Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با مساحت هشت هزار و ۲۲۳ هکتار، طبق طرح پیشنهادی شورای شهر اصفهان در خصوص طرح تقسیم بندی و محدوده‌های پیشنهادی شهرداری اصفهان و با عنایت به گسترش شهر، در فروردین سال ۱۳۸۶ از منطقه ۸ تفکیک و به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

این منطقه از شمال به تقاطع بزرگراه آزادگان و جاده دیسمان در امتداد جاده دیسمان تا پل گز، از جنوب به امتداد خیابان بهارستان از تقاطع کاوه تا تقاطع خیابان امام خمینی، از شرق به پل گز در محور بزرگراه معلم و خیابان کاوه تا سه راه ملک شهر (تقاطع خیابان بهارستان) و از غرب به محور خیابان امام خمینی از تقاطع خیابان بهارستان و محور بزرگراه آزادگان تا تقاطع جاده دیسمان محدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه هشت یکی از مناطق بزرگ اصفهان است که مساحتی حدود شهر کاشان را دارد، که ناحیه‌ای صنعتی محسوب می‌شود و جمعیتی ۱۴۳ هزار نفری دارد که عمده آن را مهاجران تشکیل می‌دهند که در سال جاری بودجه ۳۹۰ میلیاردی داشته است.

میدان علیخانی محور تجاری منطقه ۱۲

علی اکبر رسالت مدیر منطقه ۱۲ با اشاره به پروژه‌های عمرانی این منطقه اظهار داشت: بزرگترین پروژه عمرانی این منطقه پروژه میدان علیخانی است که با مساحت ۵ هزار متر می‌تواند مستعد سرمایه گذاری باشد، همچنین ورزشگاه نگین دیگر پروژه مشارکتی منطقه ۱۲ است.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی این منطقه افزود: ورزشگاه عاشق آباد شاخص‌ترین پروژه عمرانی این منطقه است که در زیربنا ۷۰۰ متر تا اوایل سال آینده به افتتاح می‌رسد، این ورزشگاه با بودجه ۱۱ میلیاردی در منطقه عاشق آباد فعالیت خواهد داشت.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های آماده افتتاح این منطقه اضافه کرد: پروژه بزرگراه معلم مشترک با منطقه ۷ به زودی افتتاح می‌شود که می‌تواند مشکل مسافران که در ورود به اصفهان در دوراهی مشکل داشتند، حل کند، همچنین پروژه خیابان صنعتگران با طول ۵۵۰ و عرض ۲۷ متر با بودجه ۵۳ میلیارد ریالی آماده افتتاح است.

اهمیت ویژه برنامه‌های فرهنگی در منطقه

رسالت ادامه داد: روزانه ۶۵ تن زباله تر و ۱۰ تن نخاله ساختمانی از این منطقه جمع می‌شود که مقدار زیاد آن به دلیل مساحت زیاد منطقه است که به تنهایی به اندازه چندین منطقه شهرداری است.

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: تلاش شهرداری منطقه این است که برنامه‌ها و مراسم فرهنگی با قدرت بیشتری برگزار شود که محور اصلی آن فرهنگسراها هستند و حمایت‌های لازم از لحاظ مالی و نیروی انسانی انجام شده است و تلاش شده است برنامه‌ها با مشارکت مردم و کمک شهرداری برگزار شود.

مدیر منطقه ۱۲ با اشاره به پروژه‌های حمل و نقل و ترافیک این منطقه ابراز داشت: اصلاح هندسی خیابان بهارستان، تسهیلات حمل و نقل عمومی و خط کشی معابر از جمله اقدامات شهرداری منطقه ۱۲ در حوزه حمل و نقل بودن است.

عاشق آباد و محمود آباد محور منطقه

وی با بیان اینکه محله‌های محمود آباد و عاشق آباد محله‌های محور منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان است، اضافه کرد: ترمیم بافت‌های فرسوده، ایجاد چمن مصنوعی در منطقه مهدیه، ترمیم میدان اصلی منطقه عاشق آباد، ایجاد فضای سبز و آزاد سازی معابر از جمله برنامه‌های پیش رو در این مناطق است.

رسالت در خصوص وضعیت علی آباد کلنگان گفت: این منطقه ۵۰ سال پیش به ارتش فروخته شد اما خارج از حریم شهری است و حتی با گذشت ۵۰ سال هنوز خارج از منطقه شهری اصفهان است که با حضور استاندار و رئیس جمهور این مشکل حل شد و تاکید می‌شود موضوعی به عنوان فاز دو و سه علی آباد کلنگان وجود ندارد و تنها مشکل زمین ۷۰ هکتاری حل شد.

کد خبر 5564443

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری اصفهان اصفهان علی آباد بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اربعین حسینی محرم 1401 لیگ برتر فوتبال ایران روز خبرنگار گرگان شیوع کرونا اردبیل منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان عمرانی این منطقه خیابان بهارستان عاشق آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم

محمد رمضانی،مدیر منطقه هفت شهرداری قم  با اشاره به مسئله پارکینگ در این منطقه اظهار کرد: در منطقه هفت پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی حرم، پارکینگ رودخانه و پارکینگ شهید کاظمی به عنوان پارکینگ‌های عمومی ایجاد شده است.

وی با اشاره به محدودیت فضایی برای احداث پارکینگ‌های جدید در منطقه هفت افزود: در صورت به نتیجه رسیدن پروژه بسط شرقی و تکمیل پارکینگ‌های در دست کار در هسته مرکزی، شرایط پارکینگ‌های این منطقه بهبود خواهد یافت.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اقدامات این منطقه برای رودخانه خاطرنشان کرد: در بلوار سردار شهید سلیمانی اصلاح کف و بهسازی آسفالت صورت گرفت، همچنین اصلاح هندسی برداشتن نرده‌ها و اصلاح جداول در این بلوار به سمت حرم مطهر نیز انجام شد.

رمضانی اضافه کرد: سال گذشته یک تابلیه روی رودخانه به‌منظور کاهش ترافیک با هزینه ۱۱ میلیارد تومانی انجام شد که موجب رضایتمندی بسیاری برای مردم و زائران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روسازی خیابان ۱۹ دی از مخابرات تا چهارراه بازار در حال انجام است، عنوان کرد: این کار به بهبود وضعیت تردد عابر پیاده منجر خواهد شد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهسازی بافت تاریخی شهر قم گفت: جداره‌سازی در بعضی نقاط با همکاری میراث فرهنگی و سازمان بهسازی اطراف حرم در منطقه صورت گرفت که موجب بهبود سیما و منظر در بنا‌های تاریخی شد، از آن جمله می‌توان به بهسازی گاراژ شمس‌العماره در چهارراه بازار اشاره کرد.

رمضانی با اشاره به بودجه ۳۵۵ میلیارد تومانی منطقه ۷ شهرداری قم افزود: از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام در این منطقه زیرگذر امام موسی صدر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است