Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خطوط هوایی ال عال این رژیم مجوز رسمی از عربستان سعودی را برای پرواز بر فراز حریم هوایی این کشور دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خطوط هوایی ال عال این رژیم مجوز رسمی از عربستان سعودی را برای پرواز بر فراز حریم هوایی این کشور دریافت کرده است که به کاهش مدت زمان پروازهای اسرائیل به جنوب و شرق آسیا کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه صهیونیستی با بیان اینکه مجوز مذکور از دیروز چهارشنبه قابل اجراست، گفت: این؛ یک خبر مهم برای گردشگران اسرائیلی است که به کشورهای واقع در شرق دور می‌روند و از آنجا باز می‌گردند، زیرا پرواز بر فراز سرزمین‌های عربستان موجب کاهش مدت این پروازها می‌شود.

نهاد رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گفت که شرکت ال عال منتظر کسب اجازه از کشور عمان است تا با عبور از حریم هوایی عربستان و سپس عمان، پروازهای خود را به سمت جنوب و شرق آسیا کوتاه کند.

ایر سیشل (شرکت هواپیمایی رسمی جزیره سیشل توریستی اقیانوس هند) اخیراً اعلام کرده است که مجوز رسمی از مقامات هواپیمایی کشوری عربستان برای پرواز بر فراز حریم هوایی عربستان در حین انجام پرواز بین تل آویو و جزیره ماهه در جمهوری سیشل را دریافت کرده است.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی پس از اجلاس شانزدهم ژوئیه گذشته رهبران عرب در حضور رئیس جمهور آمریکا در مکه مکرمه گفته بود که باز شدن حریم هوایی عربستان سعودی به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منظور زمینه سازی برای رابطه با اسرائیل نیست.

قبل از این اجلاس سازمان هواپیمایی عربستان سعودی اعلام کرد که حریم هوایی این کشور به روی همه شرکت‌های هواپیمایی که مقررات عبور از آسمان عربستان سعودی را رعایت کنند باز می‌شود.

چند روز قبل از آن هم تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داده بود که یک هواپیمای خصوصی این رژیم چند روز قبل از سفر جو بایدن به منطقه در ریاض فرود آمد این منبع گفته بود که هواپیمای مذکور قبلا مورد استفاده موساد بوده و به نظر می رسد به منظور فراهم کردن زمینه سفر بایدن به منطقه به ریاض رفته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از این گفته بودند که باز کردن حریم هوایی عربستان به روی همه پروازهای تجاری رژیم صهیونیستی‌ به معنای ارزان‌تر شدن سفر از اسرائیل به آسیا نیست، مگر اینکه سلطان‌نشین عمان تصمیم مشابهی اتخاذ کند.

رویترز به تازگی اعلام کرده است که هر سه شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی، برای کسب اجازه استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی رسماً درخواست داده‌اند و کسب چنین مجوزی می‌تواند مسیرهای پروازی به هند و تایلند را تا دو ساعت کوتاه‌تر کند.

 بدون استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی، هواپیماهای این شرکت‌های مسافری در این مسیرهای پروازی باید از دریای سرخ و جنوب یمن استفاده کنند و برقراری یک دالان هوایی در عمان برای گسترش شبکه پروازی به شرق آسیا برای شرکت‌های هواپیمایی اسرائیل ضروری است.

 پیش از اعلام گشایش آسمان عربستان به روی همه پروازهای تجاری، خطوط هوایی اسرائیلی تنها برای سفر به بحرین و امارات متحده عربی امکان استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی را داشتند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجوز رسمی حریم هوایی عربستان هواپیمای رژیم صهیونیستی حریم هوایی عربستان سعودی تلویزیون رژیم صهیونیستی حریم هوایی عربستان عربستان سعودی پرواز بر فراز مجوز رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم

معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خلیل الحیه بامداد امروز شنبه اعلام کرد که حماس پاسخ رسمی اسرائیل به آخرین پیشنهادهای خود درباره تبادل اسرا و آتش‌بس را دریافت کرده است.

به گزارش فارس، «جنبش حماس امروز پاسخ رسمی رژیم اشغالگر به موضع این جنبش را که چند روز پیش به میانجیگران ارائه شده را دریافت کرد».

این بخشی از بیانیه امروز خلیل الحیه درباره روند مذاکرات غیر مستقیم درباره آتش‌بس و تبادل اسرا است.

پیشنهاد حماس برای مذاکرات، پیشتر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

وی طی بیانیه‌ای کوتاه و بدون اشاره به جزئیات افزود که حماس پاسخ تل‌آویو را بررسی خواهد کرد و پس از پایان بررسی، پاسخ خود را به میانجیگران مصری و قطری تحویل خواهد داد.

پیشتر یکی از رهبران فلسطینی در گفت‌وگو با المیادین از فشارهای شدید آمریکا و اسرائیل علیه قطر برای اعمال فشار بر حماس در خصوص مذاکرات آتش بس خبر داده بود.

این منبع آگاه سه‌شنبه پیش گفته بود که این پیش‌زمینه واقعی اظهارات اخیر نخست‌وزیر قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بود که گفت دوحه در حال «ارزیابی میانجی‌گری‌هایی است که انجام می‌دهد».

به گفته وی، جنبش حماس به همه طرف‌های ذیربط ابلاغ کرده که «به میانجی‌گری قطر متعهد است» و «هیچ جایگزینی برای آن نمی‌پذیرد».

این منبع همچنین با اشاره به اینکه حماس از حضور آنکارا در پرونده فلسطین استقبال می‌کند گفت که واشنگتن از ترکیه خواسته در روند مذاکرات مداخله کند و بر حماس برای انعطاف بیشتر در مذاکرات فشار بیاورد.

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه تاکید کرده است.

«خلیل الحیه» معاون رئیس حماس در نوار غزه چند روز پیش به روزنامه سعودی «الشرق» گفته بود که از حماس خواسته شده تا در روند تبادل اسرا انعطاف به خرج دهد تا رژیم اشغالگر نیز انعطاف‌پذیری مثبت بالایی از خود نشان دهد و توافق حاصل شود.

به همین دلیل نیز حماس از خود انعطاف نشان داد و درخواست برای آزادی ۵۰۰ اسیر فلسطینی به ازای هر سرباز مرد یا زن اسرائیلی را به ۵۰ اسیر کاهش داد اما همچنان تل‌آویو مانع‌تراشی می‌کند.

دیگر خبرها

  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند