.   خطبه رسول خدا صلی الله علیه و آله روز عید غدیر تبیین کننده جایگاه ولایت، امامت، سیاست، حکومت و نقش پر رنگ مردم در آن و بشارت به آمدن منجی عالم بشریت است.   غدیر تنها یک روز نیست بلکه دامنه آن به بلندای تاریخ است غدیر یک بِرکه نیست بلکه چشمه کوثری است که تا قیامت خواهد جوشید بزرگداشت و عید گرفتن، اطعام نیازمندان، رسیدگی به امور دیگران، رفتن به خانه سادات، صله رحم، روزه گرفتن، زیارت مشاهد مشرفه، عبادت و ذکرخدا و … از جمله آداب و دستورهای این روز مهم است.   اینجانب با تبریک این روز بزرگ به ملت شریف ایران و به ویژه مردم ولایتمدار قم و سادات جلیل القدر و خادمان آستان نورانی حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام وخانواده های محترم ایشان، امیدوارم همه ما در عصر حاضر با اقتدا به امیرالمومنین علیه السلام و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی جز زمینه سازان ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: عید غدیر آیت الله سعیدی غدیر یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، گفت: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جلسه هیئت مدیره دانشگاه حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در صحنه رویارویی تمدنی انقلاب با استکبار، زن و خانواده یکی از موضوعات کلیدی است.

وی با اشاره به اینکه در این موضوع صاحب‌نظر هستیم، بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در مسئله زن با نگاه جامع نقش فعال دارد و این موضوع از لبه‌های تمدنی دنیای جدید است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه این مبانی انقلاب اسلامی دارای منطق است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، دانشگاهی مانند دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند یک هویت تمدنی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان این دانشگاه نیز وظیفه حساسی دارند، تصریح کرد: سامانه اخلاقی، علمی و تربیتی این دانشگاه باید در سطح کشور الگو باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، افزود: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید به روز نگه داشته شود، بیان کرد: باتوجه به سندی که نوشته شده است، این دانشگاه باید به یک مرکز بین المللی تبدیل شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید در مرزهای اثرگذاری حرکت شود، اظهار داشت: موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، نانو و ژنتیک جزو موضوعات اصلی آینده هستند که باید از امروز به آن‌ها توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه هویت زن مسلمان مدنظر است، بیان کرد: برای این موضوع باید اقدامات مطالعاتی از این جنس دیده شود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه ظرفیت انقلاب اسلامی در دنیا بی‌نهایت است، تصریح کرد: فکر انقلاب اسلامی در دل ملت‌های دنیا اگر به درستی بیان شود، حامیان بسیاری دارد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)