Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش‌ترین خسارت‌های ناشی از سیل در استان مربوط به زیرساخت‌های بخش کشاورزی بوده است، گفت: طبق برآوردهای اولیه، در مجموع ۲۷۷ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

حسین برزگر ۹ مردادماه در جلسه مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بعد از وقوع سیل ۴۸ تیم ارزیابی از سوی جهاد کشاورزی و ۲۰ تیم از صندوق بیمه محصولات کشاورزی مشغول ارزیابی خسارت‌‎های وارده در استان هستند، اظهار کرد: از دو روز گذشته یک دستگاه بیل مکانیکی برای لایروبی قنات و کانال در بارده مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ارسال حدود چهار تن جو و پنج تن خوراک دام آماده برای دامداران بارده و تامین ۱۷۰ کیسه آرد خارج از سهمیه خبر داد و افزود: خوشبختانه در بارده مشکل نان وجود نداشته و به موقع تامین آرد انجام شد.

برزگر گفت: طبق برآوردهای اولیه حدود ۱۰۵۰ هکتار سطوح اراضی زراعی، ۱۵۵ هکتار سطوح محصولات باغی، ۶۰۰ راس دام سبک روستایی، ۱۰ راس دام سنگین و ۱۰۰ واحد دامداری در استان به دلیل وقوع سیل آسیب دیده‌اند.

وی با اشاره به خسارت‌های وارده به ۳۵ مزرعه شیلات، پل، جاده، قنات، کانال، سربند و استخرهای ذخیره آب، تصریح کرد: بیش‌ترین خسارت‌ها در بحث زیرساخت‌ها بوده است، به طوری‌که در بحث قنوات ۳۸ رشته، راه و جاده بین مزارع حدود ۱۲۰ کیلومتر، کانال‌های آبیاری حدود ۲۰ کیلومتر، سربند، پمپاژ و سرریزها حدود ۴۵ مورد به میزان ۷۸ میلیارد تومان خسارت گزارش شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: باتوجه به اینکه در فصل آبیاری قرار داریم و محصولات بهاره نیازمند آبیاری هستند، بنابراین لازم است قنات‌هایی همچون مرغملک، بارده، حیدری و شیخ شبان که گل و لای وارد آن‌ها شده سریعا پاکسازی شوند، همچنین سربندهایی در رستم آباد، آلیکوه، قلعه درویش، دنگون و بازفت مسدود شده‌اند که باید با استفاده از بیل مکانیکی در اسرع وقت پاکسازی صورت گیرد.

به گفته وی، در بحث علوفه و خوراک دام بیش از ۱۶۰۰ تن و در بحث کلنی‌های زنبور عسل به ۶۲۵۰ کلنی خسارت ناشی از سیلاب وارد شده که در مجموع، طبق خسارت‌های برآورد شده اولیه در بخش کشاورزی ۲۷۷ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

برزگر خاطرنشان کرد: در زیربخش‌های مختلف حدود ۲۸ هزار و ۹۳۹ فقره بیمه‌نامه باغی به مساحت ۱۵ هزار هکتار در استان وجود دارد و حدود ۴۱ هزار فقره بیمه‌نامه محصولات زراعی حدود ۱۰۹ هزار و ۹۰۰ هکتار از محصولات زراعی تحت پوشش بیمه بودند که بخشی از غرامت محصولات زراعی و باغی از سوی بیمه پرداخت می‌شود

امدادرسانی به عشایر از سوی نیروهای هلال احمر انجام شد

در ادامه ایرج کیانی_ مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از پاکسازی و تخلیه آب ۱۶۵ منزل مسکونی و تجاری، اسکان اضطراری ۱۱۰ نفر، انتقال ۷۵ خانوار به مکان امن، امدادرسانی به ۱۶۷۲  خانوار خبر داد و گفت: در این حادثه ۸۵ نیروهای عملیاتی در قالب ۳۴۳ نیروی به کار گرفته شده است که در این مدت، ۳۶ دستگاه چادر، ۹۵۹ تخته پتو، ۱۸۲ تخته موکت، ۳۰ بسته ست ظروف ۴۹۵۲ کیلوگرم نایلون، ۷۷۰ بسته مواد غذایی، ۱۵۵۰ قوظی کنسروجات و ۶۰۰۰ بطری آب معدنی توزیع شده است.

وی با اشاره به مشکل امدادرسانی به عشایر در ۱۰ شهرستان استان، بیان کرد: خوشبختانه در ۱۰ شهرستان امدادرسانی انجام و اقلام مورد نیاز در اختیار عشایر قرار گرفت.

بازگشایی محور بیدله به کارون چهار توسط نیروهای راهداری

در ادامه  احمدرضا حاتمی_سرپرست معاون راهداری چهارمحال وبختیاری گفت: در حوزه راه‌ها شب گذشته بیشترین مشکل در مسیر بیدله_ کارون چهار و جاده جایگزین کارون چهار از سمت شهرستان اردل بود که ۱۰ دستگاه خودرو به همراه ۱۷ پرسنل به بیدله اعزام شد، در حقیقت این جاده یک ساعت مسدودی داشت اما یک لاین مسیر آزاد و امروز به طور کامل جاده بازگشایی خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تمامی نیروها در حال آماده باش بودند بلافاصله پس از اعلام و رصد دوربین‌های نظارتی دستگاه‌های راهداری در جاده جایگزین کارون چهار اعزام شدند، البته به دلیل اینکه جاده از سال‌های پیش به صورت ایمن ترانشه‌های آن تثبیت نشده بود، ریزش‌ها در جاده جایگزین وجود داشت که دو دستگاه لودر، سواری و ایسوزو ارسال و جاده بازگشایی شد.

حاتمی افزود: در روستای بارده اکیپ‌های راهداری مستقر و در حال امدادرسانی هستند، همچنین در سودجان از روز جمعه تاکنون نیروهای راهداری در حال خدمات‌رسانی هستند، به طوری‌که در حال حاضر گریدر و لودر در مرغملک مستقر است.

اقدامات لازم برای پرداخت خسارت به مددجویان کمیته امداد در حال انجام است

در پایان کیانی_ معاون اداری مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در بارده ۳۱۳ خانوار تحت حمایت امداد هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۹۵ خانوار درگیر سیل شدند.

به گفته وی، تمامی واحدهای مددجویان تحت پوشش بیمه بوده که در حال برآورد خسارت آن‌ها هستیم.

کیانی خاطرنشان کرد: ۱۰۱ راس دام از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از بین رفته که بیمه هستند و اقدامات لازم برای پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری سیل تابستانی خسارت سیل خسارت بخش کشاورزی کشاورزی چهارمحال و بختیاری میلیارد تومان خسارت بخش کشاورزی کارون چهار خسارت ها وارد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

کد خبر 849119 منبع: تسنیم برچسب‌ها گندم خبر مهم طوفان کشاورزی استان خوزستان

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان