Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:22:51 GMT

نزاع دسته جمعی در خراسان‌شمالی ۱۶ درصد کاهش یافت 

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۳۴۸۸

نزاع دسته جمعی در خراسان‌شمالی ۱۶ درصد کاهش یافت 

محمدرضا نورس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت؛ ۲ هزار و ۸۵۷ نفر مدعی مصدومیت نزاع در مراکز پزشکی قانونی خراسان شمالی معاینه شدند که این تعداد شامل یک هزار و ۹۵۰ نفر مرد و ۹۰۷ نفر زن هستند.  

به گفته وی؛ در چهار ماهه نخست امسال به طور میانگین روزانه بیش از ۲۳ نفر به علت مصدومیت نزاع در مراکز پزشکی قانونی خراسان شمالی معاینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی اضافه کرد: شهرستان‌ بجنورد با یکهزار و ۱۵۸ نفر بیشترین تعداد پرونده های نزاع دسته جمعی و شهرستان راز با ۶۶ نفر کمترین مصدوم نزاع را به خود اختصاص دادند.

نورس گفت: در اسفراین ۵۴۶ نفر، شیروان ۵۲۱ نفر، آشخانه ۲۵۴ نفر، فاروج ۱۷۱ نفر، جاجرم ۱۴۱ نفر با ادعای مصدومیت در نزاع برای معاینه به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده، بیشترین علت درگیری در استان مربوط به مشکلات شخصی میان طرفین است که عمدتا ریشه در مسائل اقتصادی و مسائل فرهنگی دارد.

 مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی ادامه داد: خویشتن‌داری و صبوری در مقابل سوء تفاهم و مشکلات از راهکارهای مهم برای مقابله و پرهیز از نزاع خیابانی در جامعه است.

نورس اظهار داشت: افراد برای رسیدن به حق خود باید به مراجع قضایی مراجعه کنند و نزاع نه تنها رفع کننده مشکلات نیست بلکه به افزایش آسیب و بزهکاری‌های اجتماعی دامن می‌زند و جز ایجاد مشکلات اجتماعی و حقوقی برای افراد خاطی ثمره‌ای برای این بزه‌کاری متصور نیست.

بر اساس سالنامه آماری پزشکی قانونی کشور در سال گذشته؛ خراسان شمالی رتبه چهارم استان های کشور به لحاظ بالا بودن آمار نزاع نسبت به جمعیت را در کشور دارد.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد نزاع خیابانی اداره کل پزشکی قانونی استان خراسان شمالی خراسان شمالی سازمان پزشکی قانونی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد نزاع خیابانی بجنورد نزاع خیابانی خراسان شمالی سازمان پزشکی قانونی کشور پزشکی قانونی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شادی دسته‌جمعی برای گل انفرادی ارونوف (عکس)
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی