Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@21:59:34 GMT

رشد ۳ برابری نذورات مردم استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۰۴۹۰

رشد ۳ برابری نذورات مردم استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مظفر صفریان بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: طی سال گذشته نیز توجه به توسعه و بازسازی عتبات عالیات توسط مردم استان مرکزی با پیشرفت مطلوبی همراه بوده و بیش از ۴۰ درصد مردم این استان نسبت به سال ۹۹ در این امر اهتمام و جدیت داشته اند.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌ نیم ضریح از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در سال گذشته می باشد، خاطرنشان ساخت: همچنین اهدای نذورات نقدی، اهدای دو واحد ملک مسکونی همچنیم اهدای ۳۰۰ فقره سند افتخار به خیرینی که اقدام به خرید خشت کرده اند از دیگر اقدامات صورت گرفته به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به اینکه در اربعین امسال نیز نیز کمک ها در قالب کمک به ۱۴ موکب صورت گرفته است، تصریح کرد: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی نیز در ماه رمضان با مشارکت مساجد و حسینیه ها و سازمان های مردم نهاد توسط عتبات عالیات استان و برنامه ای تحت عنوان پنجشنبه های حسینی نیز با اجرای یک برنامه در یکی از مساجد شهر در روزهای پنجشنبه از دیگر برنامه هایی است که توسط این ستاد اجرا شده است.

صفریان بیان کرد: در سال جاری اجرای پروژه نیم ضریح دوم سرداب امام زمان(عج) بخش مردانه در دست اجرا است و ۲۶ ستون سرداب امام حسین(ع) در طرح توسعه حرم امام حسین(ع) نیز در حال اجراست و صد در صد این پروژه توسط یک فرد خیر در دست اجرا می باشد.

وی افزود: ۶۹ ستون ورودی صحن عقیله بنی هاشم نیز از دیگر پروژه هایی است که با مشارکت خیرین در استان اجرایی خواهد شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برای اربعین حسینی اظهار داشت: برای پیاده روی عظیم اربعین تاکنون برای ۸۰ موکب در سطح استان مجوز صادر شده و تاکنون ۶۰ موکب برای حضور در نجف، کربلا، کاظمین و مسیر نجف اعلام آمادگی کرده اند، ضمن اینکه در داخل کشور نیز در مرز مهران و ساوه و زرندیه و اراک نیز موکب هایی مستقر خواهند شد.

صفریان اضافه کرد: در این راستا ستاد اربعین استان شکل گرفته و جلساتی با موکب داران برگزار شده است.

وی ادامه داد: موکب ها در این ایام روزانه ۲۳۰ هزار صبحانه، ۶۰ هزار نهار، ۱۵۰ هزار میان‌وعده و ۶۵ هزار شام از تاریخ ۱۶ شهریور تا ۲۹ شهریور ماه به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به تعامل ستاد بازسازی عتبات عالیات با خیریه ها یادآور شد: با تامین اجتماعی و بیمارستان قدس جلسه ای در خصوص مراجعین نیازمند به عتبات عالیات برگزار شده و افرادی که نیاز درمانی داشته و در همین راستا افرادی که به ستاد مراجعه کرده اند، به داروخانه ها و مراکز درمانی معرفی شده اند.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: بازسازی عتبات عالیات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه