Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد صفایی بخش روز پنجشنبه در بازدید خبرنگاران از منطقه ویژه اقتصادی سبزوار افزود: این زیرساخت‌ها شامل ایجاد خیابان‌های داخلی، حصارکشی، تامین برق، آب و ایجاد فضای سبز است.

وی با اشاره به ترانزیتی بودن معابر منطقه ویژه اقتصادی با کاربری بار اندازی ادامه داد:  عملیات عمرانی ساخت خیابان‌های داخلی مرحله نخست این منطقه حدود ۱۰۰ هزار متر مربع زیرسازی شده که در برخی قسمت‌ها بین ۷۰ تا  ۱۰۰ سانتیمتر خاکبرداری، مصالح ریزی، کوبش و تراکم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار گفت: برای تامین آب پایدار در منطقه، برای مصارف شرب، صنعتی، فضای سبز و آتش‌نشانی، حدود ۲ میلیون متر مکعب معادل ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب پیش بینی شده است که این مهم با خرید سه حلقه چاه و خط انتقال هشت کیلومتری و ساخت ۲ مخزن در مجموع به ظرفیت یک میلیون لیتر محقق شد.

صفایی افزود: ساخت فضای سبز منطقه یاد شده به وسعت سه  هکتار و با شبکه آبیاری قطره‌ای به طول ۱۰ کیلومتری عملیاتی شده است.

وی اظهار کرد: با این حال صنایعی که برای این منطقه پیش بینی شده، صنایع آب‌بر نیست و بیشتر به سرمایه، نیروی کار و انرژی نیاز دارد.

مدیر اجرایی طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار افزود: عمیات ساخت شبکه انتقال و توزیع برق ۲۰ کیلوولت به صورت ۲ مداره و به طول هفت کیلومتر نیز در این منطقه آغاز شد شده است.

صفایی افزود: حصار اطراف بخش نخست این طرح به طول سه کیلومتر اجرا شده که به صورت متحرک است و در طراحی این شبکه پیش بینی شده است که اگر دیوارها برداشته شود، شبکه توزیع آب و برق با احتساب محیط پیرامونی ۱۵۰ هکتار را پوشش دهد.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی هزار و ۲۰۰ هکتار وسعت دارد و مهمترین مزیت رقابتی آن، موقعیت جغرافیایی و ژئوپولیتیکی سبزوار است که در تقاطع دالان راه ابریشم از شرق به غرب و شمال جنوب قرار گرفته است.

او اضافه کرد: راه ابریشم یکی از شریان‌های اقتصادی چین است و تقاطع دالان از شمال به جنوب، کشورهای آسیای میانه و حوزه دریای خزر را به آب‌های گرم خلیج فارس متصل می‌کند.

مدیر اجرایی طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار گفت: مدیریت اجرایی این طرح به طور کامل، علمی و اصولی انجام شده است، به طوری‌که به تناسب آب و خاک، ۱۷ پوشش گیاهی انتخاب شد که شامل کاج، ابریشم مصری، سنجد، عناب، درختان مثمر و پنج گونه مختلف توت است.

صفایی افزود: با توجه به این که بارش باران در این منطقه ۱۸۰ میلیمتر در سال است که در دفعات بسیار کم اما با حجم زیاد رخ می دهد و باعث سیلاب می‌شود، بندی برای مهار سیلاب ها به طول یک کیلومتر با قاعده ۱۴ و ارتفاع چهار متر برای مهار سیلاب ها و تامین امنیت این منطقه و زیرساخت‌ها ساخته شده است.

وی ادامه داد: موقعیت منطقه ویژه اقتصادی در نزدیکی روستای زعفرانیه، از ضلع شمالی به طول چهار کیلومتر در مجاورت جاده حرم تا حرم است و از ضلع جنوبی چهار کیلومتر  در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته است و دارای چهار مرحله ساخت است که مرحله نخست آن ۳۰۲ هکتار است.

مدیر اجرایی طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار گفت: ۹ دسته از صنایعی که در دسته‌بندی وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد از جمله صنایع چرم، پتروشیمی، کانی‌های غیر فلزی، صنایع ماشین سازی، فلزی و الکترونیکی، صنایع نساجی، کشاورزی، غذایی و دارویی در این منطقه پیش بینی شده است.

منطقه ویژه اقتصادی سبزوار ظرفیت ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی دارد

مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نیز به خبرنگاران گفت: برخورداری از راه آهن، فرودگاه، ظرفیت‌های اقلیمی جغرافیایی و کشاورزی و صنایع معادن گوناگون در شهرستان سبزوار از جمله مزیت‌های این منطقه محسوب می‌شود.

امید برومندی با اشاره به انجام عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی از سال ۱۳۹۷ تا سال گذشته افزود: با بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی سبزوار افزون بر ۲۰ هزار فرصت شغلی در این منطقه ایجاد می‌شود که خود نشان از اهمیت اجرای این طرح دارد.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار پیشینه تاریخی و تجاری این شهرستان است که از گذشته به عنوان بندر خشک شمال شرق ایران محسوب می‌شده است و امروز نیز کم و بیش همان نقش را ایفا می‌کند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سبزوار دریای خزر عملیات عمرانی آسیای میانه چین منطقه ویژه اقتصادی ایران خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سبزوار دریای خزر وزارت صنعت معدن و تجارت سبزوار دریای خزر عملیات عمرانی آسیای میانه چین منطقه ویژه اقتصادی ایران خلیج فارس پیش بینی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم

ایسنا/اصفهان سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن گفت: در نیمه دوم خوب نبودیم و حتی می‌توان گفت اصلا بازی نکردیم، پیروزی غیر ممکن شد و به بازیکنان استراحت دادیم.

مهران حاتمی پس از شکست تیمش برابر طبیعت تهران در دیدار نخست مرحله نیمه‌نهایی اظهار کرد: در نیمه دوم خوب نبودیم و اواخر کوارتر به نتیجه رسیدیم که به بازیکنان خود استراحت دهیم، چون می‌دانستیم امکان بازگشت به بازی وجود ندارد.

‌وی افزود: می‌توان گفت در نیمه دوم اصلا بسکتبال بازی نکردیم، اشکالات زیادی داشتیم که باید روی آن تمرکز کنیم و برای بازی بعدی آماده شویم. 

سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن تاکید کرد: دوشنبه روز دیگری خواهد بود و نمایش بهتری خواهیم داشت. 

سینا فتحی، مربی تیم بسکتبال طبیعت تهران نیز پس از پیروزی مقابل ذوب‌آهن اظهار کرد: نیمه اول تمرکز کمتری روی بازی داشتیم، هم در دفاع و هم در حمله این شرایط وجود داشت، حتی در کوارتر نخست که بازی را بردیم به این دلیل بود که ذوب‌آهن از موقعیت‌های خود استفاده نکرد. 

او ادامه داد: در نیمه دوم خیلی آماده بودیم و تمرکز کافی وجود داشت، در مرحله قبل ۵ بازی انجام دادیم و فشار زیادی بر روی تیم وجود داشت اما خوشحالم توانستیم به بازی برگردیم و برنده شویم. 

فتحی تصریح کرد: ما در مرحله قبل در حالی‌ موفق به صعود شدیم که بازی نخست را باخته بودیم، بنابراین برد اول ما در این مرحله با وجود این که بسیار روحیه‌بخش است اما نمی‌تواند تضمین‌کننده صعود باشد. 

مربی تیم طبیعت گفت: باید در بازی‌های بعدی نیز نمایش خوبی را ارائه دهیم، دو تیم در سطحی هستند که بازی در خانه یا خارج از خانه به اندازه‌ای که تصور می‌شود بر روی نتیجه اثرگذار نیست.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران