Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@20:57:24 GMT

ویتامین‌هایی برای رفع بی‌حالی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۸۳۴۸

اگر شما هم حوصله انجام کاری را ندارید و از خودتان ناامید شده اید که کل روز را بی حال روی تخت سپری کرده اید، بدانید که راه حل مشکل شما قرص های سرحال کننده است. ناطقان: بدونِ شک شما هم وقتی که حال و حوصله ندارید، احساس می کنید که هیچ چیز نمی تواند سرحال تان کند. در چنین حالتی دیگران می خواهند حال و هوایتان را عوض کنند؛ اما موفق نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید که بعضی از ویتامین ها و مکمل ها می توانند در سرحال شدن شما تاثیر گذار باشند. در این قسمت قصد داریم آن ها را به شما معرفی کنیم. البته که مصرف هیچ یک از این داروها، بدون تجویز و تشخیص پزشک توصیه نمیشود و تنها با اجازه او میتوانید از این داروها استفاده کنید.
ویتامین دی

ویتامین دی که نام دیگر آن ویتامین خورشید است، به گونه ای عمل می کند که کمبود آن شما را در معرض خطر افسردگی قرار می دهد. میزان رسیدن ویتامین دی به بدن، بستگی به عوامل مختلفی مثل محل زندگی، سبک زندگی، فصل و رنگدانه های پوست دارد اما به هر حال جزو ویتامین هایی است که می تواند شما را سرحال کند.

پروبیوتیک‌ ها

تحقیقات نشان می دهند که ارتباط بسیار قوی بین سلامت ذهن و سلامت گوارش وجود دارد. پروبیوتیک ها جزء باکتری های مفید هستند که در جلوگیری از مشکلات ذهنی و اختلالات عصبی به شدت موثر می‌ باشند و سندروم خستگی مزمن و علائم افسردگی را بهبود می بخشند.

آهن

کمبود آهن باعث کاهش انرژی، خستگی مزمن و تغییرات روحی و روانی می شود و خیلی از مردم دنیا با کمبود آهن مواجه هستند، پس سعی کنید قبل از هر چیز به اندازه کافی به بدن تان آهن برسانید تا هم کم خونی تان برطرف شود و هم انرژی بیشتری را احساس کنید.

سن جان ورت اس تی پی (قرص گل راعی)

این کپسول یک داروی ضد افسردگی است که هزاران سال است توسط مردم در سراسر دنیا استفاده می شود، با مشکلات مختلف در بدن از جمله؛ افسردگی، علائم یائسگی، اختلال کمبود توجه، پسوریازیس و اضطراب مبارزه می‌ کند و می‌ تواند یکی از بهترین ها برای سرحال کردن شما باشد. منبع: مشرق برچسب ها: ویتامین ها ، رفع بی حالی ، قرص ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ویتامین ها رفع بی حالی قرص ها ویتامین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند

دکتر رضا همایونفر با بیان این که حدود ۲۱۰۰ نفر از مردم تهران به صورت انتخاب تصادفی وارد این مطالعه شدند، درباره جزئیات این طرح پژوهشی گفت: این مطالعه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی فسا و دانشگاه علوم پزشکی بهشتی انجام گرفت و طی آن، وضعیت کبد چرب و سطح ویتامین دی در افراد مورد مطالعه، بررسی شد.

وی افزود: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد در جمعیت مورد بررسی، حدود ۳۴ درصد دارای کبد چرب هستند. این نتیجه تقریبا نتایج مطالعات دیگر را تایید می کند. مطالعات مشابه انجام شده در میان ایرانیان و کشورهای منطقه شیوع کبد چرب غیرالکلی را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد می‌دانند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا با بیان این که در این پژوهش، سطح ویتامین دی نمونه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: بررسی‌ها نشان داد که سطح ویتامین دی افراد مورد مطالعه وضعیت نامناسبی دارد. در کل جمعیت مورد بررسی، هیچکس سطح ویتامین دی کافی را نداشت و همه با درجات مختلف کمبود ویتامین دی داشتند.

همایونفر ادامه داد: اگر میزان ویتامین دی در خانم‌ها کمتر از ۱۸ نانومول بر لیتر و اگر برای آقایان کمتر از ۲۱ نانو مول بر لیتر باشد خطر ابتلا به کبد چرب در این افراد بیشتر می‌شود. نتیجه‌گیری‌که ما کردیم این بود که حفظ سطح ویتامین دی در حدود ۲۰ الی ۲۵ نانومول بر لیتر برای مردان و زنان در جمعیت ایرانی می‌تواند از ابتلا به کبد چرب پیشگیری کند.

وی با اشاره به اهمیت ویتامین دی اظهار کرد: ویتامین دی از موضوعاتی است که اخیرا خیلی جذاب شده و مطالعات زیادی در خصوص آن انجام گرفته؛ مثلا تاثیر ویتامین دی بر کنترل قند خون یا خطر ابتلا به سرطان در پژوهش‌ها بررسی شده است. مطالعات نشان داده گیرنده ویتامین دی با بیان حدود ۲۰۰ ژن از ژن‌های مربوط به متابولیسم بدن ارتباط دارد و به همین دلیل، گستره وسیع بیماری‌هایی که تحت تاثیر کمبود ویتامین دی قرار می‌گیرند کاملا قابل توجیه است.

به گفته‌ این پژوهشگر، یکی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌تواند در بحث کبد چرب غیرالکلی و ارتباطش با ویتامین دی مورد بررسی قرار بگیرد این است که تحقیقات نشان داده کمبود ویتامین دی سطح التهاب را در بدن افزایش می‌دهد و التهاب یکی از قوی‌ترین ارتباط‌ها را با کبد چرب غیرالکلی دارد به همین دلیل محققان این پژوهش، احتمال می‌دهند کمبود ویتامین دی ریسک ابتلا به کبد چرب را بیشتر کند.

همایونفر در ادامه با بیان این که مصرف مداوم مکمل‌ها برای افزایش سطح ویتامین دی بدن از لحاظ پزشکی چندان جایز نیست، گفت: به جای مصرف مداوم مکمل‌ها پیشنهاد می‌کنیم افراد دچار کمبود ویتامین دی سبک زندگی خود را تغییر دهند و سعی کنند مواجهه خود را با نور آفتاب که اصلی‌ترین منبع ویتامین دی می‌تواند باشد افزایش دهند. در حد 10 دقیقه تا یک ربع در معرض آفتاب قرار گرفتن فرد را دچار آفتاب‌سوختگی نمی‌کند اما باعث می‌شود ویتامین دی مورد نیاز بدن ساخته شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899947

دیگر خبرها

  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند