Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گفته نایب‌رییس شرکت نفت بصره در امور میادین نفتی، عراق می‌تواند ۲۰۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت خود تا پایان سال جاری میلادی بیفزاید. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، طبق گفته یکی از مقامات اجرایی شرکت نفت بصره، عراق ظرفیت 200 هزار بشکه در روز تولید افزایش تولید را در سال جاری میلادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن محمد، نایب‌رییس شرکت نفت بصره در امور میادین نفتی در مصاحبه‌ای گفت:«اگر از عراق درخواست افزایش تولید شود، می‌توانیم 200 هزار بشکه در روز تا پایان سال جاری میلادی به تولید خود اضافه کنیم. اما برای افزایش تولید بیشتر از این مقدار احتیاج به زمان داریم».
 وی گفت این تولید مازاد از میادین نفتی قرنه‌غربی1 و سایر میادینی که توسط شرکت‌های نفتی داخلی توسعه‌یافته تامین می‌شود.
این اظهارات دو هفته بعد از سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان به امید بستن قراردادهای نفتی و کمک به پایین آوردن قیمت بنزین صورت‌گرفته است.
قیمت نفت پس‌از تحریم روسیه توسط آمریکا و اروپا به‌خاطر حمله به اوکراین افزایش‌یافته و در ماه مارس به رکورد 139 دلار رسید.
شرکت نفت و گاز پرتامینای اندونزی 10 درصد از سهام اکسون موبیل در میدان نفتی قرنه‌غربی1 را خریداری کرده و سهم خود را به 20 درصد رسانده‌است. شرکت نفت بصره 22.7 درصد از این میدان نفتی را خریداری کرده‌است.
دولت عراق در ماه ژانویه به شرکت نفت ملی عراق اجازه داد سهام شرکت اکسون موبیل در این میدان نفتی را در اختیار بگیرد.
میدان نفتی قرنه‌غربی1 در جنوب عراق یکی از بزرگ‌ترین میادین نفتی دنیا است که ظرفیت آن بیش‌از 20 میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود. این میدان نفتی در حال حاضر حدود 550 هزار بشکه در روز تولید دارد.
شرکت نفت بصره سال گذشته اعلام کرد اکسون به‌دنبال فروش 32.7 درصد سهام خود در این میدان نفتی به ارزش 350 میلیون دلار است.
محمد گفت اگر عراق طی دوساله آینده خط لوله‌های صادرات نفت خود از زیر دریا و دو بندر صادراتی خود را توسعه دهد، می‌تواند ظرفیت صادرات نفت خود را 3 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.
عراق درحال‌حاضر روزانه 3.3 میلیون بشکه نفت صادر می‌کند. شرکت ساخت‌وساز و مهندسی نفت چین یک قرارداد 300 میلیون‌دلاری برای ساخت یک ایستگاه انرژی در میدان نفتی رمیله در عراق برنده شده‌است.
انتهای پیام/57

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار بشکه در روز میدان نفتی شرکت نفت بصره افزایش تولید میادین نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟