Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر  آخرین وضعیت امدادرسانی به امدادرسانی به حوادث سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور را تشریح و اعلام کرد که تاکنون ۱۴ نفر در پی این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.  

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به حوادث سیل و آبگرفتگی در کشور گفت: به دنبال اعلام هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران در نقاط مختلف کشور و احتمال جاری شدن سیلاب، سازمان امداد و نجات امدادگران را در چهار استان جنوبی و همچنین برخی دیگر از استان‌ها که احتمال سیل در آن پیش‌بینی شده بود به حالت آماده‌باش درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در پی هشدار هواشناسی بلافاصله بالگردهای امدادی در استان‌های در معرض خطر به حالت آماده‌باش درآمد، افزود: انبارهای امدادی نیز از نظر تجهیزات اسکان، اقلام زیستی و مواد غذایی در این استان‌ها تقویت شده و همچنین با استفاده از تجارب سال‌های قبل، پیش‌بینی لازم برای اختصاص اماکن اسکان اضطراری نیز در این استان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خدمات امدادی ارائه شده از سوی این سازمان از ابتدای مردادماه تا به این لحظه اظهار کرد: در مجموع در ۶۲ شهرستان از ۱۷ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی عملیات‌های امداد و نجات مربوط به سیل و آبگرفتگی به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه طی این مدت به بیش از ۱۴ هزار نفر امدادرسانی شده است، گفت: ۱۲۲۰ نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند و ۱۵۰ دستگاه خودرو نیز رها شده است. همچنین ۲۲۳۹ نفر شامل ۱۸۰۳ نفر در سیستان و بلوچستان، ۱۴۹ نفر در قم و ۳۳۶ نفر در استان فارس اسکان اضطراری داده شدند.   ۱۱ مصدوم نیز در سه اشتان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تهران به مراکز درمانی منتقل شدند.  

ولیپور درباره شمار جانباختگان سیل در کشور نیز گفت: متاسفانه در جریان این سیل‌ها ۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند که شامل پنج مورد فوتی در استان سیستان و بلوچستان، هشت مورد فوتی در تهران و یک نفر در استان مرکزی است. ۱۱ نفر شامل هفت نفر در تهران و چهار نفر در چهارمحال و بختیاری نیز مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.  

بیشتر بخوانید: 

هشدار به تماشاگران و تصویربرداران سیل

آماده‌باش ۳ روزه مدیریت بحران در تهران

هشدار و آماده‌باش هلال احمر درباره احتمال وقوع سیل در ۲۱ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمربا بیان اینکه از ۶۱۰ باب منزل نیز عملیات تخلیه آب انجام شده است، گفت: در مجموع ۲۲۵۰ نیروی امدادی در ۵۶۰ تیم در این ماموریت‌ها حضور داشتند. سه فروند بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در آماده باش کامل است.   همچنین تا کنون ۸۸۷ تخته چادر و پنج هزار و ۵۵۸ تخت پتو در میان حادثه دیدگان توزیع شده است.  

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تهران سیل مهدی ولی پور سیل امام زاده داوود سیل تابستانی سیستان و بلوچستان جمعیت هلال احمر آماده باش استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌

بالگرد هلال احمر و سگ جست‌وجو برای یافتن دختر ۴ سالهٔ مفقودشده در روستاهای کلاله به منطقه اعزام شدند. این کودک از عصر یکشنبه در حالی که به همراه خانواده در زمین‌های کشاورزی بوده مفقود شده است.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • فیلم| اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • پیش بینی وضعیت آب و هوای تهران
  • فیلم/ اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر