Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: نیروهای شرکت آب و فاضلاب از ساعات اولیه وقوع سیل در روستای بارده حضور داشتند و در صبح روز جمعه با وجود آسیب دیدن چاه جریان آب این منطقه برقرار شد، شب گذشته نیز مخزن آب این منطقه کاملا پر شد.

احمدرضا محمدی 9 مردادماه در جلسه مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تاکنون در ۳۹ روستا در شهرستان‌های درگیر با سیل مانند کوهرنگ، اردل و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در استان به تاسیسات آب و فاضلاب خسارت وارد شده است که از این تعداد ۳۶ فقره تاسیسات وارد مدار شده است یعنی جریان آب به صورت دائم و پایدار برقرار است اما در سه روستا مازه سوخته، دورک سفلی و مازه رشته یعنی حدود ۱۰۰ خانوار به دلیل شرایط جوی و بارندگی امکان انجام کار وجود نداشت و درحال حاضر مشکل قطعی آب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری افزود: روز گذشته نیز منابع آب پایدار برخی مناطق در استان تامین شد اما به دلیل شرایط ناپایدار جوی و وقوع بارندگی مجدد این مناطق دچار مشکل شدند اما امروز تلاش نیروهای سازمان جهت تامین آب پایدار در این مناطق شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: در روستای عالی‌کوه نیز تاسیسات آب و فاضلاب تخریب شده بود اما خوشبختانه درحال حاضر مردم این روستا آب پایدار در اختیار دارند، سه شهر و ۲۲ روستای حاشیه زاینده رود نیز از لحاظ کیفیت آب دچار مشکل هستند البته با تلاش‌های صورت گرفته در روز گذشته اجازه داده نشد مشکل به شهر سامان وارد شود و تصفیه خانه این منطقه به کار خود ادامه داد و همچنان نیز اقداماتی انجام خواهد شد تا شهر سامان از نظر کیفیت آب مدیریت شود.

محمدی عنوان کرد: نیروهای شرکت آب و فاضلاب از ساعات اولیه وقوع سیل در روستای بارده حضور داشتند و در صبح روز جمعه باوجود آسیب دیدن چاه جریان آب این منطقه برقرار شد، شب گذشته نیز مخزن آب این منطقه کاملا پر شد همچنین چاه جایگزین نیز در نظر گرفته شده است تا از نظر تامین آب روستای بارده مشکلی وجود نداشته باشد اما فعلا با یک چاه موجود نیاز روستا رفع شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: روز گذشته اکیپ فاضلاب به همراه دستگاه مکش سایز بزرگ در روستای بارده مستقر شد و خوشبختانه کمک بسیاری صورت گرفت و به همین دلیل درصورت لزوم امکان حضور مجدد این نیروها و تجهیزات در روستای بارده وجود دارد.

وی توضیح داد: فراخوانی به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور داده شده برای کمک درخصوص تامین تانکر و دستگاه پمپ اما متاسفانه هم شهر اصفهان به دلیل کدورت دچار تنش شده و هم شهر یزد دچار آب‌گرفتگی شده به همین دلیل کل کشور در این دو استان بسیج است اما قول‌هایی برای ارسال اکیپ‌هایی از شهر یزد طی امروز به چهارمحال و بختیاری داده شده است.

محمدی بیان کرد: تمامی مجموعه آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در امدادرسانی به سیل‌زدگان درگیر بوده و حدود ۱۸ اکیپ فاضلاب در روستای بارده و مابقی نیروها نیز در سطح استان مشغول خدمات‌رسانی بودند.

بارده با ۸۳ میلی‌متر باران بیشترین میزان بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری را به خود اختصاص داد

در ادامه جلسه مهران چراغپور_مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سامانه بارشی از اواخر وقت روز چهارشنبه وارد استان شد و در روز پنج‌شنبه، جمعه و شنبه در اغلب نقاط استان خساراتی به همراه داشت.

وی افزود: اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری درخصوص سامانه بارشی دو اطلاعیه قرمز رنگ برای روز گذشته و همچنین روز جمعه صادر کرد همچنین براساس بررسی‌ها بیشترین میزان بارش‌ها طی فعالیت سامانه بارشی در استان در بارده و حدود ۸۳ میلی‌متر  ثبت شده، در شیخ شبان نیز ۵۵ میلی‌متر و در  مرغملک ۷۴ میلی‌متر بارش گزارش شده در سایر مناطق استان نیز میزان بارش‌ها کمتر این میزان بوده است.

چراغپور ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده طی امروز در قسمت‌های شرقی چهارمحال و بختیاری بارش‌های کمتری رخ خواهد داد اما در مناطقی مانند کوهرنگ، بازفت، بارده، سودجان و مرغملک بارش بیشتری پیش‌بینی می‌شود، روز دوشنبه نیز پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در نیمه غربی و همچنین جنوب استان وجود داشته باشند البته در این روز از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: سه‌شنبه هفته جاری همچنان بارش‌ها در نیمه غربی استان و جنوب لردگان پیش‌بینی می‌شوند همچنین با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته درخصوص بارش باران در استان طی امروز و فردا اطلاعیه نارنجی رنگ توسط سازمان هواشناسی استان صادر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری سیل سیل تابستانی آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری شرکت آب و فاضلاب روستای بارده آب این منطقه آب پایدار روز گذشته پیش بینی میلی متر بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کارگران نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند و این افراد در رشد تولید در خط مقدم قرار دارند.
حیدری افزود: صنعت نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد و از همین‌رو دولت برنامه‌هایی برای توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی دارد.
وی با بیان اینکه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت یکی ار محور‌های اصلی سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: ما شاهد انگیزه بالا و تلاش فعالان در عرصه تولید هستیم و باید برای رفاه کارگران تلاش شود.
استاندار گفت: دولت رفع مشکلات کارگران را در دستور کار قرار داده و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است و امید است با این اقدامات انگیزه مضاعفی برای فعالان این عرصه ایجاد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری