Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:40:31 GMT

پرواز ماهواره «خیام» به مدار ۵۰۰ کیلومتری تا چند ساعت دیگر

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۹۷۴۴

پرواز ماهواره «خیام» به مدار ۵۰۰ کیلومتری تا چند ساعت دیگر

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور» که صبح امروز وارد کشور قزاقستان شده است، با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود، درباره این سفر گفت: ماهواره جمهوری اسلامی ایران به نام «خیام» همراه با پرچم جمهوری اسلامی ایران بر روی ماهواره‌بر «سایوز» نصب شده است و انشالله فردا -سه‌شنبه- ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به وقت ایران به فضا پرتاب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات افزود: این آغاز یک همکاری راهبردی بین ایران و روسیه در حوزه فضایی است. البته این همکاری چند سالی به طول انجامیده اما در دولت سیزدهم با تلاش و مجاهدت همکارانم در وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه این مهم به ثمر نشست و فردا شاهد پرتاب این ماهواره راهبردی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: این ماهواره برای تامین داده‌های فضایی مورد نیاز کشور، گام بسیار بلندی است و می‌توانیم از تصاویر آن با دقت بسیار بالا برای ارتقا کاربردهای فضایی کشور در حوزه‌های محیط زیست و کشاورزی استفاده کنیم.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: ما در کنار همکاری‌های راهبردی با کشورهای صاحب‌نام در صنعت فضایی دنیا مانند روسیه، توسعه فناوری بومی فضایی را در دستور کار داریم و تا پایان سال جاری به هدف قرار دادن ماهواره سنجشی در مدار ۵۰۰ کیلومتری فضایی دست خواهیم یافت.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: اکنون می‌توانیم ماهواره‌های سبک را در مدار قرار بدهیم. ماهواره خیام، ۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد و قرار است در مدار ۵۰۰ کیلومتری از زمین قرار بگیرد. تا پایان دولت سیزدهم شاهد ماهواره و ماهواره‌بر بومی خواهیم بود که به دست نخبکان کشور خودمان به فضا پرتاب می‌شود. تا آن زمان برای تامین داده‌های مورد نیاز کشور به همکاری خود با کشورهای صاحب این فناوری ادامه خواهیم داد.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران عیسی زارع پور ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت امور خارجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران عیسی زارع پور ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران عیسی زارع پور ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تأخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد تهران

پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار که قرار بود ساعت ۲۱ جمعه‌شب حرکت کند به‌دلیل نقص فنی با ۵ ساعت تأخیر ساعت ۲ بامداد به پرواز درآمد و باعث نارضایتی مسافران شد.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • فیلم/ تأخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد تهران