Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:12:07 GMT

رنگ قرمز از نقشه کرونایی استان بوشهر حذف شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۱۰۷۱

رنگ قرمز از نقشه کرونایی استان بوشهر حذف شد

دکتر قاسم برجویی فرد روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین شهرستان دیلم نیز از زرد ( خطر متوسط) به نارنجی کرونایی تغییر رنگ داده است.

وی بیان کرد: براساس ارزیابی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان‌های بوشهر، دشتستان  و جم از آبی (کم خطر کرونایی) به زرد در زمان حاضر تنها شهرستان دشتی این استان در وضعیت کم خطر کرونایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برجویی فرد ادامه داد: براین اساس در زمان حاضر شهرستان‌های بوشهر، جم، دشتستان، دیر، عسلویه، کنگان و گناوه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. 

وی یادآور شد: براساس ارزیابی های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت نارنجی، ۷۰ درصد در وضعیت زرد و ۱۰ درصد در وضعیت آبی هستند.

برجویی فرد با تاکید بر تزریق واکسن دُز یادآور گفت:  گذشت ۶ ماه از تزریق واکسن به منزله این است که فرد واکسن نزده و سطح ایمنی بدن در پائین ترین سطح قرار می گیرد به همین دلیل مردم نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

وی اظهار کرد: تزریق دُز یادآور تاثیر مستقیمی در کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا دارد و پائین بودن این آمار در استان گواهی بر این مدعا است.

برجویی فرد گفت: با وجود افزایش شمار بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا و سه رقمی شدن شمار بستری ها پس از ۱۴۵ روز و تست‌های مثبت پی سی آر اما با توجه به اینکه ایمنی افراد با تزریق دُز یادآور تکمیل می‌شود مرگ و میر کاهش یافته و این اثر گذاری واکسن را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: تزریق به موقع واکسن با توجه به اینکه هنوز استان بوشهر وارد پیک هفتم نشده ضروری است و افراد بدون علامت به این معنی که فرد تب و کوفتگی بدن نداشته باشد باید در اولین فرصتی که برای آنها اتفاق می افتد نسبت به تزریق دُز یادآور اقدام کنند.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۶هزار و ۸۰۶ نفر در این استان به این ویروس مبتلا و ۲هزار و ۱۸۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا تنگستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر واکسن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا تنگستان بوشهر ویروس کرونا تنگستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر واکسن تزریق د ز یادآور برجویی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی