Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد از تدوین قوانین و مقررات جداگانه برای بانک‌های تجاری، توسعه‌ای و قرض‌الحسنه خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سید عباس حسینی» درباره برنامه دولت برای اصلاح نظام بانکی، اظهار داشت: باید تلاش کنیم با همکاری بانک مرکزی و شبکه بانکی و متناسب با ویژگی هر بانک اعم از بانک توسعه‌ای، تجاری و قرض‌الحسنه، مقرراتی مختص همان بانک تدوین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: به عنوان مثال تکالیف و اساسنامه بانک توسعه‌ای، بانک را به سمتی هدایت می‌کند که متفاوت از بانک تجاری است اما قوانین و مقررات موجود این تفاوت را قائل نشده است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد تصریح کرد: امروز تفکیک قوانین و مقررات بانک‌ها بر اساس ماهیت آنها و تمرکز بر وظایف در مجموعه قوانین و مقررات بانکی یک الزام است.

وی گفت: به دنبال این هستیم که با تعامل و مشورت با بانک مرکزی و شبکه بانکی، مجموعه‌ای از قوانین و ساختارها را برای بانک‌های توسعه‌ای، تجاری و قرض‌الحسنه به صورت جداگانه تدوین کنیم تا بهره‌وری آنها افزایش یابد و بتوانند وظایف خود را به‌درستی انجام دهند.

حسینی در پاسخ به این سوال که این مجموعه قوانین و مقررات در قالب لایحه تدوین خواهد شد یا از مسیر شورای پول و اعتبار پیگیری می‌شود، اظهار داشت: این مساله به این برمی‌گردد که چقدر از این قوانین نیازمند قانون مصوب مجلس و چقدر در قالب شورای پول و اعتبار یا دولت قابل تصویب است.

وی درباره زمان به سرانجام رسیدن تدوین این مجموعه قوانین، گفت: این یک کار اساسی و بنیادی است و زمان اتمام کار به میزان همکاری دستگاه‌ها و مجموعه شبکه بانکی برمی‌گردد. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سید عباس حسینی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سید عباس حسینی قوانین و مقررات قرض الحسنه توسعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال در هر روز افزایش یافت. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، با اعلام بانک مرکزی حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت. 

بر اساس این گزارش، همچنین هر مشتری حقیقی مجاز است از تمامی حساب‌های خود در هر مؤسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه (حدنصاب) پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

دیگر خبرها

  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود