Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارتباطات و صمت باید شرایط حضور کسب‌وکارهای آنلاین در بازارهای منطقه را فراهم کنند.

محمد حسن آصفری، با اشاره به داده‌های گزارش سال دیجی‌کالا و سهم چهار درصدی خرده‌فروشی آنلاین در ایران نسبت به کل بازار در توضیح دلایل این عقب ماندگی در ایران، اظهار کرد: عدم فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در کشور یکی از دلایل عقب ماندگی ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن باید با دیگر کشورها نشست‌های مشترک برگزار کنند و برای این حوزه تصمیم‌های خاص بگیرند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، افزود: دلیل دیگر عدم وجود سیاست‌های تشویقی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان است. متأسفانه اعمال برخی سیاست‌ها مانند اعمال عوارض بر صادرات یا ایجاد موانع، فعالیت را برای تولید کنندگان و ورود آن‌ها به بازارهای آنلاین در ایران محدود کرده است.

وی که معتقد است کیفیت پایین کالاها نیز در پایین بودن سهم خرده‌فروشی آنلاین در ایران بدون تأثیر نبوده است، ادامه داد: متأسفانه برخی از تولیدکننده‌های ما کالاهایی را تولید و به بازار ارائه کردند که در مقایسه با کالاهای کشورهای دیگر مانند عراق یا ترکیه از ارزش کمتری برخوردار بود. در واقع بعضاً تولیدکننده‌ها استانداردهای لازم را رعایت نکردند.

آصفری نوع و شکل بسته‌بندی کالاهای ایرانی را در افزایش سهم خرده‌فروشی آنلاین در ایران مؤثر دانست و یادآور شد: کالاهای برخی از کشورها مانند ترکیه یا روسیه با بسته‌بندی‌های شکیل در بازار عرضه شده و این در افزایش تقاضا تأثیرگذار است البته عدم نظارت بر صادرات هم یکی از دلایل عقب بودن ایران از بازار خرده فروشی آنلاین است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که مجلس و دولت چه اقداماتی برای حمایت و توسعه کسب‌وکارهای خرد و خانگی انجام داده و چه برنامه‌هایی دارد تا بتوان زیرساخت‌های تجارت الکترونیک را برای این کسب‌وکارها بسترسازی کرد، گفت: دولت باید از کسب‌وکارهای آنلاین حمایت کند و زیرساخت‌های لازم برای توسعه و فعالیت آنها را فراهم کند، ما با استفاده از ظرفیت‌های حوزه فضای مجازی می‌توانیم کسب‌وکارهای آنلاین را توسعه دهیم، البته زیرساخت‌های آن باید تعبیه شود.

وی تصریح کرد: در کنار آن نظارت هم باید باشد تا از ظرفیت فضای مجازی در جهت افزایش صادرات و اشتغال‌زایی بهره گیریم. مجلس سیاست‌های تشویقی و حمایتی را در این حوزه دارد و به تبع هر پیشنهادی که از طرف دولت بیاید، مورد حمایت مجلس قرار می‌گیرد.

آصفری در ادامه یادآور شد: مجلس با توجه به بار مالی این حوزه نمی‌تواند طرحی تهیه کند اما از هر لایحه‌ای که از سوی دولت برای حمایت از اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارهای آنلاین به مجلس ارسال شود، حمایت می‌کند، حتی خارج از نوبت می‌تواند در دستور رسیدگی قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکارهای ورود پلتفرم‌های ایرانی و کسب‌وکارهای آنلاین ایران به بازارها منطقه، گفت: زیرساخت‌های فناورانه توسعه و ارائه کالاهای ایرانی در این پلتفرم‌ها باید فراهم شود. متأسفانه پلتفرم‌های ایرانی نتوانستند در بازارهای منطقه حضور پیدا کنند یا فعال باشند بنابراین وزارت ارتباطات و صنعت، معدن و تجارت باید در جهت صدور مجوز و آماده کردن زیرساخت‌ها گام جدی بردارند./مهر

 

منبع: فردا

کلیدواژه: آصفری کسب وکارهای آنلاین خرده فروشی آنلاین آنلاین در ایران زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها در روز جمعه، هفتم اردیبهشت بر روی عدد ۹۷ قرار گرفته و از این رو هوا در وضعیت زرد رنگ و قابل قبول توصیف شده است.

روز گذشته نیز شاخص آلاینده‌ها بر روی عدد ۸۷ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

اما با این حال کوه‌های تهران که از ابتدای بهار از هر نقطه شهر معلوم بود، طی دیروز و امروز زیر غباری پنهان شده است که نشان از افزایش آلاینده‌ها دارد.

همچنین ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا در فرمانداری شهرری و منطقه ۱۷ با نشان دادن شاخص ۱۵۸ و ۱۵۳ نشان می‌دهد هوا در این دو نقطه شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و برای همه مردم بسیار ناسالم است.

ایستگاه شهرک سرچشمه در منطقه ۲۲، با نشان دادن شاخص ۴۱ نشان می‌دهد که هوا فقط در این نقطه تهران پاک است.

کد خبر 847201 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آلودگی هوا تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد