Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به تغییر حرکت سامانه مونسون گفت: تاکنون حادثه آبگرفتگی منجر به خسارت در خوزستان نداشته‌ایم.

شهاب صدیقی در خصوص آخرین وضعیت فعالیت سامانه مونسون در استان خوزستان اظهار کرد: پیرو هشدارهایی که از قبل صادر شده بود، ساعت ۱۵:۴۵ اولین بارش از بخش چلو اندیکا، حد فاصل تاراز – دلا گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس بارش به مسجدسلیمان، باغملک، بهبهان و باوی نیز رسید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: علیرغم پیش‌بینی هواشناسی در مورد تحقق بارش تنها در نیمه شرقی استان، اتفاق نادری رخ داد و جبهه بارشی به سمت باوی، شوشتر و سپس کرخه، شوش و بستان حرکت کرد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: این مساله نشان‌دهند از تغییرات فعالیت سامانه بود که به کرات مدیرکل هواشناسی خوزستان این موضوع را مطرح کرده بود.

صدیقی بیان کرد: بنابراین تاکید بر این است که هم‌استانی‌ها رعایت کنند و در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها قرار نگیرند.

وی در خصوص شرایط مناطق دچار بارندگی تصریح کرد: راه‌های روستای دره بازار بهبهان و روستای بحره میداوود باغملک مسدود شده بودند که اکنون این دو مسیر باز شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر تنها مسیر بین روستایی روستای تنگه چویل در باغملک مسدود است که در این راستا ستاد مدیریت بحران شهرستان برگزار شده است. اکیپ راهداری برای تقویت کار به منظور سرعت در بازگشایی مسیر در حال اعزام برای حضور در این محل هستند. برای این کار درخواست ماشین‌آلات داشتند که ماشین‌آلات در حال اعزام است تا در اسرع وقت مسیر باز شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در خصوص حوادث قطعی برق در پی وزش باد، گفت: تعدادی حادثه خاموشی در مسجدسلیمان، باغملک و دهدز داشتیم که این موارد رفع شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون حادثه آبگرفتگی منجر به خسارت در استان خوزستان نداشته‌ایم، تصریح کرد: حرکت توده بارشی به سمت غرب استان خوزستان اتفاق خوبی بود و مشاهده کردیم که در منطقه بستان که کمبود آب وجود دارد و نیازمند بارش بود، ۸ میلیمتر بارندگی رخ داد.

صدیقی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: بنا بر پیش‌بینی‌ها، جبهه بارشی تا دو روز دیگر در خوزستان حضور دارد و پایش‌های بعدی نشان می‌دهد که فعالیت سامانه را علاوه بر مناطق شمالی، در شرق، مرکز و جنوب نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان مدیریت بحران سیل تابستانی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت، روز معلم و شوراها، آغاز روز ایمنی و حمل و نقل، در جاده سلامت به مقصد بوستان بش قارداش برگزار شد. 

این همایش فرهنگی و ورزشی که با استقبال خوب مردم هم همراه بود، یک حاشیه هم داشت که باعث گلایه های بسیاری از شرکت کنندگان شد و آن هم، گل و لای و چسبناک شدن مسیر به سبب بارش های رگباری و غیرمنتظره شب گذشته بود. 

هرچند مطابق پیش بینی های هواشناسی، بارش ها ملاحظه شده بود و به گفته شهرداری، مسیر هم تیغ زده و سه چهار نوبت هم روز قبل بازدید شده بود، این شرایط، دلخواه شهروندان نبود.

عده ای از نوجوانان هم که با دوچرخه آمده بودند، در ادامه دادن مسیر دچار مشکل شدند.

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت