Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهش‌های جدید حاکی از هوش بیشتر کسانی که در کودکی دو زبان آموخته‌اند نسبت به افراد تک زبانه است

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، پژوهش‌های جدید حاکی از هوش بیشتر کسانی که در کودکی دو زبان آموخته‌اند نسبت به افراد تک زبانه است، این تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی مسلط به زبان توانایی بیشتری در مهارت‌های شناختی از جمله تصمیم‌گیری و حل مسئله دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه که در دانشگاه واشنگتن انجام شد، 16 نوزاد مورد آزمایش قرار گرفتند. نیمی از خانواده های انگلیسی زبان و نیمی از خانواده های انگلیسی و اسپانیایی زبان بودند. نوزادان به انواع صداهای گفتاری، از پیش کلامی گرفته تا صداهای خاص انگلیسی و اسپانیایی گوش می دهند. محققان پاسخ نوزادان به صداها را با استفاده از مگنتوآنسفالوگرافی (MEG) بررسی کردند، که به آنها کمک کرد تا به وضوح تشخیص دهند کدام بخش از مغز از طریق فعالیت الکترومغناطیسی فعال شده است.

نوزادان خانواده‌های انگلیسی و اسپانیایی‌زبان فعالیت زیادی در قشر جلوی پیشانی و قشر اوربیتوفرونتال، مناطقی از مغز که مسئول عملکردهای اجرایی، مانند تصمیم‌گیری و حل مسئله هستند، داشتند.

ناجا فرجان رامیرز، نویسنده اصلی این مقاله در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت، نتایج ما نشان می‌دهد که نوزادانی که در خانواده‌های دوزبانه بزرگ شده‌اند، قبل از اینکه حتی شروع به صحبت کنند، در وظایف مربوط به عملکرد اجرایی تمرین می‌کنند.

پاتریشیا کول، نویسنده همکار، در همین نسخه گفت: نوزادانی که با گوش دادن به دو زبان بزرگ شده‌اند، به نظر می‌رسد نسبت به همسالان تک‌زبانه‌شان نسبت به صدای زبان‌های جدید «باز» می‌مانند، که کاری خوب و بسیار سازگار برای مغزشان است.

این مکانیسم تطبیقی فواید بسیار زیادی هم برای نوزادان و هم برای بزرگسالان به همراه دارد. بسیاری از مطالعات، مانند این مورد از مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی، نشان داده‌اند که بزرگسالان دوزبانه عملکردهای اجرایی مغز بهتری نسبت به بزرگسالانی دارند که فقط به یک زبان صحبت می‌کنند. این بدان معناست که بزرگسالان دوزبانه بهتر می توانند تمرکز را بین کارها تغییر دهند، خاطرات را به خاطر بیاورند و مهارت های حل مسئله و برنامه ریزی سطح بالاتری را نشان دهند. بچه های دوزبانه نیز این مهارت ها را نشان می دهند. به علاوه، تمام آن عملکردهای اجرایی مغز کلید موفقیت در مدرسه هستند و موفقیت تحصیلی یک شاخص بزرگ برای شادی طولانی مدت است. یادگیری زبان دیگر حتی می تواند به پیشگیری یا به تاخیر انداختن ابتلا به بیماری های مغزی دژنراتیو مانند زوال عقل یا آلزایمر برای افراد مسن کمک کند.

اساساً دو زبانه بودن هیچ نقطه ضعفی ندارد و بهترین زمان برای شروع زود است. نتایج ما بر این ایده تأکید می کند که نه تنها کودکان بسیار خردسال قادر به یادگیری چندین زبان هستند، بلکه دوران کودکی بهترین زمان برای شروع آنهاست.

توصیه‌های زبان شناسان

اگر قبلاً دو زبانه هستید یا بخشی از یک خانواده دو زبانه هستید، روش «یک والدین، یک زبان» را امتحان کنید. اساساً مشخص کنید که کدام والدین به چه زبانی با کودک صحبت می کنند. به این ترتیب، همه می دانند که چه چیزی باید انتظار داشته باشند و کودک شما می داند که چگونه به آن پاسخ دهد.

بیگ تینک اضافه می‌کند که اگر شما از قبل دو زبانه نیستید، اشکالی ندارد! این امکان را دارید که کودک خود را در موقعیتی قرار دهید که دو زبان را بیاموزد، کلمات خارجی زیادی هستند که راه خود به زبان انگلیسی را باز کرده‌اند، شما برای تمرین آن‌ها با فرزند خود راه‌های زیادی دارید از جمله اینکه می توانید بعد از هربار خوردن غذای خارجی با زبان انگلیسی کودک خود را خطاب قرار دهید یا همراه با فرزندتان یک فیلم یا انیمیشن مناسب سنش که دوزبانه است را تماشا کنید تا او در معرض کلمات خارجی قرار بگیرد و بهتر زبان را بیاموزد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علم و فناوری کودکان مغز پژوهش مهارت زبان هوش نوزادان دوزبانه انگلیسی مهارت آموزی تصمیم گیری یادگیری اسپانیایی صحبت کردن الکترومغناطیسی مهارت شناختی حل مسئله دانشگاه واشنگتن عملکرد اجرایی بیو تکنولوژی دو زبانه دو زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده‌تر فی مابین بحث و گفتگو شد.

در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها را به عمل آورد.

همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی، آواز، تصنیف و مناجات خوانی، ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه‌های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه‌ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه «شیر و شکر» از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • زبانه کشیدن شعله‌های آتش حق طلبی از دانشگاه‌های کلمبیا و اوهایو
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود