Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام: همایش شیرخوارگان حسینی، مراسمی است از حدود چند سال پیش در ایران و حدود ۴۰ کشور جهان برگزار می‌شود. این مراسم روحانی و معنوی در منطقه ۱۸ نیز تاکنون بی‌نظیر بوده و امسال نیز قرار است که هرچه باشکوه‌تر برگزار شود؛ مادران کودکان خود را با لباس‌هایی که به نوعی نماد لباس طفل شش‌ماهه امام حسین(ع) است آراسته می‌کنند تا رباب را دلداری دهند و بگویند اگر علی اصغر(ع) تشنه شهید شد؛ کودکان شیرخواره ما فدایی مکتب حسین(ع) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ای تیر خطا کن! هدفت قلب رباب است/ یا حنجره سوخته تشنه آب است / کوتاه بیا تیر سه شعبه، کمی آرام/ هوهو نکن این شاپرک تب زده خواب است/ او آب‌طلب کرده فقط، چیز زیادی است؟ گیرم که ندادند ولی این چه جواب است؟»

حاج«میثم بابا شمسی» دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در منطقه ۱۸ با خواندن این قطعه شعر تأثیرگذار و عاشورایی از شاعران مدیحه‌سرا، در باره زمان و مکان همایش «شیرخوارگان حسینی» در جنوب غرب تهران گفت: «همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی در منطقه ۱۸ در محله شهید رجایی (میدان زاهدی)، خیابان سجادی جنوبی، خیابان شهید منصور عمرانی داخل حسینیه سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود و امسال نیز همین‌طور خواهد بود. شهروندان و عزاداران حسینی با حفظ فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی در این محفل نورانی حاضر خواهند شد و ارادت و محبت خویش را به خاندان اهل‌بیت(ع) و ابا عبدالله نشان خواهند داد.»

طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است این همایش از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح با حضور بیش از ۲ هزار مادران و کودکان شیرخواره برگزار شود. سال‌های گذشته در این مراسم کودکان زیادی با سربندهای یا حسین(ع)، یا علی اصغر(ع) و... در آغوش مادرانشان دیده می‌شدند تا به نوعی حماسه چهارم محرم را تداعی کنند.

بابا شمسی، ادامه داد: «آیین شیرخوارگان حسینی یک مراسم نمادین است، اما انگیزه تربیت عاشورایی را در مادران زنده نگه می‌دارد. هرچند در کربلا نبوده‌ایم اما هر سال به این مراسم می‌آییم تا فرزندان خود را نذر یاری امام زمان کنیم. این کار باعث می‌شود که بچه‌ها با فرهنگ عاشورا انس بگیرند و علاوه بر این‌ که خاطره خوشی در ذهن‌شان ثبت می‌شود، طبق اصول تربیت اسلامی بار می‌آیند.»

    .وی از همکاری و مساعدت شهرداری منطقه ۱۸ در اجرای چنین ویژه‌برنامه‌هایی قدردانی کرد و از عموم مادران که طفل شیرخواره دارند دعوت کرد که میزبانی خادمان و نوکران اهل‌بیت(ع) را قبول کنند

گفتنی است که حسینیه سیدالشهدا(ع) در منطقه ۱۸، محله شهید رجایی (میدان زاهدی)، خیابان سجادی جنوبی و خیابان شهید منصور عمرانی واقع شده و همایش نیز از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح روز جمعه مصادف با ۱۴ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 695213 برچسب‌ها مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) امام حسین محله همشهری آنلاین تهران ماه محرم - اربعین منطقه ۱۸ ماه محرم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجمع جهانی حضرت علی اصغر ع امام حسین محله همشهری آنلاین تهران ماه محرم اربعین منطقه ۱۸ ماه محرم شیرخوارگان حسینی منطقه ۱۸ علی اصغر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری امروز در نشست خبری گفت: رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

مریم عرب نژاد افزود: رویداد کشوری جوانی جمعیت ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و تقدیر از فعالان حوزه جمعیت عنوان کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور