Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:44:34 GMT

کاهش کیفیت لوازم خانگی به دلیل استفاده از قطعات ارزان

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۵۵۵۰

کاهش کیفیت لوازم خانگی به دلیل استفاده از قطعات ارزان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس هاشمی امروز در نشست خبری با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری فعالیت‌های تولیدی را دچار اختلال کرده است، اظهار کرد: ما بارها این موضوع را به ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت و وزارت صمت منعکس کرده‌ایم. از سویی دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع قیمت‌گذاری دستوری ورود کرده است و انجمن نیز با همکاری این کمیسیون و دانشگاه شریف به دنبال راه حل علمی برای برون رفت از آثار منفی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: راهکار انجمن برای برون رفت از آثار منفی قیمت‌گذاری دستوری همان شیوه‌های آزموده شده در جهان و تعیین قیمت در بازار بر مبنای مکانیسم عرضه و تقاضا است. همچنین باید توجه داشت که در کشور قانون ضد انحصار وجود دارد و لوازم خانگی نیز کالای انحصاری نیست، باید اجازه داد فضای رقابتی در این صنعت و بازار آن شکل بگیرد. پیشنهاد دوم انجمن نیز نظارت پسینی است.

وی با اشاره به قیمت نهاده‌های تولید، گفت: با توجه به افزایش شدید قیمت نهاده‌های تولید و نرخ خدمات پیمانکاری، افزایش قیمت محصولات باید اتفاق می‌افتاد اما دولت به دلیل مشکلات معیشتی مردم به‌دنبال قیمت گذاری دستوری است، اما همین مساله منجر به کاهش سرعت تولید، کمبود کالا در بازار، افزایش قیمت و توسعه قاچاق خواهد شد.

هاشمی تصریح کد: همچنین از دیگر معایب این موضوع می‌توان به استفاده برخی از واحدهای تولیدی از قطعات کم‌کیفیت اشاره کرد که این مساله منجر به کاهش کیفیت تولیدات می‌شود و در نهایت به ضرر تولید، مصرف‌کننده و صادرات است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در ادامه با اشاره میزان افزایش قیمت لوازم خانگی در بهار ۱۴۰۱، اظهار کرد: در حالی که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضوابطی داشته و به تولید کننده اجازه داده محصولات خود را با ۱۷ درصد سود بفروشد، حال چگونه است که برخی اقلام لوازم خانگی فقط اجازه ۱۰ درصد افزایش قیمت یافته‌اند؟

وی در مورد اینکه آیا انجمن خواستار افزایش قیمت است، گفت: نه این انجمن و نه تولیدکنندگان موافق گران شدن کالاها نیستند، زیرا به دلیل شرایط رکود نمی‌توانند سودی از این شرایط ببرند. حتی اگر دولت اجازه افزایش قیمت ۴۰ درصدی بدهد تولیدکننده این میزان افزایش را اعمال نمی‌کند. باید اجازه داد تولیدکننده همگام با تورم بتواند نسبت به افزایش قیمت‌ها اقدام کند.

هاشمی در مورد میزان صادرات اظهار کرد: صادرات لوازم خانگی در سال به صورت میانگین ۳۰۰ میلیون دلار است که بسیار کم ارزیابی می‌شود. البته کشور ما صادرات محور نبوده و بیس فعالیت‌ها بر اساس صادرات نیست. باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

وی افزود: همچنین ارزبری صنعت لوازم خانگی بر اساس تولید سال ۱۴۰۰ معادل ۱.۳ میلیارد دلار است.

کد خبر 5561950 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت لوازم خانگی عباس هاشمی ممنوعیت واردات لوازم خانگی تولید لوازم خانگی بانک مرکزی سازمان امور مالیاتی نهضت ملی مسکن رمز ارز پروازهای اربعین وزارت صنعت معدن و تجارت مصرف برق بورس رستم قاسمی وزارت نیرو مالیات بر ارزش افزوده اربعین 1401 قیمت سکه بهار آزادی قیمت سکه طرح جدید قیمت گذاری دستوری لوازم خانگی افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم

 علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشورهای منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می توان به بازارهای هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ ها خوابانده می شود، نمی توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی شود.

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم