Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه برای جبران خسارت دیدگان بخش کشاورزی دیده شده اما متاسفانه تاکنون سازمان برنامه و بودجه سهم خودش را پرداخت نکرده است.

دکتر محمد ابراهیم حسن نژاد امروز ۱۹ مردادماه در حاشیه بازدید از باغات خسارت دیده در جنوب کرمان گفت: مجلس از  سهم بیمه صندوق حمایت خوبی کرده است و مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه دیده شده تا جبران خسارت ها در بخش کشاورزی بشود که تا این تاریخ سازمان برنامه و بودجه سهم خودش را پرداخت نکرده است و این منطقه هم چون تک محصولی است تلاش خواهیم کرد با یک برنامه ریزی مناسب، بعد از وصول حق بیمه دولت کشاورزان بتوانند برای سال آینده باغات خود را احیا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میزان خسارت بخش کشاورزی در منطقه جنوب کرمان افزود: عامل خطر خشکیدگی و ترشیدگی محصولات کشاورزی تحت پو شش بیمه هستند و به میزان آسیب و مطابق تعهدی که داده ایم جبران خسارت خواهیم کرد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور، ستاد بحران را مسئول جبران باغات فاقد بیمه دانست و افزود: باغاتی که فاقد بیمه هستند بعد از تایید دستگاه های استان مورد حمایت قرار خواهند گرفت و در حال حاضر خسارات سیل جمع بندی و به وزارت کشور نیز ارسال شده است. 

حسن نژاد پرداخت خسارت بر اساس عملکرد درآمد را عنوان کرد و گفت: اینکه میانگین را ملاک عمل قرار بدهیم احتمال کاهش این میزان دور از انتظار نیست. ما بیمه شاخص عملکرد را تنظیم کردیم و اگر بدانیم این باغ طی ۵ سال به صورت نرمال یک میزان برداشت داشته می توانیم میانگین تعهد را بالا ببریم. 

وی میانگین تولید را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: بیمه های کشاورزی به جهت پراکندگی و اینکه ارزیابی سخت است، دچار مشکل هستند و  بیمه های دنیا به سمت شاخص رفتند که به نوعی شاخص میثاقی بین بیمه گر و بیمه گذار بوده به طوری که اگر تولید میانگین در حالت نرمال ۱۰ تن است بیمه ۸ تن را تعهد می کند. 

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور، تعهد بیمه را برای ایجاد انگیزه باغداران نسبت به بیمه یادآور شد و گفت: بیمه باید رقمی کمتر از میزان تولید را تعهد کند و تعهد بیمه ای باید به نحوی باشد که باغدار آسیب دیده وارد شود و نه کسی آسیب جزئی دیده است. 

وی ورود به خسارات جزئی را از مشکلات فراروی بیمه دانست و اظهار کرد: یکی از مشکلات بیمه این است در مورد خرما یا محصولات دیگر اگر  بیمه های کشاورزی به خسارت های جزئی ورود کنند وضعیت بهتر از این چیزی که می بینیم نخواهد بود و اگر خسارت اثر گذار باشد کشاورز حتما به سمت بیمه خواهد آمد و فرار از پرداخت خسارت های جزئی باعث می شود بیمه خسارت ها را مناسب تر جبران کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق بیمه کشاورزان اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی خسارت کشاورزی جنوب کرمان بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است

                                                                        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نامی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران در استانداری ایلام با اشاره به اینکه رهاسازی نخاله‌ها درحاشیه شهرها و در مسیر مسیل‌ها و پل‌ها همیشه حادثه آفریده است اظهار داشت: بیش از ۶ هزار کیلومتر از رودخانه‌ها از کنار شهر‌ها می‌گذرد و قطعا ریختن نخاله و تفکیک نشدن زباله به ویژه پلاستیک‌ها ازمبداء امری جبران ناپذیر است.   وی عنوان کرد: دربودجه‌سال ۱۴۰۳‌کلیه‌دستگاه‌های اجرایی‌مکلف شده اند‌برای جلوگیری‌ازکاهش منابع آبی ازپساب تصفیه‌شده استفاده کنند.   رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین تصریح کرد: برای اطفاء حریق به ویژه دراستان‌های دارای بیشترین نزولات جوی مثل استان ایلام باید همه دستگاه‌ها باهماهنگی مردم ازهم اکنون آماده باشند.   وی در ادامه اضافه کرد: خسارت‌های ناشی ازحوادث غیرمترقبه‌ بویژه سیل غیرقابل انکار است، اما تلاش ما کاهش حداقلی خسارت ها به‌ ویژه تلفات جانی است و این رویه را ما بیشتر در استان‌ها مثل ایلام می‌بینیم.   استاندار ایلام همچنین در این نشست بیان کرد: با عده‌ای که حقوق شهر و شهروندی‌ را رعایت نمی‌کنند‌ و بدون توجه به قانون، پسماندها‌ و نخاله ها را درحاشیه شهر می‌ریزند برخورد جدی شود.   بهرام نیا با قدردانی از تعامل مردم بادستگاه‌های اجرایی برای‌ زیبا سازی شهر‌ و پاکسازی مناطق‌ تفریحی و تفرجگاهی افزود: تعرض به حقوق شهروندی بویژه ریختن نخاله در مسیر مسیل‌ها و حاشیه شهر‌ها پذیرفتنی نیست.     وی در ادامه گفت: برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب و ترمیم و بهسازی سیل بند‌ها در استان به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.   استاندار ایلام همچنین با بیان اینکه تعیین تکلیف روستا‌های بالادست سد سیمره و مهار آب‌های سطحی حتما باید پیگیری شود مطرح کرد: تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از مطالبات مردم این روستا‌ها است.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در این نشست بیان کرد: بارش تگرگ در شهرستان مهران، ۹۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که با پیگیری‌های استاندار ایلام، ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای جبران این خسارت‌ها اختصاص یافت.   بیگلریان اعلام کرد: بارش تگرگ در شهرستان دهلران به بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده که نیاز به پیگیری دارد.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام یادآور شد: در بند (د) تبصره ۱۶ امهال وام‌های کشاورزی، ۲۸ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل اختصاص یافته که تنها ۱۶ میلیارد تومان آن جذب شده است.

دیگر خبرها

  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است