Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قاسمی گفت: در پی بارش های سیل آسا در جنوب سیستان و بلوچستان برخی تاسیسات آب و فاضلاب دچار آسیب دیدگی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با توجه به گزارش سازمان هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی همراه با تند باد شدید معروف مونسون در استان و صدور هشدار سطح قرمز از اول مرداد ماه همه نیروهای این شرکت در حالت آماده باش قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد:  در همین راستا و با توجه به گستردگی و شدت بارش باران در سطح استان به خصوص شهرهای جنوبی کمیته بحران این شرکت تشکیل و کلیه مرخصی های غیرضروری معاونین، مدیران عملیاتی ستادی و مدیران امورات و روسای ادارات آبفا در سطح استان لغو و کلیه ماموریت های اداری پرسنل تا پایان سامانه بارشی نیز متوقف شد.

قاسمی با تاکید بر آماده باش کلیه تیم های عملیاتی در سطح استان از ابتدای هفته، اضافه کرد: همچنین همه ماشین آلات سنگین و سبک و تجهیزات لجستیکی و مولدهای برق اضطراری در سطح استان به حالت آماده بکار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به منظور پوشش و مدیریت همه جانبه بحران و تسهیل در روند بازسازی و تداوم خدمات، قائم مقام شرکت، معاونین و مدیران ستادی نیز در شهرستانهای خاش، تفتان، سراوان، ایرانشهر، دلگان، نیکشهر، راسک، چابهار و کنارک حضور یافتند.

این مقام مسئول اظهار کرد: رصد و رفع کلیه حوادث ناشی از آسیب دیدگی به تاسیسات در اثر سیلاب و اعلام به دفتر مدیریت بحران استان در دستور کار قرار گرفت و به کلیه امورات آبفای استان ابلاغ شد تا درصورت ایجاد سیلاب، به منظور عدم بالا رفتن کدورت آب ورودی به مخازن نسبت به خاموش کردن تمامی چاه هایی که در بستر رودخانه حفر شده اند اقدام کنند.

وی بیان کرد: با توجه به این موضوع مقرر شد که تمام ظرفیت مخازن ذخیره آب مورد توجه باشد تا در صورت قطعی برق یا خارج شدن چاه ها از مدار بهره برداری، توزیع آب از طریق مخازن انجام شود.

قاسمی گفت: با توجه به بارش شدید باران و سیلاب ایجاد شده در رودخانه های فصلی سرباز، کاجو، ماشکید و رودخانه محلی برخی از چاه های روستاهای سرباز، سوران، مهرستان به صورت موقت ازمدار بهره برداری خارج شدند و پس از فروکش کردن آب رودخانه به مدار بهره برداری برگشتند.

وی با بیان این که طغیان رودخانه سرباز باعث خارج شدن 5 حلقه چاه شهر راسک از مدار شده بود، افزود: پس از فروکش کردن سیلاب با تلاش تیم های عملیاتی نسبت به لایروبی موقت اقدام و 2 حلقه چاه به مدار بهره برداری وارد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، طغیان رودخانه کاجو نیز باعث آب بردگی خطوط آب بر روستاهای حاجی آباد، چوت آباد و چندوکان شده است که تا زمان فروکش کردن سیلاب امکان ترمیم لوله وجود ندارد و تا زمان پایداری وضعیت توزیع آب از طریق مخازن روستاها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بارش باران شدید در شهرهای ساحلی استان نیز باعث آب گرفتگی معابر کنارک شد که با تلاش تیم های عملیاتی آبفای چابهار و کنارک و از طریق شبکه جمع آوری فاضلاب به صورت موقت آب شهر تخلیه شده است.

قاسمی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه بارش ها در کنارک، با هماهنگی صورت پذیرفته با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و با حضور مدیرکل دفتر مدیریت بحران آبفای کشور و تیم همراه از مناطق سیل زده این شهر بازدید شد و نسبت به ارسال تجهیزات کمکی در صورت نیاز هماهنگ های لازم صورت گرفت.

به گفته وی، بارش باران در شهرستان کنارک باعث تخریب خطوط انتقال آب روستاهای پزم تیاب، پزم مچان، چراغان و سرکان شده است، تیم های عملیاتی در حال ترمیم موقت هستند و توزیع آب از طریق آبرسانی سیار صورت می پذیرد.

این مقام مسئول با بیان این که با توجه به شدت بارش ها و طغیان رودخانه های محلی تا زمان فروکش کردن سیلاب امکان افزایش آسیب دیدگی به تاسیسات وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر وضعیت تاسیسات در سایر شهرستان های استان نرمال گزارش شده است.

وی با اشاره به این که خسارات وارده به تاسیسات و خطوط انتقال آب پس از پایان سامانه بارشی برآورد و اعلام خواهد می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارش ها در سطح استان، همچنان کلیه تیم های عملیاتی و تجهیزات و ماشین الات فعال بوده و به محض اعلام آسیب نسبت به رفع آن اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدار بهره برداری تیم های عملیاتی سطح استان آب و فاضلاب فروکش کردن بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند

  یعقوب سلیمانی  در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان گفت:  در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.
سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان