Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجملیان گفت: در هفتم و هشتم مرداد بارندگی شدید سامانه مانسون که معمولا در اقیانوس هند و مناطق جانبی از جمله هند و پاکستان رخ میداد در یک تحولی که بسیاری از متخصصین به دلیل تغییرات اقلیمی ناشی از رفتار اشتباه بشر کنونی با محیط زیست میدانند به سمت اراضی نواحی شمالی‌تر آمد و مناطق مرکزی ایران از جمله استان یزد را تحت تاثیر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: بررسی‌های کارشناسی که انجام شده نشان میدهد که میزان تاب آوری شهر یزد در برابر بارندگی در یک شبانه روز ۱۸ میلی متر است یعنی اگر حداکثر تا ۱۸ میلیمتر در یک شبانه روز بارندگی داشته باشیم شهر مشکل خاصی بر نمی خورد و ساختار دفع آب‌های سطحی جوابگو است.

نماینده شورای اسلامی شهر یزد در شهرداری منطقه بافت تاریخی گفت: در روز‌های هفتم و هشتم مرداد ماه در ۳ الی۴ ساعت حدود ۸۳ میلیمتر بارندگی داشتیم که بی سابقه بود و در حقیقت با یک شرایط عادی مواجه نبودیم.

به گفته تجملیان البته در بافت تاریخی در مقایسه با دیگر مناطق شهرداری، کمترین میزان مشکل ناشی از سیل را داشتیم و موضوع اصلی که در بافت مشکل ایجاد کرد ساختمان‌های نا ایمن، خالی از سکنه و متروکه بودند که علاوه بر مشکلی که برای بنا درست کرد برای همسایگان نیز باعث بروز مشکل و خطر شد.

او می گوید: خالی از سکنه و متروکه بودن باعث تخریب ساختمان می شود. آب‌های سرگردان سطحی نیز در بافت ایجاد شد که مربوط به ورود سیلاب از بیرون از شهر نبودند. در منطقه‌ای در بافت تاریخی مشاهده شد شیب بندی کوچه‌ها طوری است که شیب همه ان‌ها به سمت یک کاروانسرای تاریخی داخل شهر است و زمان بارندگی آب‌ها هدایت شده و به آن کاروانسرا سرازیر میشوند. این موضوع نشان میدهد هنگام آسفالت معابر در بافت به شیب بندی صحیح و مدیریت آب‌های جاری در سطح معابر همچنین حفر چاه‌های جذبی با عمق مناسب دقت نشده است.

تجملیان گفت: باید طی یک فرآیند مستمر در چند روز قبل از بارندگی تمام معابر جارو و حفره‌ها در داخل چاه‌های فاضلاب پاکسازی شود.

او گفت: چاه‌های جذبی بافت تاریخی دریچه‌های مناسب یا عمق مناسب ندارد بعضی چاه‌ها نیز به قنوات شهر متصل شده اند که خطر ساز است. معضل دیگری که وجود دارد این است که زمانی که شبکه فاضلاب شهر طراحی و اجرا شده است دقت نشده که باید در خروجی ساختمان و شبکه فاضلاب دریچه‌های یک طرفه قرار دهند که زمانی که شرایط بحرانی رخ میدهد و شبکه نمی‌تواند آب‌ها را دفع کند، فاضلاب داخل منازل وارد نشود و سازمان ابفا در این خصوص موظف است به نمایندگان مردم در شورا پاسخگو باشد و این مشکل پیگیری و رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وقوع سیل در یزد تخریب بناهای تاریخی شورای شهر بافت تاریخی چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است

فرماندار کرمان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت تاریخی شهر به‌عنوان سرمایه‌ای مادی و معنوی، گفت: بازسازی و بهسازی فضای شهری و ارتقای سطح خدمات عمومی از جمله اقداماتی است که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری، علی بابایی در جلسه بازآفرینی شهری، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی، ظرفیت بازآفرینی شهر کرمان به‌عنوان مرکز استان بسیار فراتر از وضع موجود است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت تاریخی شهر به‌عنوان سرمایه‌ای مادی و معنوی، افزود: بازسازی و بهسازی فضای شهری و ارتقای سطح خدمات عمومی از جمله اقداماتی است که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود و ارتقای شرایط کیفی زندگی در سکونتگاه‌ها از طریق ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها، تأمین خدمات شهری و امکان زندگی بهتر برای شهروندان از جمله نیازهای شهر کرمان است.

فرماندار کرمان با تاکید بر مزیت گردشگری بافت تاریخی شهری، این مناطق را دارای ظرفیت مطلوب برای تأمین مسکن دانست و گفت: ساماندهی و احیای بافت فرسوده در کرمان که مساحت قابل توجهی دارد، نیازمند همکاری و هم‌افزایی فرمانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و دستگاه‌های خدمت‌رسان است.

وی با مطلوب خواندن پروژه‌هایی که اخیراً در میدان ارگ و اطراف آن اجرا شده است، تصریح کرد: بازسازی بافت تاریخی شهر کرمان نیازمند طرح کارشناسی و آینده‌نگر است و باید نیازهای مردم در آینده از قبیل پارکینگ، معابر، انشعابات و خدمات شهری در آن لحاظ شود.

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه بهسازی میدان ارگ یک اثر فاخر است که می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر مناطق نیز باشد، اظهار کرد: لازم است از طرح‌های خلاقانه و کارشناسی استفاده شده و از پراکنده‌کاری پرهیز شود.

وی افزود: به لحاظ مسائل اجتماعی، ایجاد تعادل بین محلات و مناطق شهری اعم از حاشیه و مرکز بسیار مهم است و برای بهسازی بافت تاریخی، آسفالت یا سنگفرش معابر، اصلاح و پیش‌بینی انشعابات آب، برق و گاز نیز باید مورد توجه کارشناسان و طراحان این قبیل پروژه‌ها قرار گیرد.

کد خبر 748353

دیگر خبرها

  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر