Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهره نصرآبادی، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند تربیت پرستار در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاکنون پذیرش دانشجو در ۹۵ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در رشته پرستاری انجام شده و مجری آموزش رشته پرستاری هستند. البته ۴۰ درصد از بار آموزش پرستار کشور بر عهده دانشگاه اسلامی در واحدهای دانشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: از لحاظ تعداد پذیرش دانشجوی پرستاری با توجه به پذیرش واحدهای مختلف تعداد پذیرفتگان متفاوت است و برخی از واحدهای دانشگاهی مرکز استان در ماه‌های مهر و بهمن پذیرش داشته و اغلب واحدهای دانشگاهی در مهر سالجاری به پذیرش دانشجو می‌پردازند.

رشته‌های پزشکی و پرستاری دانشگاه آزاد تحت ارزیابی وزارت بهداشت

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادامه داد: از سال ۹۳ تاکنون در وزارت بهداشت و درمان واحد ارزشیابی و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده که به بررسی وضعیت روند تدریس در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله رشته پرستاری از لحاظ کمیت و کیفیت پرداخته و بر اساس نتایج ارزشیابی ظرفیت پذیرش دانشجو به آنها تعلق می‌گیرد.

تربیت اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با استانداردها

نصیرآبادی افزود: از سال ۹۳ کیفیت و کمیت رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی بررسی  و در زمینه جذب اعضای هیات علمی توجه شده است. با این تفاسیر هدف تربیت اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با استانداردهای کالبدی است و سالانه فراخوان گسترده برای جذب هیات علمی در رشته پرستاری اعلام شده و مطابق با نیاز واحدهای مختلف جذب انجام می‌شود.

استقبال و پذیرش در رشته پرستاری افزایش یافته است

وی درباره استقبال از رشته پرستاری ادامه داد: استقبال و پذیرش در این رشته افزایش یافته و پذیرش دانشجو در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی با ایجاد بازار کار مناسب مواجه است. پذیرش و استقبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بعد از فارغ التحصیلی و جذب در بازار کار افزایش یافته و دانشجویان متقاضی و پیگیری در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها استخدام می‌شوند.

به گفته رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران باید به این امر تاکید کرد که بازار شغلی در زمینه پرستاری در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی خصوصی، خدمات در منزل و ...  در وضعیت کنونی مناسب است. اساتید در صورت تمایل برای حضور در هیات علمی دانشگاه‌ها باید در آزمون علمی و عمومی شرکت کرده که در صورت پذیرش مطابق با نیاز دانشگاهی استخدام می‌‍شوند.

نصیرآبادی با بیان اینکه هم اکنون ۷ واحد دانشگاهی در مقطع فوق لیسانس در رشته‌های مختلف پرستاری پذیرش دانشجو دارند، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی هم در مقطع دکتری در  واحدهای پرستاری به پذیرش دانشجو می‌پردازند.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1149158 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه علوم پزشکی پرستار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه علوم پزشکی پرستار علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه علوم پزشکی افزایش یافته پذیرش دانشجو رشته پرستاری هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر صمدزاده با ارائه آماری از میزان شرکت کنندگان در این آزمون ها عنوان کرد: روز پنجشنبه ۸۰۳ زن  در نوبت صبح  در رشته علوم انسانی به رقابت پرداختند.

او گفت: ۲۷نفرنیز  عصر پنج شنبه در رشته هنر ۱۳۶ نفر هم  عصر پنج شنبه در رشته زبانهای خارجی آزمون دادند.

صمد زاده گفت: ۸۹۳  داوطلب صبح جمعه در رشته علوم تجربی  شرکت  کرد ه و به رقابت پرداختند

مجموع داوطلبان شرکت کننده در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در واحد سلماس  ۱هزارو ۸۵۹ داوطلب بر آورد شده است

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی