Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@04:25:58 GMT

ذخایر گروه های خونی منفی رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۸۸۰۵

ذخایر گروه های خونی منفی رو به کاهش است

ریتا ظهیری در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: گروه های خونی منفی همواره حساس بوده و تامین ذخایر آنها با استرس همراه است.

وی افزود: در حال حاضر رزرو ۱۰ روزه بیمارستان و مراکز درمانی را در پایگاه های خود داریم که نشان دهنده شرایط عادی و سبز در تمام گروه های خونی است اما همه گروه های خونی با RH منفی همواره کم بوده و روند تامین آنها اکثرا کاهشی یا با استرس فراوان همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل انتقال خون استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه تا کنون صد در صد نیاز و درخواست بیمارستان ها و مراکز درمانی را پاسخ داده ایم و مشکلی در تامین ذخایر خونی بیمارستان ها وجود ندارد.

ظهیری تاکید کرد: در استان مرکزی دو پایگاه اهدای خون وجود دارد؛ یکی در شهرستان اراک از ساعت ۷:۳۰ تا ساعت ۱۹:۳۰ و دیگری در شهرستان ساوه از ساعت ۸:۰۰ تا ساعت ۱۳:۰۰؛همچنین این مراکز هر روز به جز روزهای تعطیل، خونگیری را انجام میدهند.

وی خاطر نشان کرد : از همه‌  هم استانی ها با انواع گروه های خونی می خواهیم در صورت داشتن شرایط مورد نیاز نسبت به اهدای خون علی الخصوص گروه های خونی منفی اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: گروه خونی منفی پایگاه انتقال خون اراک گروه های خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،قرار نبود از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.

چند روزی تو بیمارستان بستری بود، گفتند باید استراحت مطلق داشته باشه، قبول نکرد…

قصه عوض شد تا نورالدین از ارتفاع بیفته و جا بمونه از گروه که کار عقب نیفته، امیرِ وفایی مسیرِ نورالدین رو از گروه جدا نوشت…

یه مدت تو یه ماشین کَمپِر درازکِش مونیتور رو می‌دید و پیغام‌هاش رو با صدای دردآلود به گروه می‌رسوند، باز راضی نشد با کمربندِ طبی و عصا تاتی تاتی می‌اومد سر صحنه و لوکیشن و کارش را می‌کرد.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899786

دیگر خبرها

  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس