Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا از آماده‌باش کامل آتش‌نشانی این شهر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

بابک لطف جویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۷ نیروی انسانی واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با به‌کارگیری شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان در یک ایستگاه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده باش کامل برای خدمات رسانی شهروندان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیئت‌ها در روز عاشورای حسینی از آتش زدن خیمه‌ها در کنار پارچه‌های هیئت، کابل‌های برق، زیر بالکن منازل، کوچه‌های باریک، در مجاورت درخت‌ها و اماکن مسقف پرهیز کنند.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا به عزاداران حسینی توصیه کرد: هنگام مراسم آتش زدن خیمه‌ها با رعایت موارد ایمنی، مراقب کودکان خود باشند و از نزدیک شدن به شعله‌های آتش خودداری کنند.

لطف جویی خاطرنشان کرد: عزاداران در زمان برگزاری مراسم شام غریبان در معابر و خیابان‌ها از روشن کردن شمع در مجاورت درختان، خودروها، هیئت‌های با محافظ برزنتی و در داخل ظروف یک بار مصرف قابل اشتعال خودداری کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به گرم شدن شدید هوا احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها بسیار افزایش می‌یابد؛ بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود با پرهیز از روشن کردن آتش و انداختن ته سیگار روشن در جنگل‌ها، مراتع و حاشیه جاده‌ها و از سوزاندن علفزارها و ضایعات برای پاکسازی پیرامون منازل خودداری کنند.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا گفت: گاهی به‌خاطر چند لحظه دیر رسیدن آتش‌نشانان به محل مأموریت، خسارات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به حادثه‌دیدگان وارد می‌شود؛ از رانندگان انتظار می‌رود در هنگام شنیدن صدای آژیر خودروی‌های امدادی مثل آتش‌نشانی و آمبولانس، هرچه سریع‌تر مسیر را برای عبور آن‌ها باز کنند تا شاید جان انسانی نجات پیدا کند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 594156

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آستارا شهرداري آستارا آتش نشاني تاسوعا و عاشورا آماده باش آتش نشانی در تاسوعا و عاشورا خدمات شهری رعایت نکات ایمنی ايمني شهري گیلان شهر تجهیزات آتش نشانی شهر ایمن مدیریت خدمات شهری ماموران آتش نشانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرهاي ايران مدیریت شهری شهرداری شهرداری ها حادثه حادثه آتش سوزی عزاداران حسینی هیئت های مذهبی هیئت های مذهبی آستارا آتش نشانان امدادرسانی آتش نشانان آتش سوزی آتش سوزی مراتع پاکسازی شهر مراسم عزاداری مراسم عاشورا محرم ۱۴۰۱ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری عاشورای حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آموزش ایمنی و آتش‌نشانی برای تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که اعلام آمادگی کنند، برگزار می‌شود.

شهرام مومنی امروز، هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی رشت در ارائه آموزش به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: آموزش‌ها برای تمام پرسنلی که علاقمند باشند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی افراد با نکات ایمنی، افزود: حضور در محل کار در کنار رعایت نکات ایمنی، قطعا آسودگی خیال برای پرسنل و مراجعه کنندگان را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره آمادگی این سازمان برای آموزش ایمنی و آتش نشانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گفت: تیم عملیاتی آتش نشانان با حضور در مراکز تخصصی نسبت به برگزاری دوره تئوری و عملی  آموزش ایمنی و آتش نشانی می‌پردازند.

مومنی با بیان اینکه حفظ ایمنی در کنار افزایش دانش ایمنی یک اولویت است، تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره در سایه اشتباهات کوچک؛ دستخوش خسارات جبران ناپذیر مالی و گاهی جانی شده‌اند که حفظ ایمنی در محیط کار به همراه افزایش سواد ایمنی کارکنان؛ گام‌های اولیه و یک الویت ویژه است.

وی افزود: روش‌های پیشگیری از آتش‌سوزی، شناخت انواع آتش‌سوزی‌ها، شناخت انواع تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق، شناخت انواع کپسول آتش‌نشانی و نحوه صحیح استفاده از خاموش کننده‌های دستی، دروس ارائه شده در این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست