Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: این روزها گذرت به هر کوچه و خیابان کرمان که بیفتد خیمه و پرچم عزای سیدالشهدا (ع) را می‌بینی، در هر خیابان و محله‌ای مجلس عزاداری و روضه‌خوانی برپاست و کرمان رخت عزای حسین (ع) را به تن کرده است.

کرمان «حسین‌آباد» است

کرمان را «حسین‌آباد» می‌نامند، زیرا عشق و ارادت کرمانی‌ها به حضرت سیدالشهدا (ع) آنقدر زیاد است که سرتاسر سال آیین روضه‌خوانی اباعبدالله الحسین (ع) در شهر برپاست از خانه‌های قدیمی در کوچه پس‌کوچه‌های شهر تا تکیه‌ها، مساجد و صفه عزاخانه میزبان عزاداران حسینی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراز ارادت زرتشیان کرمان به امام حسین (ع)

مردم کرمان در ماه محرم الحرام آیین‌های ویژه‌ای را نیز دارند، از جمله راه‌اندازی دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی، پخت شله‌زرد و یا آش بلغور با عنوان عاشوری برای درگذشتگان، آیین عَلَم گردانی، اجرای تعزیه،  پخت آبگوشت امام حسینی و مراسم چهل منبرون.

زرتشتیان کرمان نیز ارادت ویژه‌ای به امام حسین (ع) دارند، آنها سیدالشهدا (ع) را داماد ایرانی‌ها می‌دانند و از این رو با عشق و ارادتی که به امام حسین (ع) دارند علاوه بر برگزاری مراسم ویژه به چخت غذای نذری نیز می‌پردازند.

میزبانی از عزاداران حسینی در فاطمیه کرمان 

تکیه معظم فاطمیه کرمان یکی از مکان‌های مقدسی‌ست که بیش از نیم قرن از عزاداران و سوگواران آقا سیدالشهدا (ع) میزبانی می‌کند، خیمه عزاداری حسینی جععه قبل از محرم در خیابان آیت‌الله طالقانی برافراشته می‌شود و تا پایان ماه صفر هم برپا می‌ماند.

تولیت تکیه معظم فاطمیه کرمان به خبرنگار فارس می‌گوید: دهه اول محرم از ساعت پنج و ۳۰ دقیقه تا هفت صبح آیین قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی در تکیه فاطمیه برگزار می‌شود.

مرتضی لطفی همچنین از قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، روضه‌خوانی و عزاداری در عصرها از اول محرم تا جمعه بعد از عاشورای حسینی در تکیه معظم فاطمیه کرمان خبر می‌دهد.

وی خاطرنشان می‌کند: عزاداران حسینی در تکیه فاطمیه علاوه بر روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در چند روز دیگر نیز مهمان سفره اباعبدالله الحسین (ع) هستند و غذای نذری در بین آنها توزیع می‌شود.

تولیت تکیه معظم فاطمیه کرمان با اشاره به اینکه آیین قرائت دعای ندبه همچون سایر جمعه‌های سال در ایام محرم نیز در این مکان مقدس برگزار می‌شود، ادامه می‌دهد: سخنرانان و وعاظ کرمانی در جمع عزاداران حسینی در محل تکیه فاطمیه حضور در رثای آقا اباعبدالله الحسین (ع) سخنرانی می‌کنند.

اما هیئت فاطمیه کرمان یکی از هیئت‌های قدیمی و بزرگ شهر به‌شمار می‌رود، لطفی درباره برنامه‌های هیئت بیان می‌کند: هیئت فاطمیه کرمان طبق روال هر سال در صبح تاسوعا و عاشورای حسینی برای عزاداری و سینه‌زنی به مکان‌های مختلفی می‌رود و عصر تاسوعا و عاشورا هم مانند همیشه میزبان ۳۰ تا ۴۰ هیئت عزاداری است.

یکصد سال میزبانی از عاشقان سیدالشهدا در خانه خوشرو

عزاخانه حسینی سادات خوشرو نیز که در بین کرمانی‌ها به «خانه آقای خوشرو» معروف است یکی دیگر از مکان‌هایی‌ست که میزبان جمع بسیاری از عزاداران حسینی در ماه محرم است.

سابقه عزاداری در عزاخانه سادات خوشرو به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد و هزاران نفر از عزاداران حسینی به این خانه می‌روند و برای سیدالشهدا (ع) اشک می‌ریزند.

نکته قابل توجه درباره خانه خوشرو این است در زمانی که رضا شاه، روضه‌خوانی را منع کرده بود، اهل این خانه از نیمه شب تا پیش از روشن شدن هوا میزبان مردمی بودند که مخفیانه به این خانه می‌رفتند و برای سیدالشهدا (ع) عزاداری می‌کردند.

این در حالی‌ست که برنامه‌های عزاخانه سادات خوشرو طی دو سال گذشت به علت شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد تا سلامت مردم حفظ شود.
اما محرم امسال باز هم درب خانه سادات خوشرو به روی عزاداران حسینی گشوده شده است، تولیت عزاخانه حسینی سادات خوشرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس بیان می‌کند: آیین زیارت عاشورا و سخنرانی در بیت خوشرو از اذان صبح تا دو ساعت بعد از آن برگزار می‌شود. 

حجت‌السلام سید محمد خوشرو بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آیین عزاداری ابا عبدالله‌الحسین (ع) در عزاخانه حسینی سادات خوشرو تاکید می‌کند و می‌افزاید: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آیین عزاداری عزاخانه خوشرو الزامی است.

وی یادآور می‌شود: در سوم محرم همچنین نیروهای انتقال خون در عزاخانه حسینی سادات خوشرو مستقر می‌شوند تا خون‌گیری از افراد انجام شود.
خوشرو از حضور سخنرانان کشوری و استانی و مداحان استانی در آیین عزاداری عزاخانه سادات خوشرو خبر می‌دهد و می‌گوید: خانه خوشرو همانند همه سال‌های گذشته در صبح تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان هیئت‌های عزاداری است.

مسؤول اجرایی برنامه‌های حسینیه ثارالله نیز با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان به خبرنگار فارس می‌گوید: برنامه‌های متعددی در دهه اول محرم در حسینیه ثارالله برگزار می‌شود و زیارت عاشورا را از ساعت ۶ تا ۶ و ۴۵ دقیقه صبح قرائت می‌کنیم تا کارمندان بتوانند به‌موقع در محل کار خود حاضر شوند.

مهدی صدفی از برگزاری آیین عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) از زمان اذان مغرب و عشا در حسینیه ثارالله با حضور مداحان و ذاکران خبر می‌دهد و تصریح می‌کند: روایتگری دفاع مقدس و به‌ویژه سیره و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله برنامه‌های محوری در حسینیه ثارالله طی ایام محرم است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی توسط هیئت رزمندگان اسلام در محل حسینیه ثارالله در دهه اول محرم خاطرنشان می‌کند: ویژه‌برنامه هیئت دانش‌آموزی کرمان نیز ششم محرم در حسینیه ثارالله برگزار می‌شود.

صدفی با بیان اینکه حسینیه ثارالله کرمان در صبح تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان هیئت‌های عزاداری‌ست، عنوان می‌کند: برگزاری دعای کمیل و ندبه، برپایی غرفه محصولات فرهنگی، نمایشگاه کتاب، ویژه‌برنامه‌های کودکان و نوجوانان ازجمله برنامه‌ها در ایام محرم است.

برنامه‌های بیت‌الزهرای حاج قاسم در محرم 

صدفی که مسؤولیت اجرایی بیت‌الزهراء سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را برعهده دارد درباره برنامه‌های این مکان در ماه محرم اظهار می‌کند: زیارت عاشورا از ساعت ۵ و نیم صبح در بیت‌الزهرا (س) آغاز می‌شود و با سخنرانی و مداحی ادامه می‌یابد.

وی می‌افزاید: برگزاری دعای کمیل در پنجشنبه و دعای توسل و کرسی تلاوت قرآن به ترتیب در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از دیگر برنامه‌های بیت‌الزهرا (س) در دهه اول محرم الحرام است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: محرم امام حسین کرمان تاسوعا و عاشورای حسینی عزاداران حسینی حسینیه ثارالله خانه سادات خوشرو تاسوعا و عاشورا برگزار می شود زیارت عاشورا آیین عزاداری دهه اول محرم خانه خوشرو روضه خوانی برنامه ها امام حسین حاج قاسم آیین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟

پس از محرومیت سیدحسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر از دیدار‌های حساس این هفته لیگ برتر مقابل تراکتور و سپاهان، اخباری درخصوص اعتراض باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به این احکام شنیده شد که حالا عضو کمیته استیناف از قطعی بودن این حکم می‌گوید.

مهدی دادرس در واکنش به خبر اعتراض استقلال نسبت به محرومیت سیدحسین حسینی به آنا گفت: برخی از سر بی اطلاعی خبرسازی‌هایی می‌کنند، اما اصل قضیه این است که اصلا باشگاه استقلال نمی‌تواند برای بخشش محرومیت یک جلسه‌ای حسینی اقدامی کند. وقتی کمیته انضباطی محرومیت تعلیقی را قطعی می‌کند، دیگر قابل تجدید رای نیست. در حکم کمیته انضباطی هم آمده فقط بخش جریمه مالی قابل اعتراض است که در این زمینه هم من هنوز درخواستی از سوی استقلال ندیدم.

او ادامه داد: رای کمیته انضباطی اسماعیلی فر هم همین طور است و، چون یک جلسه محرومیت قطعی است، قابل بررسی مجدد نیست. هرگاه محرومیت بیش از یک جلسه باشد و رای قطعی نباشد، می‌توانند به کمیته استیناف درخواست بررسی مجدد بدهند. در غیر این صورت، رای محرومیت یک جلسه‌ای که از تعلیقی به قطعی رسیده باشد، دیگر قابلیت بررسی در استیناف را ندارد.
عضو کمیته استیناف در مورد اینکه آیا درخواستی از پرسپولیس برای اعتراض به رای کمیته انضباطی اتفاقات بازی با ذوب آهن رسیده یا خیر گفت: چنین اعتراضی هنوز به دست ما نرسیده است. 


منبع: ورزش سه

tags # پرسپولیس ، استقلال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور