Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان گزارشی از سفر اخیر خود به کابل ارائه کرد. 

وی درباره اهداف این سفر در رشته توئیتی نوشت: «در سفر روز گذشته به افغانستان با آقایان ملا برادر معاون نخست وزیر و امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان دیدار و گفت‌وگوی سازنده‌ای صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نماینده ویژه ایران افزود: طرفین بر گسترش تعاملات مثبت و توسعه روابط در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی تأکید کردند و خواستار گسترش همکاری‌های امنیتی در خصوص مبارزه با داعش شدند.

کاظمی قمی تاکید کرد: «در این دیدارها بر لزوم توجه به دشمنان مشترک که هدف‌ آنها درگیرسازی دو‌ ملت بزرگ ایران و افغانستان است تاکید گردید و لزوم هوشیاری و مقابله با این دشمنان بررسی شد.»

 در همین حال معاون سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر نماینده ایران به کابل گفت که در دیدارهای وی با مقامات طالبان  بهبود روابط اقتصادی و تجارتی، مشکلات بانکی افغان‌های مقیم ایران و سرنوشت زندانیان افغان در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به گفته معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان، کاظمی قمی در این دیدار گفته است که مشکلات بانکی تاجران افغان را با بانک مرکزی مطرح خواهد کرد و به زودی این مشکل برطرف می‌شود.

 

 

همچنین قرار است هیات از وزارتخانه‌های مختلف طالبان در آینده نزدیک به ایران سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدار و در خصوص همکاریهای مشترک تبادل نظر کنند. 

این در شرایطی است که وزیر نیروی ایران اخیرا به افغانستان سفر کرده و بر لزوم حقابه رودخانه هیرمند تاکید کرده است. 

«علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیروی ایران در دیدار «عبداللطیف منصور» وزیر انرژی و آب دولت موقت طالبان بر عملی سازی معاهده ۱۳۵۱ هـ ش دریای هلمند میان افغانستان و ایران، تاکید کرده است.

همچنین هیات ایران برای همکاری در بخش‌های تولید و صادرات برق و پروژه‌های انتقال آب به شهرهای بزرگ ابراز آمادگی کرد.

اخیرا و برای نخستین بار، حکومت موقت طالبان با افزایش بارش ها در افغانستان، در اجرای معاهده حقابه، سد کمال خان را به روی ایران باز کرد.

/انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاظمی قمی طالبان نماینده ویژه ایران در امور افغانستان کاظمی قمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه

وزرای دفاع ایران و روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه دیدار و گفتگو کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، ارتشبد سرگئی شایگو در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر آشتیانی ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی  تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند: حضور بازیگران  فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای 3+3 که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند