Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

باید چهره واقعی آمریکا به جوانان امروزی بازگو شود/اقتصاد نیز باید بر مبنای فرهنگ تبیین شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر اینکه نباید ظلم‌ استکبار جهانی به بشریت فراموش شود، گفت: نفرت از آمریکا باید همواره زنده نگه داشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به مناسبت ۱۵ مرداد سال ۱۳۲۴، سالروز حمله اتمی آمریکا به هیروشیما، افزود: در این قتل عام بیش از ۶۰ هزار نفر جان دادند و حدود ۱۰۰ هزار انسان مجروح شدند؛ این جنایت استکبار جهانی نباید فراموش شود.

وی با بیان اینکه دشمن در افکار عمومی بدنبال فراموشی جنایات انجام شده است، اضافه کرد: باید چهره واقعی آمریکا به جوانان امروزی بازگو شود.

امام جمعه ارومیه گفت: آمریکا همان شیطان بزرگ است که همواره تلاش می‌کند تا با عناوینی همچون حقوق بشر، بر جنایات خود سرپوش بگذارد.

وی همچنین به ۱۷ مردادماه سالروز شهادت صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و یادآور شد: زندگی این شهید بزرگوار باید الگویی برای همه خبرنگاران باشد.

حجت الاسلام قریشی با قدردانی از خبرنگاران جهادی و اصحاب رسانه منطقه در بیان واقعیت‌ها، اضافه کرد: خبرنگاران امروز مسوولیت خطیری در نشان دادن راه درست به مردم دارند که باید در همین راستا بسیار حساس باشند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت اخلاق حرفه‌ای توسط خبرنگاران ضروری است، ادامه داد: خبرنگاران باید با انتشار اخبار موثق، اصل انصاف را نیز رعایت کنند.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: اینکه به خاطر برخی اهداف سیاسی، قسمتی از سخنان یک فرد پخش و قسمتی دیگر سانسور شود و واقعیت به گونه‌ای دیگر از سوی خبرنگاران نشر پیدا کند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی از رسانه‌ها خواست تا از انتشار اخبار تفرقه افکن خودداری کنند و افزود: اینکه برخی‌ها با شعار اینکه مردم حق دارند همه چیز را بدانند، اقدام به تفرقه افکنی می‌کنند، قابل قبول نیست؛ اخبار باید به گونه‌ای باشد که امید آفرین و حافظ آرامش در جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: رسانه‌ها باید به دنبال اگاهی بخشی و ارتقاب بینش سیاسی جامعه باشند.

وی همچنین با تاکید بر توجه به مباحث فرهنگی در جامعه گفت: اقتصاد نیز باید بر مبنای فرهنگ تبیین شود که در غیر این صورت توفیقی نخواهد داشت؛ باید توجه کرد که حتی اقتصاد کشورهای توسعه یافته نیز بر مبنای فرهنگ شکل گرفته است.

حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: نباید به بهانه مدیریت معیشت مردم از مباحث فرهنگی غفلت کرد؛ مسوولان باید بدانند که بدون فرهنگ سازی مشکلات معیشتی و اقتصادی نیز حل نخواهد شد.

وی در ادامه از انتشار گسترده تبلیغ دانشگاه‌های خارجی در سطح شهر ارومیه انتقاد کرد و افزود: اگر امکان تحصیل در داخل کشور فراهم است پس چرا مسوولان آموزش عالی به تبلیغات گسترده دانشگاه‌های خارجی در سطح شهر بی تفاوت هستند؟

وی تاکید کرد: وقتی رتبه دانشگاه‌های داخلی به مراتب بالاتر از دانشگاه‌هایی است که تبلیغات آنان در سطح شهر منتشر می‌شود در این شرایط سرمایه‌های انسانی تشویق به خروج از کشور می‌شوند که قابل قبول نیست.

بی بصیرتی مردم و خواص سبب بوجود آمدن واقعه کربلا شد

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به قیام امام حسین(ع) و دلایل وقوع حادثه کربلا، اظهار کرد: اگر در جامعه بصیرت و آگاهی و یا امروزه سواد رسانه ای نباشد، در آن صورت جای شهید و جلاد عوض می شود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه برخی مواقع دشمن به دلیل بی بصیرتی و عدم آگاهی و عدم سواد رسانه‌ای مردم، مسیر را تغییر می دهد، افزود: حادثه کربلا و قضیه حضور مسلم بن عقیل(ع)در کوفه و یا دستگیری هانی بن عروه نمونه هایی از این موضوع هستند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح امت جدش و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، گفت: در حالی که امام حسین(ع) هدف قیامش را اصلاح امت جدش و امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده بودند ولی دشمن از عدم آگاهی و بی بصیرتی مردم سواستفاده کرد و با طرح این دروغ که جنگ بر سر حکومت است، مسیر مردم را تغییر داد.

حسن زاده با بیان اینکه جنگ تبلیغاتی و رسانه ای یکی از ابزارهای دشمنان بوده است، تصریح کرد: معاویه در زمان خویش هزاران نفر را به شهرهای مختلف فرستاده بود تا علیه امیرالمومنین (ع) تبلیغات کنند.

وی با بیان اینکه در قیام کربلا نیز شاهد ایجاد هراس و ترس در بین مردم هستیم، اظهار کرد: عده ای از ترس مسلم بن عقیل(ع) را تنها گذاشتند و متاسفانه مردم نیز به جای گوش دادن به حرف امام خویش، به حرف دشمنان گوش کردند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ابن زیاد از خواص جامعه نیز در موضوع دستگیری هانی بن عروه برای پیشبرد اهدافش استفاده کرد، گفت: ابن زیاد با استفاده از خواص بی بصیرت و رعب آفرینی، مردم را فریب داد و به هدفش رسید.

حسن زاده با تاکید بر لزوم هوشیاری در مقابل دشمنان، تصریح کرد: باید از بوق تبلیغاتی دشمن ترسید و ماهواره و شبکه های ماهواره ای نیز بوق تبلیغاتی دشمنان هستند که در خانه ها عمر سعد ها و شمرها و ابن زیادها را تبلیغ می کنند.

وی با بیان اینکه باید گوش به فرمان ولی زمان خویش بود تا به خطر نیفتاد، اظهار کرد: کسانی که در مقابل ولایت می ایستند، خیانتکار هستند و امروز زمان عوض شده اما قصه همان قصه است و لذا باید ابن زیادها و شمرهای زمانه را شناخت و در مقابل آنها بصیرت داشت.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم در مراسمات عزاداری دهه اول محرم، گفت: علی رغم تمام تبلیغات دشمنان، مردم در صحنه حاضر بوده و در دسته جات عزاداری و تکیه ها و حسینیه ها در مناطق مختلف مراسم عزاداری برپاست و اوج این ولایتمداری را در تاسوعا و عاشورا شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بی بصیرتی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند

امام جمعه رشت گفت: امنیت شغلی و رفاهی کارگران باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) شهر با اشاره یازدهم اردیبهشت‌ماه گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر زحمتکش در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه لوازم زندگی مردم محصول رنج و زحمت کارگران است، افزود: به امنیت شغلی کارگران باید توجه شود؛ اینکه بعضی کارفرمایان، کارگر را ۸۹ روزه جذب می‌کنند، بی‌انصافی است و همه کسانی که درصدد جذب کارگر هستند باید به امنیت شغلی آنها توجه کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم چهره‌های شاخص کشور را زودتر شناختند و آنان را به شهادت رساندند؛ شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ معاصر بود و مکتوبات و رساله‌های علمی ایشان هنوز قابل بهره‌برداری و منشأ اثر برای همه کسانی است که دغدغه درک معارف اسلامی دارند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: شهید مطهری یک اسلام‌شناس در تراز جامعه اسلامی، معتقد و پایبند به آموزه‌های اسلامی و یک شخصیت زمان‌شناس و فقیه تمام عیار بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برخی مزایا و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان گفت: با توجه به اینکه روابط دو کشور به‌دلیل جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک جیش‌الظلم، کمی تیره و ملتهب شده بود؛ یکی از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به پاکستان‌، رفع این التهابات بود و مسئولان و مرزداران دو کشور توافقاتی کردند که منجر به رفع التهابات و رونق صادرات خواهد شد.

وی با بیان اینکه میان دو کشور ایران و پاکستان یک وحدت رویه ملی علیه رژیم غاصب صهیونیستی برقرار است، افزود: دشمن در تلاش بود تا روابط میان ایران و پاکستان تیره شود و این موضوع توسعه اقتصادی و سیاسی دو کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد اما به اهدافشان نرسیدند.

آیت الله فلاحتی با ابراز تأسف از وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل اظهار کرد: آمریکایی‌ها اینکه نامی از فلسطینی‌ها در تاریخ بماند را هرگز نمی‌پذیرند و اسراییلِ غاصب را دولت برتر می‌دانند اما در این ایام با اعتراضاتِ شدید جوانان دانشگاهی خود هم مواجه شدند و این تظاهرات در آمریکا استخوانی دیگر در گلوی صهیونیست‌ها است؛ جوانان در اعتراضات خود گفتند که مسئولیت اداره فلسطین باید با حماس باشد؛ چیزی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها پذیرفتنی نیست.

وی با قدردانی از رسانه‌ها جهت انعکاس پاسخ سخت و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرایی خاطرنشان کرد: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل و ریزپرنده‌های اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم.

کد خبر 748130

دیگر خبرها

  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است